Коммуникативная цель урока: Совершенствование речевых навыков, актуализация изученного материала по теме.
Задачи урока:
- Практическая:
- семантизация лексики;
- совершенствование фонетических навыков;
- развитие навыков диалогической речи;
- тренировка навыков аудирования.
- Познавательная: Расширение лексического кругозора.
- Развивающая: Развитие фонематического слуха, произвольного внимания, зрительного восприятия.
- Воспитательная: воспитание культуры и вежливости, интереса к изучаемому предмету.
Тип урока:
комбинированный, урок закрепления знаний.Форма урока: стандартная
Оснащение:
таблички с названиями магазинов, картинки, магнитофонХод урока
I) Организационный момент.
Good morning, children! I am glad to see you. I hope you are fine. How are you, children?
T- P1, P2, P3
-What is the date today? What day of the week is today? Who is absent from a lesson? Why is he (she) absent? What’s the weather like today? What’s temperature today? Are you ready for a lesson?
II) Речевая зарядка.
Введение в языковую среду. Постановка задач урока
Our theme is “ Do you like to go shopping?”
What are we going to speak about? (Дети отвечают).
Yes, quite right. We are going to speak shops and shopping.
Do you often go to the shop?
What kind of shops do you know? (Дети отвечают на вопросы).
We’ll repeat our words, we’ll make up the dialogues and we’ll go shopping.
III) Фонетическая зарядка.
Let’s begin with our song.
Звучит песня “Hippety Hop”(учащиеся слушают без зрительной опоры и поют):
Hippety hop to the corner shop
To buy some sweets for Sunday
Some for you,
Some for me,
Some for sister Sandy.Hippety hop to the baker’s shop
To buy some bread for Monday
Some for you,
Some for me,
Some for sister Sandy.Hippety hop to the butcher’s shop
To buy some meat for Tuesday
Some for you,
Some for me,
Some for sister Sandy.Hippety hop to the green grocery’s shop
To buy some apples for Saturday
Some for you,
Some for me,
Some for sister Sandy.
IV) Семантизация лексики.
А)Well, and now tell me please, what kind of shops do you know.
Дети называют виды магазинов, я вывешиваю картинки и названия (можно с транскрипцией) на доску.
Great!
В) Look please! I have some words, but I don’t understand the spelling of these words. Help me please! Read!
На карточках даны буквы, дети составляют из букв слова и словосочетания и произносят их. Карточки могут быть такими:
A s g e r c o r |
A t c n r o a |
A p s p o h r e |
A o f a t e t e p c k a |
A a j r f o f c f e o e |
С) Аудирование.
Listen to the dialoges about Mrs Brown and say what shops did she go?
Слушают диалоги, записанные на кассету и называют магазины.(P. 127)
D) Answer my questions!
Do you often go to the shop? What shops do you visit more often? As for me, I go to the green grocery’s more often . And you?(опрашиваю несколько учеников).
Do you often go to the baker’s? How often do you go to the butcher’s ? What can we buy here?
How often do you go to the greengrocery’s? What can we buy at the greengrocery’s? И т. д.
E) Open please your books at p. 129, ex. 5. (отчитать слова по учебнику)
F) And now take a picture and say where and what can you bay/
На доске прикреплены картинки с изображением различных видов магазинов и их названия. Дети берут картинки с изображением продуктов и прикрепляют их к соответствующему магазину.
Образец предложений:I can bay a carton of juice at the greengrocery’s.
Great! Quite right.
V) Развитие навыков диалогической речи.
Let’s go shopping. Make up the dialogues. I give you 2 Minutes.
Дети в парах составляют диалоги и представляют их у доски, используя наглядный материал.
VI) Заключительный этап. Подведение итогов.
Thank you for your work, you were very active, it was such a pleasure to work with you. Have a nice day. Goodbye!