Образовательные задачи:
- Обобщить лексико-грамматический материал по теме “ Хобби и свободное время”.
- Повторить употребление некоторых предлогов.
- Совершенствовать навыки монологической и диалогической речи.
- Практика уч-ся в аудировании, чтении с различными стратегиями.
Развивающие задачи:
- Развивать умение работать в парах.
- Развитие мотивации с помощью проектной работы.
Воспитательные задачи:
- Способствовать развитию самостоятельности уч-ся.
- Воспитывать уважительное отношение друг к другу.
Дидактический материал:
1. Раздаточный материал:
- грамматические задания на карточках;
- карточки для контроля аудирования;
- карточки с названиями хобби.
2. Предметные картинки (хобби).
3. Пазл о хобби.
Ход работы
I. Оргмомент
T: Good morning, our guests. Good morning, children.I m glad to see you. Lets begin our lesson. Well, who is on duty today?
P: I am. ( Рапорт дежурного)
T: Who is absent? What is the date today? What day of the week is it today?
P: ( Рапорт дежурного)
T: So, children, today we are going to revise the lexical and grammar materials concerning our hobbies and free time.
1. Фонзарядка
- And now, let s practice our pronunciation. Give me the past tense of the following verbs:
- Dance play visit.
- Swim like invite.
PP: dance-danced
play-played
T: Thank you. It was good.
2. Фронтальный опрос по теме “ Хобби и свободное время”
(на доске написаны слова и выражения по теме). Перед фронтальным опросом дети читают и переводят эти слова и выражения.
Photography
Ice-scating
Collecting
Reading
Drawing
Sporting hobby
Fishing
I get pleasure from…..
I m crazy about…..
I m fond of ……….
To be a bit of “ coach potato”
T: Now,listen to my questions,please. Look at the expressions on the blackboard. They will help you in your work.
- What do you like doing after school?
- Are you crazy about your hobby?
- How do you spend your free time?
- From what do you get pleasure most of all?
3. Речевая зарядка
1. Ролевая игра (тренировка различных речевых образцов)
T: Imagine, that we have the guest from Britain. It s a girl. Who wants to be a girl ?
P: I am.
T: All right. Lets begin our game. Ask this girl all kinds of questions concerning her life, free time, hobby.
PP: What is your name?
What is your hobby?
T: Children, you see that there are a lot of hobbies. Look, please, at the blackboard. You see the most popular sporting and nonsporting hobbies. For example, swimming is the sporting hobby. Am I right?
PP: Yes, you are right.
(P1, P2, P3)
T: Well, now,children, remember, please, your summer and autumn holidays and answer my questions.
- Did you visit another country?
- Did you meet the new people?
- Did you visit the museums?
- Did you travell round Russia?
PP: (Дают полные ответы)
T: I know, that you prepared the dialoges, didn’t you? So, lets listen to them and then answer my questions.
P1-P2, P3-P4
II. Повторение ранее изученного материала
1. Лексический пазл
- Now, children, look at the blackboard. These are your hobbies. Can you guess what are they?
- ARGYPHOOTPH
- NGIANDS
- RUPETMOC
- TEKABSABLL
2. Защита проектов “ My hobby”(контроль монологической речи).
3. Совершенствование навыков чтения (извлечение конкретной информации).
Ex.1 p.184.
4. Совершенствование навыков аудирования.
P1 –P12 слушают диалог и заполняют таблицы.
5. Грамматическое задание.
T: What I want you to remember some prepositions. You have the tables. Complete these sentences with prepositions.
- I m very interested …….. tennis. ( of, in , for)
- Where are you going……your holidays? ( to, in, for)
- I m fond …. music. ( to, in, of)
- I m keen ….. boxing. ( in, at, on)
- I get pleasure …. computer. ( from, about, in).
III. Подведение итогов урока. Оценки
T: Thank you for your good work at the lessons. Now you can tell about your hobby and free time. Your marks are good and excellent. Good bye.