Открытый урок "Perfect School"

Разделы: Иностранные языки


Обучающая: Совершенствовать навыки чтения, говорения, различать два глагола: to learn and to study.

Развивающая:

  1. Развивать аудитивные умения и навыки.
  2. Выражать свое собственное мнение с помощью 3–5 фраз, используя оценочную лексику, развивать языковую догадку.

Воспитательные: воспитывать стремление к:

  • трудолюбию;
  • умению слушать друг друга;
  • культуре общения;
  • любви к школе;
  • тому, чтобы быть патриотом своей школы;
  • самостоятельно добывать знания.

ХОД УРОКА

1. Организационный момент.

Good morning, children!

Glad to see you! Sit down!

The theme of our lesson is “Perfect School”

What will we speak about? About our school, about subjects, about teaches.

The purposes of our lesson are to speak fluently about school, to read texts, to prove your opinion.

2. Let’s begin our lesson with phonetic drill.

Учащиеся читают за учителем, старясь правильно фонетически произносить звуки. Затем учитель просит 2-3-х учеников прочитать это стихотворение самостоятельно.

Our School

My school is your school
Welcome to our school!
We all can study there.
You are my good friends
We are your good friends
We are all friends here.

3. Речевая зарядка.

Фронтальный опрос, работа в режиме учитель-ученик.

Do you like your school?

What is your favourite subject?

What subject are you good at?

What subject are you bad at?

Затем задается проблемный вопрос, используя речевые клише.

Problem question:

Why do you like your school?

Give me 3–5 reasons. Use phrasal combinations.

I think …

I consider …

In my opinion…

As for me …

4. Guess the subject.

Ученики в тетрадях отгадывают учебные предметы.

H, e, g, l, s, I, n – gives you a chance to make friends is many parts of the world.

T, s, h, a, m – helps you to calculate how much money you can ask parents for.

T, e, l, a, e, r, u, t, i, r – helps you to live many lives without your leaving home.

T, o, r, h, y, s, i, – makes you a participant of lots of events (события) which happened long ago.

E, y, p, g, o, a, r, g – you can visit different countries without leaving your own city.

5. Read what conference participants from different countries think of a perfect school. Who do you agree with? Ex 52 page 72.

6. Let’s relax a bit (physical minute).

7. Let’s check the home task.

Students should answer the questions.

8. Read, translate and learn.

Учащиеся самостоятельно изучают тему и выполняют упражнение ex 48 page 71 (учащиеся должны уметь различать глагол to learn and to study).

9. Write what a perfect school should be like. Make up sentences with should/shouldn’t and all the phrases from Ex 58 on page 73, Student’s Book. The first is done for you.

10. Finish the sentence (работа в четверках).

Учащимся раздаются листочки, на которых они пишут. Затем один учащийся от каждой группы выступает перед классом.

AN IDEAL PUPIL SHOULD BE …

11. Answer the question.

Каждый ученик должен ответить на этот вопрос.

Are you a patriot of your school?

11. Подведение итогов. Reflection.

Thank you very much for your work!

Приложение 1

Приложение 2