Цели урока:
Учебная
- развивать умение говорить (монолог, диалог),
- совершенствовать владение грамматическим материалом (степени сравнения прилагательных, there is / are)
- совершенствовать навыки чтения.
Воспитательная
- прививать любовь к своему отечеству, к родному дому, селу.
Развивающая
- развивать мышление, устойчивость внимания, объем внимания.
Оснащение урока: индивидуальный раздаточный материал на развитие мышления, говорения по теме “The place where I live”, аудиокассета по теме.
Ход урока
I. Вводное слово учителя:
Мы проводим последний урок на повторение Our topic is “The place where I live”. Read the motto “There is no place like home”. We shall speak about Uspensky district, and about Armavir. We have got a new boy. Look at him. He is not Russian, he is English.
II.Основная часть.
а) Монологическое высказывание учащихся по теме.
Student 1: рассказывает о себе.
My name is Richard. I'm in the 5th form. I'm from London. I live in England. London is very beautiful, etc.
Teacher: Do you want to ask him questions?
Cl: вопросы.
Do you like to read? Do you go to a Sports Club?
Teacher: Children, who wants to tell Richard about Volnoe?
Student 2: рассказывает о селе.
Volnoe is big. It is beautiful; there is a school in the village. It is high and not old. I go to school, etc.
Teacher: Answer my questions:
- Is Volnoe bigger than Marino?
- What is the biggest village in our district?
- Is Armavir larger than Krasnodar?
- What is bigger than Krasnodar?
- Where do you want to go?
- Do you want to go to Moscow?
Student 3: рассказывает о своем любом городе.
I like Moscow. It is the biggest city. My granny lives there... etc.
б) Беседа по теме:
Teacher: Do you want to ask him questions about Moscow?
Cl: Is Moscow bigger than Krasnodar? Is Moscow more beautiful than Armavir?
Is there the tube in the city? Do you like to ride on this vehicle? Is the tube expensive? Is the tube more convenient than a bus?
в) робота в группах:
Teacher: Would you like to sit together, in 2 groups?
Учитель дает задание на 2 группы: составьте из этих слов предложения, вопросы, прочитайте. Чья группа справится быстрее
(по 4 предложения).
Рис 1.
Рис. 2.
г). Индивидуальная работа по картинке: раздаются конверты с разрезанными картинками.
Опишите картинки, вставив пропущенные слова (на доске):
Рис. 3.
- There are … supermarkets in the town. (two)
- There are … schools there. (three)
- I can see … church in the picture. (one)
- In the town there are … cafes. (three)
- There are … shops. (five)
- There is … theatre, … museum, … cinema. (оne)
О чем не написано?
д) Физкульт-минутка
е) Работа у доски.
Teacher: найдите ошибки. There are mistakes, find them.
На доске: A car is more faster than a bus. The tube is gooder than a bus. A plane is the most quickest vehicle.
ж) Контроль домашнего задания.
Teacher: By the way. I must ask you to answer the home task. Open the books at p, 173 listen to the text. Repeat the sounds [?] this, they, those, is this, is that.
Listen to the dictor: Read the text, please!
з) Практика в чтении.
Возьмите листочки. Прочитайте текст по аналогии, вставьте слова.
This is the key of Kranodar region.
In that region there is Uspensky district.
In that district there is the village of Volnoe.
In that village there is a street.
In that street there is a school.
In that school there is a floor.
On that floor there is a classroom.
In that classroom there is a map.
On that map there is a region.
Our favourite Krasnodar region.
A map in the classroom.
A classroom on the …,
A floor in the …,
A school in the …,
A street in the … of Volnoe,
A village in Uspensky …,
A district in Krasnodar …
Our favourite Krasnodar region.
и) Индивидуальная работа по карточкам.
(Учитель раздает карточки для индивидуальной работы на развитие мышления, смекалки).
Раздаточный материал:
1) Найди лишнее слово в каждом ряду
- Bus, plane, bike, window;
- Cheese, jam, wales, haggis;
- Mother, father, brother, coke.
2) Реши задачу со степенями сравнения
Volnoe is bigger than Marino.Marino is smaller than Konokovo. Konokovo is bigger than Volnoe. What village is the biggest?
3) Раздели длинное предложение на слова, поставь знаки препинания
Behindthegardenthereisastreet.
WouldyouliketogototheSportsClub?
4) Составь слова, используя согласные буквы, как основу. Используй только одну определенную гласную.
Вставьте буквы:
5) Вставьте нужные слова в пропуски:
I go to school … 7.30 a.m.
There is a pet shop … my town.
III. Заключительная часть.
Учитель подводит итоги урока.
Домашнее задание: составить подобное задание дома на смекалку.