Задачи:
- развивать умение письменного и устного перевода с английского на русский язык на материале текста “Information, Machine Words, Instructions, Addresses and Reasonable Operations”;
- формировать умение находить адекватные средства выражения в переводящем языке;
- необходимые для правильного истолкования переводимого текста; повторить фактический материал из раздела “Аппаратное обеспечение”;
- развивать умение работать с информацией в электронном виде в парах; воспитывать интерес к математике, информатике и английскому языку. Приложение 1, Приложение 2.
Оснащение урока: Текст “Information, Machine Words, Instructions, Addresses and Reasonable Operations” в электронном виде. (Взят из Пособия по английскому языку “Человек-компьютер - будущее” А.С. Кутьковой)
ХОД УРОКА
III. Заключительная часть.
Go to your desks, please. Put your things into your bags. The lesson is over. Thank you for your working at the lesson. See you next week.
Если некоторые учащиеся заканчивают перевод раньше отведенного на эту работу времени, они выполняют дополнительные лексические двуязычные и одноязычные упражнения. (информация о выполнении данного задания содержится в инструкции).
1. Find the equivalents:
|
|
Ответ: 1–4; 2-…;
2. Form nouns from the verbs by adding suffixes:
- ment
to equip, to arrange, to require, to measure, to state, to develop.
- sion
Model: to divide – division, to decide, to include, to conclude, to exclude.
- aion
Model: to compute – computation to compute, to inform, to combine, to determine, to represent, to polarize.
Instruction
- Read and translate paragraph 7. Print your translation. Store it.
- Read and translate paragraph 8. Print your translation. Store it.
- Print your surnames.
- Copy your translation to the teacher’s computer.
- Go to your desk. Do additional exercises in your exercises-book (If you have time).
Good luck!