Тема урока – “путешествие в Австралию”.Тип урока – урок накопления опыта общения с носителями иноязычной культуры. Цель урока – углубление понимания полученных знаний, формирование навыков и развитие умений всех видов речевой деятельности через решение серии усложняющих коммуникативных задач.
Задачи:
- создание условий для учащихся для совершенствования речевого лексического навыка на слуховой и зрительной основе; выработка ЗУНов в области устной и письменной речи по теме;
- развитие умений, обеспечивающих полноту понимания услышанного (умение выделить отдельные элементы, умение обобщить детали) ;
- развитие высказываться с опорой на модель текста;
- развитие психических функций мышления, а именно операций анализа и обобщения;
- развитие умения сотрудничать;
- формирование интереса учащихся к предмету.
Действия учителя | Деятельность учителя | Деятельность учащихся | |
Орг. момент а) приветствие б) ситуация успеха |
Good morning everybody!!! Good morning, pupils!!! Welcome to
our English lesson. I’m very glad to see you. I’m a teacher of English. My name is
Tatiana Valrievna. (слайд) And I want you to introduce yourself. Will you tell me
about yourself? So, and what do you want to know about me? Ask me questions as you want, you are welcome. |
Ребята представляются, рассказывают о
себе, о семье, о хобби. Ребята задают учителю вопросы. Останавливаются на вопросе о хобби. |
|
2) Введение в тему | I have many hobbies. But one of them is traveling. I like
traveling very much. And what about you? Do you like traveling? Why do you travel?
Let’s listen to the text about traveling. Why do people travel? Слушаем текст и выясняем, почему люди путешествуют. Презентация (слайд) TRAVELLING Millions of people all over the world spend their holidays travelling. They travel to see other countries and continents, modern cities and the ruins of ancient towns, they travel to enjoy picturesque places, or just for a change of scene. It is always interesting to discover new things, different ways of life, to meet different people, to try different food, to listen to different musical rhythms. So, why do people travel? (слайд) |
Ребята рассказывают, почему они любят
путешествовать и совместно заполняется схема. Ребята слушают текст и отвечают на вопрос. Совместно заполняется таблица “Почему путешествуют люди” |
|
3) Постановка задачи | Well, pupils. If you have 5000 dollar where would you like to
travel? (слайд – карта мира) Why do you want to travel to …? If I were you I would travel to an English-speaking country. What English-speaking countries do you know? By the way, I have a real opportunity to visit Australia, because one of my cousins lives there. Really. He is Australian. (слайд) By the way I’ve got his e-mail letter. He wrote to my students. Появляется письмо, которое предлагается учащимся прочитать. Hello, Russian students! I’m Sam. I’m from Australia. I live in Canberra. It’s very far from your country. I’ve been living here for eight years. I’m a pupil. I go to school. I visited Russia five times. I like your country. My relatives live in Moscow and in Perm as well. But it’s rather cold in Russia. My friends here don’t believe that it’s -25 ° in winter. I like to live here, in Australia. There are a many things to see and do - visit the koala conservation centre, wildlife parks and famous penguin parade or if you are feeling energetic try the many surf and swimming beaches. You are welcome to my country. Best wishes. Sam Do you want to visit Australia? It is very far. Let’s go to Australia. So today we make a trip to Australia. What are your associations with the word “trip”? What is a trip for you? What should we know before our trip? Trip: *Money *Information *Weather *Clothes *Cars So, and we also make a trip to know about:
Look at these tables. What should you know and what do you have to know? And now let’s make a table. |
Ребята называют страны, куда бы
они хотели поехать и объясняют, почему. Называют англо-говорящие страны. Читают письмо (один из учеников вслух)
Называют ассоциации, составляется схема Ребята решают, что они хотят узнать об Австралии
Учащиеся сами заполняют таблицу и выясняют, что они знают, а что им необходимо узнать. |
|
The capital of Australia | |||
National colours | |||
Winter months | |||
Summer months | |||
Animals | |||
Language | |||
National emblems | |||
Main activities | |||
National day | |||
National songs | |||
flag | |||
Main cities | |||
4) Решение поставленных задач
5) промежуточный итог 6) подведение итогов |
So, let’s go…First of all, look at the map.
(Появляется карта мира, затем карта Австралии) Слайд-шоу по Австралии Australia is an amazing place. The capital of Australia is Canberra. And do you know the capital of Russia? The main cities of Australia are Sidney, Melbourne The Official language of Australia is English. And do you know The Official language of Russia? The flag The Australian flag flew for the first time in Melbourne on 3 September 1901. The stars of the Southern Cross represent Australia's geographic position in the Southern Hemisphere, and the large Commonwealth Star symbolizes the federation of states and territories. The national colours Green and gold became Australia's national colours on 19 April 1984. Before this Australia had no national colours. The national anthem has officially been Australia's national anthem since 19 April 1984. Прослушивая гимн, ребятам предлагается встать.
The Coat of Arms (герб) The Australian Coat of Arms consists of a shield containing the badges of the six Australian states, symbolizing federation. The national symbols of the golden wattle (австралийская акация) , the kangaroo and the emu [‘i: mju:] are also included. By popular tradition the golden wattle, kangaroo and emu are national emblems. National Day is celebrated on 26 January. This date commemorates the anniversary of the unfurling of the British flag at Sydney Cove in 1788. Do you know the National Day in Russia? The Climate of Australia Разбираем температурную шкалу. Do you know Australian animals? Kangaroo - the most Australian animal. Meet kangaroo and his mates - koala, emu, wombat, possum and also dangerous sharks and crocodiles So, what should you add to your tables? What do you know now? And what don’t you know? Один спрашивает другого So nobody knows national Australian songs. Let’s make a call to Sam and ask him. So, who wants to talk to Sam? Can you advice what questions … should ask Sam? You should introduce first of all: your name, explain what you are and after that ask about national songs. Разговор по телефону (используется сотовый телефон, с ребятами разговаривает другой учитель иностранного языка, с кем договорились заранее, делается громкая связь) Сэм говорит, что, к сожалению, он не знает национальных песен, но его любимая “The Don” and “Magdalena”. Предлагается спеть эту песню о путешественниках.
Well, now you can finish you papers. And travel to Australia. Do you want to make a trip to Australia? Will you discuss it in pairs? So, Will you start? Well done. So our lesson is over. I wish you really make a trip to Australia. You know all the information. Thank you very much for your lesson. Good-bye. See you in Australia. |
Ученики смотрят, где находится
Австралии, а, где Россия.
Называют столицу России.
Называют дату Делают вывод о климате в Австралии. Ребята отвечают, просматривают слайд. Ребята по цепочки задают вопросы и отвечают What do you know about Australia? I know … Решают, кто будет звонить и разговаривать. Советуют, что можно спросить у Сэма. Один ученик разговаривает и выясняет австралийскую песню. Ученик передает, что сказал Сэм. Ребята поют песн По парам ребят обсуждают, хотят ли они поехать в Австралию и почему. |