Урок во 2-м классе по теме: "Давайте поиграем"

Разделы: Иностранные языки


Ход урока

Давайте отправимся в гости к Карлосону, который очень любит детей, игры и разные шалости. Но Карлосон не знает ни ваших имен, ни откуда, ни чем вы любите заниматься. Давайте расскажем ему об этом.

Учитель берет в руки куклу “Карлосон” и начинает разговаривать с учащимися, предварительно раздав детям карточки с названиями стран.

1. -Who are you?

- I’m Marina.

- How old are you, Marina?

- I’m seven.

- Where are you from?

- I’m from Russia.

2. -Who are you?

- I’m Fred.

- How old are you, Fred?

- I’m seven, too.

- Where are you from?

- I’m from Great Britain.

3. –What’s your name?

- My name is Bill.

- How old are you, Bill?

- I’m eight.

- Where are you from?

- I’m from America.

Ну, вот теперь мы знакомы и можем начать играть.

На 1ой парте разложены разные игрушки по форме, цвету.

Teacher: Roma, come here, take any toy you like and tell us what do you like to play with?

К доске выходит ученик, выбирает игрушку и рассказывает.

Pupil 1: It’s a cat. It’s white. It’s small. It can run and jump. I like to play with it.

Pupil 2: It’s a fox. It’s red. It’s not big and it’s not small. It can run. I like to play with my fox. But my friend Olga likes to play with her dog. Her dog is yellow. It is big. It can do tricks. It’s funny.

Teacher: Ребята, а Карлосон хочет задать вам свои вопросы.

Карлосон: Dasha, have you got a friend?

Dasha: Yes, I have.

Карлосон: Who is she?

Dasha: She is Mary.

Карлосон: What is Mary?

Dasha: She is a pupil.

Карлосон: What do you like to play with?

Dasha: I like to play with my tiger.

Карлосон: What colour is your tiger?

Dasha: My tiger is yellow and brown.

Карлосон: What can your tiger do?

Dasha: My tiger can jump very well.

Карлосон: Thank you, Dasha.

Teacher: Are you tired?

Pupils: Yes, we are.

Teacher: Do you want to do morning exercises?

Pupils (хором): Yes, we do.

Teacher (включает запись зарядки): Let’s do morning exercises. Don’t forget to sing and dance.

Teacher: А теперь давайте покажем Карлосону, как мы умеем писать.

Вы должны вставить подходящее слово в предложение.

Учитель раздает детям карточки с заданием.

Вставь пропущенное слово:

Is, has, mother, name, friend, America.

What is your …?

Sam … got a friend.

His friend is from … .

My … is a teacher.

My … is seven.

My cat … white.

Teacher: Пока вы писали, Карлосон тоже не сидел, сложа руки, он написал рассказ о себе и хочет вам его прочитать. Послушайте о чем же он написал и перескажите его.

I’m Карлосон. I’m from Russia. I’m big. I’m not a pupil. I like to play very much. I like to eat sweets very much. My best toys are dogs, cats and balls. I have not got a mother or a father. I have not got a friend, too.

Teacher: Что рассказал Карлосон, дети?

Nick: He is Karloson. He is from Russia. He is big. He is not a pupil. He likes to play very much. He likes to eat sweets very much. His best toys are dogs, cats and balls. He has not got a mother or a father. He has not got a friend, too.

Teacher: Вы отлично поработали сегодня, ребята, и я думаю, что у Карлосона, наконец-то, появились друзья.