Ход урока
Давайте отправимся в гости к Карлосону, который очень любит детей, игры и разные шалости. Но Карлосон не знает ни ваших имен, ни откуда, ни чем вы любите заниматься. Давайте расскажем ему об этом.
Учитель берет в руки куклу “Карлосон” и начинает разговаривать с учащимися, предварительно раздав детям карточки с названиями стран.
1. -Who are you?
- I’m Marina.
- How old are you, Marina?
- I’m seven.
- Where are you from?
- I’m from Russia.
2. -Who are you?
- I’m Fred.
- How old are you, Fred?
- I’m seven, too.
- Where are you from?
- I’m from Great Britain.
3. –What’s your name?
- My name is Bill.
- How old are you, Bill?
- I’m eight.
- Where are you from?
- I’m from America.
Ну, вот теперь мы знакомы и можем начать играть.
На 1ой парте разложены разные игрушки по форме, цвету.
Teacher: Roma, come here, take any toy you like and tell us what do you like to play with?
К доске выходит ученик, выбирает игрушку и рассказывает.
Pupil 1: It’s a cat. It’s white. It’s small. It can run and jump. I like to play with it.
Pupil 2: It’s a fox. It’s red. It’s not big and it’s not small. It can run. I like to play with my fox. But my friend Olga likes to play with her dog. Her dog is yellow. It is big. It can do tricks. It’s funny.
Teacher: Ребята, а Карлосон хочет задать вам свои вопросы.
Карлосон: Dasha, have you got a friend?
Dasha: Yes, I have.
Карлосон: Who is she?
Dasha: She is Mary.
Карлосон: What is Mary?
Dasha: She is a pupil.
Карлосон: What do you like to play with?
Dasha: I like to play with my tiger.
Карлосон: What colour is your tiger?
Dasha: My tiger is yellow and brown.
Карлосон: What can your tiger do?
Dasha: My tiger can jump very well.
Карлосон: Thank you, Dasha.
Teacher: Are you tired?
Pupils: Yes, we are.
Teacher: Do you want to do morning exercises?
Pupils (хором): Yes, we do.
Teacher (включает запись зарядки): Let’s do morning exercises. Don’t forget to sing and dance.
Teacher: А теперь давайте покажем Карлосону, как мы умеем писать.
Вы должны вставить подходящее слово в предложение.
Учитель раздает детям карточки с заданием.
Вставь пропущенное слово:
Is, has, mother, name, friend, America.
What is your …?
Sam … got a friend.
His friend is from … .
My … is a teacher.
My … is seven.
My cat … white.
Teacher: Пока вы писали, Карлосон тоже не сидел, сложа руки, он написал рассказ о себе и хочет вам его прочитать. Послушайте о чем же он написал и перескажите его.
I’m Карлосон. I’m from Russia. I’m big. I’m not a pupil. I like to play very much. I like to eat sweets very much. My best toys are dogs, cats and balls. I have not got a mother or a father. I have not got a friend, too.
Teacher: Что рассказал Карлосон, дети?
Nick: He is Karloson. He is from Russia. He is big. He is not a pupil. He likes to play very much. He likes to eat sweets very much. His best toys are dogs, cats and balls. He has not got a mother or a father. He has not got a friend, too.
Teacher: Вы отлично поработали сегодня, ребята, и я думаю, что у Карлосона, наконец-то, появились друзья.