Задачи урока:
- Практические:
- Автоматизировать употребление лексики по теме.
- Повторить степени сравнения имен прилагательных.
- Образовательные:
- Совершенствовать навыки аудирования, диалогической и монологической речи, чтения и письма.
- Развивать логическое мышление и воображение.
- Воспитательные:
- Прививать любовь к животным.
- Повышать интерес к изучению английского языка.
Оснащение:
- картинки с изображением животных;
- ребусы
- аудиозапись песни "I found a cow"
- головоломка "Путаница"
- карточки с прилагательными
- сигнальные карточки
- карточки-тесты с вопросами.
ХОД УРОКА
I. Подготовка учащихся к учебной деятельности на английском языке
1. Оргмомент
– Good morning, boys and girls! Glad to see you! How are you? Today we shall speak about pets and other animals and revise the comparison of adjectives.
II. Отработка ранее введенного речевого материала
1. Аудирование
– Now listen to me, please. I've got a pet. It is a cat. It is grey. My cat likes to eat fish. It likes to play. My son plays with it. They are friends. We all love our cat very much. And what about you? Have you got a pet? What is it? What is it’s name? (T-P1,T-P2). Who else wants to tell us about his pet? (P1)
2. Чтение текста
– Open your books at page 206. Let's read the text about pets in Great Britain. Then you will answer my questions. (Чтение текста вслух.)
– Now answer my questions.
- What animals are the first favourite pets in Great Britain?
- Do the English take good care of their pets?
- Why? Prove it.
3. Чтение стихов по памяти
– Let's recite the poems about our pets.
4. Guess the rebus, please
Рис. 1
(monkey)
– Is monkey a domestic animal?
– What kind of animal is it? Take it, please
Дети по очереди берут картинки с изображением животных и прикрепляют их на доску в соответствующее место на схеме:
Рис. 2
Ex.: Monkey is a wild animal.
– Guess the rebus, please.
Рис. 3
(parrot)
5. Ролевая игра
– Let's listen to the dialogue "At a pet shop" and then you will answer my questions.
Dick: Morning!
Shop-girl: Good morning! Could I help you?
Dick: Yes, please. I'd like to buy a pet.
Shop-girl: What about this nice parrot?
Dick: Can it talk?
Shop-girl: Oh, yes! Just listen!
Dick: Hi, bird!
Parrot: Hi, boy!
Dick: Great! I'll certainly buy this clever bird!
Shop-girl: Good. I hope you won’t be sorry. The bird is really very
clever. Not only can it talk, it can sing!
Parrot: Tra-la-la, tra-la-la...
Dick: Oh, what a bird!!!
Shop-girl: But do you know how to look after the parrot?
Dick: I hope I do. My Dad taught me how to do it. Thanks a lot! Good bye!
Shop-girl: Bye! And thank you.
– Can the parrot talk?
– Can the parrot sing?
– Is the parrot a clever bird?
– Do you want to keep a parrot as a pet?
6. Физкультминутка
– Now let's train your memory and imagination.
– Look at the pictures and guess what animal this is.
Рис. 4 |
Рис. 5 |
Рис. 6 |
(a bear, a cow, a hen)
– What song do you know about them? ("I found a cow")
– Listen! (Звучит аудиозапись.) Now sing to the music.
I Found a Cow
I found a cow!
How?
I found a bear!
Where?
I found a hen!
When?
I found a bear.
I found a hen.
I found a cow.
Wow!
Do the actions:
Jump like a hare!
Climb like a monkey!
Go like a bear!
Swim like a frog!
Fly like a bird!
Thank you. Sit down.
7. Повторение грамматического материала
– Let's revise our grammar material.
Как образуются сравнительная и превосходная
степени сравнения имен прилагательных? (с
помощью суффиксов -er, -est). При помощи сигнальных
карточек покажите, какая степень сравнения:
положительная - поднимите голубой кружок,
сравнительная – синий, превосходная -
фиолетовый.
– Listen to the sentences:
The elephant is a big animal.
The biggest cat is the tiger.
Dogs are cleverer than cats.
The giraffe has got the longest neck.
The bear’s neck is shorter than the giraffe’s.
– Выберите прилагательные, противоположные по значению и напишите 3 степени сравнения. Find the opposites
Рис. 7
– Read the words, please.
Головоломка "Путаница"
– Поставьте в предложенных словах, обозначающих животных, перепутанные буквы на место и ответьте на вопрос:
– Which is the highest?
Рис. 8
(Bull, zebra, giraffe, elephant)
8. Choose the odd one out and add one
cow pig tiger horse |
tail nose leg neck |
first second think fourth |
9. Игра “Чепуха”
На столе раскладывают комплекты карточек-картинок по разным темам. Не глядя, берут карточки из разных комплектов. При этом могут получиться необычные сочетания слов. Например: цвета-животные-действия (Pink bear reads); числа-животные-действия (Twenty elephants jump).
10. Контроль домашнего задания
– Agree or disagree:
Yes | No | |
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
III. Домашнее задание
1. Упражнение, подготавливающее учащихся к домашнему заданию
– Guess the riddle.
This animal is wild. It can swim. It is green. It has a long tail and a short neck (a
crocodile).
2. Домашнее задание
– Write the riddles about animals.Open your books at page 205, ex.5. These questions will help you.
IV. Заключительный
1. Подведение итогов
2. Выставление отметок
3. Конец урока
Литература:
- Агеева И.Д. Английский язык для детей: Сборник занимательных заданий. -СПб.: Лениздат; Издательство “Союз”, 2001.
- УМК для III класса И.Н.Верещагиной, Т.А.Притыкиной.