Ход игры-путешествия по станциям:
- Вступительное слово учителя.
- Представление команд.
- Выполнение командами учащихся заданий по станциям: "Lexical", "Grammar", "Listening", "Speaking", "Reading".
- Подведение итогов игры- путешествия.
- Награждение победителей.
У каждой команды есть маршрутные листы (Route list), куда заносятся баллы за выполненные задания на станциях. Каждая станция находится в отдельном кабинете, который может быть оформлен соответственно. На станциях правильность выполнения задания оценивается экспертами, которыми могут выступать учителя совместно с учениками старших классов.
Примерные задания по станциям:
The 1st station - "Lexical".
1. Match the transcription and the words. Read them.
Подберите к словам транскрипции и прочитайте их.
2. Find the odd word in each line. Make up the key- word from the first letters of them.
В каждой группе слов найдите лишнее слово. Из первых букв лишних слов составьте ключевое слово.
1. Mike 2. apple 3. June 4. mother 5. exercise 6. room 7. he |
Dan potato July grandmother ask sofa they |
Jane carrot August aunt text bookcase your |
Pete onion November uncle class armchair we |
Key- word: January.
3. Read the riddle-sentence: take the first letters of the objects in the pictures and join them together with the written letters.
Прочитайте зашифрованное предложение: возьмите первые буквы из названий нарисованных предметов и соедините их с написанными.
1) I like milk. (нарисованы: L - lamp, K - key, M - mask, L - lemon )
2) I go to school. (нарисованы: G - girl, T - tree, S - spoon, H - house, L - lamp)
The 2nd station - "Grammar"
1. Fill in the blanks with the forms of the verbs "to be".
Заполните пропуски формами глагола "to be".
1. This:Mike. 2. He:from Oxford. 3. His family name: Claydon. 4. He: eleven. 5. Richard and John: from London. 6. They: pupils. 7. They: English.
8. My hobby: reading. 9. My favourite sports: football and chess. 10. I: in class 6.
2. Copy the text with the full stops, capital letters and apostrophes.
Напишите текст с точками, заглавными буквами и апострофами.
my names bob ive got a dog its name is spot itis brown we play inthestreet.
The 3nd station - "Listening".
I. Listen to the questions and choose the answers. Послушайте вопросы и выберите ответы.
Symbols: 1) a red rose 2) a thistle 3) a shamrock 4) a daffodil 5) the bald eagle.
Вопросы:
a) What is the national symbol of Scotland? (2).
b) What's the national symbol of Wales? (4).
c) What's the national symbol of England? (1).
d) What's the national symbol of Ireland? (3).
II. Listen to Computery and choose the answer.
Прослушайте Компьютеры и выберите ответы.
1. Where does Computery live?
- in Moscow
- in London
- in Computer town
2. What games does he play?
- Computer games and chess
- Computer games and darts
- Board games
3. How often does he play?
- every day
- every week
- every two weeks
4. When does he start?
- at 8
- at 9
- at 10
5. Why does he play chess?
- It's interesting.
- It makes him clever.
- His brother and sister like it.
The 4th station - "Speaking".
1. Ask questions. Задайте вопросы.
1): - Linda.
2): - Foster.
3): - Twelve.
4): - 9 Rain Street, London.
5): - Collecting posters.
2. В вашем классе новый ученик. Познакомьтесь с ним. Ask him/her about his/her:
1. name. 2. favourite subject. 3. phone number. 4. favourite colour. 5. age.
3. Представьте нового друга своей семье.
The 5th station - "Reading".
1. Read the text and match them with the animals. Прочитайте тексты, подберите животных.
a) elephant, b) bear, c) giraffe, d) snake, e) tiger.
- It is a very big cat.
- It likes honey and fish.
- It has a very long neck (шея) and four long legs (ноги).
- It is very big. It is grey. It has a very long nose.
- It is very long. It doesn't have any legs. It eats small animals. It can be dangerous (опасный).
2. Read the text. Put "+", if the sentence is right, and put "-", if it is wrong.
Прочитайте текст. Поставьте "+", если предложение верное; " -" , если неверное.
"Our classroom"
Our classroom is large. There are four windows in the classroom. There are twelve tables in the room. On the wall there is a board. It is in front of the tables. The teacher's table is also in front of the tables.
There is a computer to the left of the teacher's table. In the corner there is a door. There are many books on the shelves. There are pens, pencils, felt-tip pens, calculators, erasers, brushers and sharpeners, textbooks and some exercise- books on the tables.
There are no pictures on the walls.
1) Our classroom is large.
2) There are five windows.
3) There are eleven tables in the room.
4) There is a board on the wall.
5) The board is behind the tables.
6) The teacher's table is in front of the tables.
7) There is a computer to the right.
8) There is a map on the wall.
9) There are no books on the shelves.
10) There is a picture on the wall.
В конце путешествия участники собираются в первом кабинете и сдают свои маршрутные листы. Подсчитывается общее количество баллов, полученных каждой командой, и объявляется команда-победитель. Вручаются грамоты и призы.