Цели урока:
Обучающие. Активизация в речи учащихся лексических единиц по теме “Birthday”. Развитие навыков монологической речи по теме. Развитие навыков аудирования. Практиковать употребление грамматических структур There is/are, модального глагола “Can”, числительных.
Развивающие. Развивать логическое мышление, догадку, умение переносить полученные знания.
Воспитательная. Воспитывать вежливое обращение с людьми, поддерживать традиции празднования Дня рождения.
Оборудование: картинки торта, подарков, плакатов, праздничных открыток, шариков и праздничных угощений. Украсить кабинет шариками и флажками.
Ход урока
I. Орг. момент T - Cl T – P1P2P3
Good morning boys and girls! I’m glad to see you!
How are you today? So am I
It’s a nice day today, isn’t it?
Do you like holidays?
Do you like celebrate holidays?
What’s your favorite holiday?
II. Сообщение целей урока
Today we are going to have unusual lesson/ Look at the blackboard. Our theme is put into code 13,9,19,8,1’19 2,9,18,20,8,4,1,21. To decode it answer my questions.
How many letters are there in the English alphabet?
Let’s count our letters. (Дети смотрят на английский алфавит и считают буквы. Один учащийся считает вслух. Около букв алфавита стоят цифры от 1 до 26 A – 1, B – 2, C – 3 …)
Each number is English letter. Let’s decode our theme.
P1 Number 13 is “M”
P2 Number 9 is “I”
P3 umber 19 is “S”
Один учащийся выходит к доске и пишет буквы под диктовку учащихся.
Well done! So, what is theme of lesson?
You are right! “Misha’s birthday” and.
We shall talk about birthday.
III. Фонетическая речевая зарядка
T – Cl, P1P2P3
T – P1
T – P2
T – P3
IV. Do you celebrate your birthday?
Do you make birthday party?
To talk about birthday party, let’s look at the blackboard.
Please repeat these words after me.
(На доске выписаны слова по теме. Дети повторяют слова за учителем.)
We Can |
light candles | |
sing | ||
draw | ||
make | ||
decorate room | ||
grant | ||
get | ||
invite | ||
lay | ||
dance | ||
play |
What can we do on our birthday party? Make as many true sentences as you can. (Учащиеся составляют предложения по таблице)
Excellent job!
Do you like to get presents?
Do you like to grant presents?
What does a birthday person usually do?
Good, so, you Misha will be a birthday person today. Please,
go to the blackboard and lay the table.
(Один ученик идёт к магнитной доске, где лежат картинки с продуктами, и накрывает праздничный стол.)
Развитие монологической речи.P1-C1 P2-C1.
And you class look at the blackboard and tell us about you birthday party. Use these words.
(Учащиеся составляют рассказ. Один или два ученика рассказывают о праздновании дня рождения, используя активную лексику урока.)
Выходит именинник и описывает свой праздничный стол.
There is a … on my table.
There are … on my table.
Развитие навыков аудирования.
Dear boys and girls! I have got a letter from the main hero of our book, Robin. He writes about his birthday party. Listen to me and answer the question.
What present does Nessie give Robin?
Today is the 1st of May. It’s my birthday. In the morning my dad comes with presents, he sings a birthday song and gives me a magiс birthday сard. Then I fly to Loch Ness and play with Nessie she gives me a gold fish which grants three wishes after that I get ready for a big party. I usually invite 200 quests. Father decorates trees, lights cantles. My granny makes a big cake. We play games, sing songs and eat a big cake.
В конце урока дети поют песню “Happy birthday” и получают конфеты. В процессе урока учитель за каждый правильный ответ кладёт на стол учащегося значок с “+”, что помогает в конце урока быстро оценить работу учащихся. На праздничных уроках желательно выставлять только положительные оценки, чтобы сохранить атмосферу праздника и хорошего настроения.