- Good morning, children! I am glad to see you. Good morning, dear guests! Welcome to our show! Today we shell talk about healthy food, complete the healthy menu, more over we shell meet the famous people they are in the secret room and choose products we must eat to be healthy. Lets begin our show!
1.Фонетическая зарядка (Звучит запись “Звуки леса”).
- Now we are in the forest. Lets play a game “Echo”. Repeat after me:
time | play | breakfast |
day | dinner | evening |
then | supper | bed |
go | sky | over |
-And here is a poem about meals: breakfast, dinner and supper. (Стихотворение читается хором за учителем построчно).
2.Речевая зарядка.
- Well done. And now it is time to have breakfast.
Фронтальный опрос учащихся:
-What do you like to eat for breakfast?
-What do you like to drink for Breakfast?
3. I see your choose is not right. Let us follow the doctor advice. Let me introduce the doctor Healthy. (Звучит музыка, из-за ширмы выходит мальчик в костюме доктора)
Good morning! I am a doctor.
My name is Healthy. I am nine.
I think, you must eat porridge and drink tea for breakfast.
(прикрепляет на доску карточки с изображением названных продуктов).
-Thank you for your advice. Do you like porridge? And what about milk? (Ученики отвечают кратко Yes, I do / No, I do not.).Then we shell eat the healthy breakfast.
4.Музыкальная пауза.
Let us compose the music. Choose three words and think melody. Then sing a song. For example:
peach honey milk
peach honey milk
(Учитель поет эти слова на любой мотив, затем ученики поют свои варианты).
5.Very nice songs. Enough! It is time to have dinner. What are dishes for dinner?
Дети называют блюда, из которых состоит обед.
6. It is right. But very impotent are salads. Let us talk about salads. The next guest is chef Tania. Meet her, please!(Звучит музыка, выходит девочка в костюме повара).
Hello! My name is Tania.
I am nine. My favorite salad is “The moon”.
You need one cucumber, two eggs and cheese.
Cut all into peaces and add mayonnaise.
Enjoy your “Moon”!
7.Thank you, Tania. I imagine you are good cooks. Now you must write what do you need for soup, cutlet, tae and salad. Take this chain cards and do it. You have two minutes.
Это задание выполняется по группам. После его выполнения учащиеся зачитывают ответы и прикрепляют на доску карточки с названиями блюд для обеда.
8.Динамическая пауза.
- Are you tired? Let us go to the garden and pick fruit and vegetables.
Дети встают. Учитель говорит: “Five tomatoes!”, учащиеся должны показать, как они собирают эти овощи или фрукты, при этом считая их:”One tomato, two tomatoes, ect.”
9. It is time to have supper. Winnie the Pooh tells us what he eats for supper. Listen to Winnie! (Звучит музыка, выходит мальчик в костюме медведя).
Hi! I am Winnie the Pooh. I am nine.
I like to eat much sugar and honey for supper.
I do not like fruit and vegetables.
-Children, do you agree with Winnie?
Ученики выражают свое несогласие и дают советы:
I don’t, I think you must eat many vegetables.
I think you must not eat much honey.
-What we shell eat for supper?
Ученики предлагают блюда и прикрепляют на доску карточки.
10. Let us relax and listen to the t/v music. Then you reproduce it with your own words.
Звучит песня:
I like to eat bananas
I like to eat bananas
I like to eat bananas
And drink my orange juice
Затем дети заменяют подчеркнутые слова и поют получившиеся песни.
11. Now it is time to sum up and have the conclusion of our lesson.
Учащимся раздаются листы с заданием.
- Find out the products and choose what is healthy and unhealthy.
При выполнении этого задания учащиеся должны найти название одного из продуктов, найти на столе учителя карточку с изображением этого продукта и прикрепить его на доску, сделав правильный выбор:
much many
healthy
unhealthy
и сказать: I must eat many… or: I must not eat many…
12. Let us have the conclusion: we must eat…..to be healthy.
- Thank you for your work and don’t forget the rules of healthy meal. See you later, good-bye!