Урок-праздник во 2-м классе: "New Year"

Разделы: Иностранные языки


Цели:  

  • автоматизировать ранее введённые и модельные фразы;
  • развивать умение общаться, применять знания, полученные на уроках в незнакомых ситуациях;
  • поддерживать интерес к изучению иностранного языка и желание учиться.

Оборудование:  костюм Санта Клауса; игрушки; письмо; магнитофон, кассета с песнями; картинки с изображением Снегурочки.

Вступление : Today we are glad to see you. We have a holiday. Good afternoon, dear guests!(Дети здороваются с гостями ) We want to begin our holiday by song.
                 (Звучит песня и дети поют песню “Say Hello”)                                   

Teacher: The holiday is the games and songs and poems.

And now we’ll play. Our game’s name is “Interpreter”. (Учитель задаёт вопросы ученикам, получает ответы. Один из учащихся переводит интервью для гостей)

Questions:

What is your name?
Have you a sister?(brother).
What is her (his) name?
Where do you live?
How is you house?
Have you got toys?
Have you got a dog, a mouse, a crocodile…….?
Can you play football, volleyball, chess, tennis…..?
Can you skate? Ski? Ride a bicycle? Swim? Skip?
А теперь я спрошу о том, что бы вы хотели делать сегодня на уроке?
Do you want to sing, to dance, to read, to write, to retell the poems?  

(Стук в дверь. Входит мальчик- ученик 5го- 6го класса.)

Teacher: Look, this boy is our guest. Ask him the questions. (Дети задают вопросы гостю)

Dima, do you want to  ask any questions to these children?

(Далее следуют вопросы Димы участникам игры)

Teacher: Thank you, children. But today we have a holiday. This holiday is New Year. Let’s wish our quests!

Altogether: WE wish you a Merry Christmas, dear quests.

Pupil: Желаем вам веселья в Рождество

             И счастья в Новый год,

             Пусть Санта Клаус вам сейчас

             Подарки принесёт!

Teacher: Oh, look! Who is it?(Появляется Санта Клаус)

Children: Santa Claus.

Teacher: Yes, it is right. This is Santa Claus.

And what is it?

Children: It is a bag.

Santa Claus: You are right It is a bag with the gifts for you. What gifts have I? Guess, please.

Children: Have you got candy? Apples? Oranges? Toys? Etc.

(Каждый получает игрушку и описывает её  по алгоритму, записанному по- русски на доске)

Алгоритм:

1. Название игрушки.
2. Имя (нужно придумать).
3. Качество.
4. Цвет.
5. Что умеет делать.
6. Своё отношение к подарку.

Santa Claus: I am glad to hear your answers. I see you are very good pupils. And now I want to play with you.

( Обращаясь к учащимся Санта Клаус отдаёт команды)

Santa Claus: Dima, jump, please.

Dima: I can jump.

( Таким образом повторяются все глаголы)

Santa Claus: Sing, please.

( Дети исполняют песню “ The More We Are Together”

Проводится игра « Пантомима»

( Класс делится на две команды. Одна команда изображает жестами действия, а другая догадывается:

They can play football, volleyball, hockey…….

They can play the piano, violin, drum, guitar.

They can skate, ski, ride a bicycle, swim, fly.

(Затем команды меняются ролями)

Santa Claus: Thank you very much!

Children: You are welcome!

(Санта Клаус достаёт письмо )

Teacher: Look here! Santa Claus has something for you. Tell me , please:” What is it?

Children: It is a letter.

Teacher: There is   a photo. Who is this? ( Snow-maiden). She wrote the letter for you. Listen to me and translate this letter.

( Зачитывается письмо )

Dear friends!
My name is Snow- Maiden. I am your friend. I am nice. I am good. I am slim. I am not fat. I am not bad.
I live in the forest. I have a house. My house is not big. It is light. I have friends: foxes, lions, monkeys, pigs, bears, tigers, dogs, cats, coсks,  children.
 I like my friends.
 I want to sing with you.
 Let’s sing together.
                                  Snow-Maiden.

(Дети переводят письмо. Затем    исполняют песню” How Do You Do?”

Teacher: How many guests have we today? Count, please.

Retell the poems for them.

( Дети читают cтихи)

And now, let’s say good buy to your guests.

Children: Good buy , dear guests! We are very pleased to meet you.

        Buy! Buy!