Урок "Meet Ufo" по английскому языку (3-й класс)

Разделы: Иностранные языки

Класс: 3


Цель урока: формирование умений общаться на английском языке в пределах темы «Внешность»

Задачи:

  1. Развивать умения и навыки устной речи:
    • учить понимать на слух описание внешности, построенное на знакомом языковом материале;
    • учить описывать внешность героя; его занятия;
    • учить вести диалог-расспрос о внешности героя;
  2. Развивать умения в чтении:
    • учить технике чтения вслух (соотносить графический образ слова с его звуковым образом);
    • учить читать про себя текст и полностью понимать прочитанное.
  3. Развивать умения в письменной речи (заполнение таблицы).
  4. Формирование речевых, интеллектуальных и познавательных способностей учащихся, их общеучебных умений.
  5. Развитие эмоциональной сферы учащихся в процессе обучающих игр, исполнения песен на английском языке.

Оборудование:

Ход урока

1. Организационный момент.

Teacher: Good morning, children. I’m glad to see you. Sit down, please. How are you? All right. Let’s begin our lesson.

( a telephone rings) Children, somebody is calling to us. Who’s that? Look at the screen.

Do you know him? Yes, it’s Loontik. What does he say? Please, read the message.

( slide 3. Hello, my name is Loontik. I have many friends. One of my friends lives on your planet. He is going to visit you. Please, meet him.) Can you help Loontik? So, who shall we speak about at the lesson?

Sure. We’ll speak about Loontik’s friend.

2. Фонетическая зарядка.

Teacher: First of all, let’s revise some words. Look at the screen, listen to the cassette and repeat after the speaker. Be attentive. Not all words will be pronounced.

( slide 4. face nose ears eyes mouth leg tooth teeth head shoulder knee toe hand arm foot feet neck chin finger hair nail )

OK. What words were not pronounced?

3. Контроль знания лексики по теме «Внешность».

Teacher: Do you know these words? Let’s play an interactive game “Body Parts”. Мatch the pictures and the words. (slide 5)

And now listen to the song “Touch your nose”. Sing the song and touch all the body parts you’ll name.

4. Диалог – расспрос о внешности героя. “What does he look like? Заполнение таблицы о внешности пришельца.

Teacher: You want to help Loontik to meet one of his friends, it’s great. But do you know what he looks like. Please, ask Loontik questions about his friend and fill in your table.

(slide 6 – models of questions).

5. Описание внешности героя.

Teacher: Look at the screen. You can see 3 pictures. Where is Ufo? (slide 7). Use your notes in the table.

(slide 8) Now describe Ufo.

6. Физкультурная пауза.

Teacher: Now it’s time to have a rest. Sing the song “Head and shoulders” and do physical exercises. (slide 9).

7. Практика в употреблении в речи глаголов настоящего неопределенного времени в утвердительной и отрицательной форме.

Teacher: Ufo doesn’t like his appearance. Make him believe he looks great. (slide 10)

How does Ufo spend his time? What does Ufo do on our planet?

Listen to the song “ Here we go round the mulberry bush” and revise the word combinations. (slide 11).

Look at the pictures in your books (ex.4, p.110). Read the sentences and correct the wrong ones. (slide 12 – there are examples).

8. Подведение итогов, домашнее задание.

Вы познакомились с пришельцем Юфо? Do you like Ufo? What do you know about him?

Пришелец Юфо прибыл на Землю не один. Нарисуйте и опишите одного из его друзей.