Тип урока: повторение и обобщение знаний
ТДЦ
- Образовательная: формировать коммуникативные знания по теме, научить преодолевать коммуникативный и эмоциональный барьер при говорении на английском языке, повторить и закрепить посредством выполнения различных упражнений тему Лондон
- Развивающая: развивать 4 вида речевой деятельности (говорение. Письмо, аудирование, чтение), развивать познавательную активность учащихся, расширять кругозор, учить анализировать и обобщать материал, развивать слухо-произносительные навыки, создавать благоприятный психологический климат, развивать образную, эмоциональную, словесно-логическую память
- Воспитательная: учить учащихся проявлять интерес к изучаемому языку, повысить мотивацию к изучению иностранного языка, учить ориентироваться в ситуации общения, уметь использовать речевые и грамматические клише, воспитывать дисциплинированность, ответственность к учёбе
Оборудование: мультимедийный кабинет, раздаточный материал
ХОД УРОКА
Этап урока | Содержание учебного материала |
Greeting | Good afternoon, dear students. I’m glad to see you. Sit down, please. open your copybooks and write down the date. |
Goals | Today at the lesson we’re going to speak about one city, but some one
close everything. Let’s try to guess what city is hidden here. What city is the capital of Great Britain? What city is the oldest? |
Warm-up | Now I offer you to speak about London. You can see words on the screen.
What do you think about it? Now your task is to write down your associations with the word London |
Reviewing | Before listening the text you should put the Russian words with their translation |
Pre-listening task | While you are listening the text pay attention on the blanks |
While-listening | Now you are to fill in the blanks |
After-listening | I offer you a card. Here you can see a description of the place of interest. Read and show it on the map |
Reading | Match the pictures and the names of the sightseeing |
PT | Now let’s have a rest |
Watching the video | Before watching the video try to answer the questions. |
Checking | Now let’s watch and check. |
Test | Now test yourself. You have 10 questions. Answer them |
Reflexion | Now change your copybooks with each other and check yourself If you liked our lesson show red card. If you don’t like our lesson show blue card |