Заключительный урок - повторение по теме "Животные" ("Travelling through the jungle")

Разделы: Иностранные языки, Классное руководство


Цели урока:

  • повторение и обобщение лексического материала по теме “Animals”
    • названия животных - a bird, a snake, a crocodile, a monkey, an elephant, a lion, a bear, a tiger, a parrot, a giraffe, a wolf, a fox, a tortoise, a donkey, a camel, a squirrel, a duck, a horse, a cow, a pig, a sheep, a goat, a goose, a cat, a dog, a hamster, a rabbit, a hen, a chick
    • прилагательные, обозначающие цвет – red, black, green, blue, yellow, grey, orange, brown, white
    • прилагательные, обозначающие качества характера – good, bad, silly, clever, strong, brave, angry, kind, cunning, big, little, wild, domestic, funny
    • существительные, обозначающие еду – meat, fish, an apple, a banana, a nut, milk
    • глаголы движения – to run, to jump, to fly, to swim, to crawl, to climb
    • глаголы to like, to see, to have, to go, to watch, can
    • числительные 1 – 10
  • активизация употребления в речи грамматического материала
    • множественное число имен существительных
    • глагол can, cannot
    • употребление глаголов like, see, have, go, watch в настоящем времени
  • развитие навыков монологической и диалогической речи
    • ответы на вопросы о животных
    • монологические высказывания о домашних питомцах
  • развитие навыков аудирования
    • загадки о животных
  • повторение правил чтения.
    • ck, ch, sh, qu, ph, nk, ng, ee, ea, ir, oo, g+e,i,,y

Оборудование:

  • запись названия урока на доске;
  • картинки животных, прикрепленные на доске;
  • карточки с буквосочетаниями для повторения правил чтения;
  • flash cards
  • карточки с предложениями для перевода;
  • письмо в конверте;
  • фонограмма песни “Old John Brown had a farm”;
  • костюмы для героев (охотника, пирата, фермера)

Ход урока

Урок проводится во втором классе в форме утренника. Роли Охотника, Пирата, Фермера исполняют ученики 4 класса.

1. Введение в сюжет урока.

Teacher: Good afternoon, children! Glad to see toy!

Pupils: Good afternoon! Glad to see you too!

Teacher: How are you?

Pupils: We are fine, thank you.

Teacher (T) Ребята, совсем недавно я получила письмо от своего знакомого, фермера Джона Брауна. Послушайте, что он пишет (зачитывается текст письма).

Dear friends!

I’m John Brown, a farmer. I have a very nice farm. I have many animals on my farm. Come to my farm and see my animals. Tell me about your pet animals.

John Brown.

Вы поняли, что пишет Джон? (дети пересказывают содержание письма по-русски)

Вы согласны отправиться на его ферму? (да)

Но путь туда лежит сквозь густые, тёмные, опасные джунгли. Нам предстоит преодолеть много трудностей. Давайте сделаем специальную зарядку – разминку, это поможет нам в пути.

2. Повторение правил чтения.

T.  Look at my cards, recollect the reading rules. (дети считывают буквосочетания с карточек)

Look at my flash cards and read the words. (дети считывают слова с карточек)

chick, fish, squirrel, elephant, donkey, strong, see, meat, bird, goose, giraffe, dog, clever, snake, rabbit, hen, we, tiger, swim, fox, duck, fly, silly

3. Повторение лексики.

T.  В пути мы встретим диких животных, а на ферме – домашних.

What’s the English for “дикий”? “домашний”?

В джунглях много разных растений и цветов и всё это разноцветное. Look at my cards and name the colours.

Животные в джунглях умеют делать много разных вещей. What’s the English for “прыгать, бегать, плавать, лазать, ползать, летать”?

А нам придется проявить разные качества характера. What’s the English for “умный, хитрый, смелый, добрый, сильный, злой, плохой”?

Теперь мы готовы отправиться в путь.

T. So we are in the jungle now. We can see many animals here. What animals do you see?

(Дети называют диких животных, рисунки которых прикреплены на доске).

T.  Oh, I see a man in the jungle. Who are you?

Hunter I’m a Very Brave Hunter. I know animals and their habits. And I want to ask you some questions about animals. Are you ready to answer?

(Охотник задает детям следующие вопросы, дети отвечают)

Hunter Do you like animals? What animals do you like?

Do you know what colour the animals are? What colour is the crocodile? lion? tiger? fox? giraffe? parrot?

Do you know what animals can do? What can a snake (monkey, lion, parrot, tortoise, wolf, crocodile) do?

Do you know what animals like to eat? What do squirrels (monkeys, lions, foxes) like to eat?

Thank you for your answers! You know the world of animals very well. Good bye!

Pupils. Good bye, Hunter!

T.  So we can go to the farm now.

Pirate No, you can’t! I don’t let you go to the farm.

T.  And who are you?

Pirate I’m a Very Angry Pirate!

T.  Ребята, если мы не выполним заданий Очень Злого Пирата, он не пропустит нас на ферму!

Вы готовы?

Pirate Listen to my riddles, try to guess them.

(Дети слушают загадки и отгадывают их)

  1. It is a big wild animal. It is red and black. It can run and jump. It likes meat. (a tiger)
  2. It is a big animal. It is grey. You can see it in the jungle and in the Zoo. It is very strong and kind. (an elephant)
  3. It is not big. It is red. It likes meat and fish. It can run. It is very cunning. (a fox)
  4. It is little. It is brown. It can not run and jump. It can crawl and swim. (a tortoise)

Pirate Listen to my stories and correct them.

(Дети слушают утверждения Пирата, исправляют их, затем рассказывают рассказы полностью правильно. Раасказы записаны на доске).

  1. A bear is a domestic bird. It is little. It can fly. It is a silly animal.
  2. A cow is a wild animal. It is very angry and cunning. It can swim and jump. It is orange.
  3. A lion is a domestic animal. It lives in the house. It is little. It can fly and swim. It is black and white. It likes sweets.

Pirate Translate the sentences.

(Дети получают карточки с предложениями для перевода и переводят предложения устно).

  1. Я вижу много животных в зоопарке.
  2. Корова – домашнее животное.
  3. Крокодил умеет плавать.
  4. Ослик – очень доброе животное.
  5. Утка умеет плавать и летать.
  6. Я вижу большую черепаху в коробке.
  7. Обезьяны любят бананы, яблоки и орехи.
  8. У меня есть большая черная кошка и три котенка.

PirateI see you know a lot about animals and you know English well. You may go!

Good bye!

T. At last we’ve come to the farm. And this is John Brown. Hello, John!

John Brown Hello, children! Glad to see you! Welcome to my farm! I nave a big farm and I have many animals here. What animals can you see?

(Дети перечисляют домашних животных).

John Brown Have you got any animals at home? Can you tell me about your animals?

(Звучат подготовленные дома рассказы детей о своих домашних животных, демонстрируются рисунки или фотографии домашних любимцев).

T. We know a lot of poems about animals.

(Дети декламируют стихи о животных)

I love all kinds of animals
Dogs and cats and rabbits
I love all kinds of animals
I know their little habits.
I love my cat
It’s warm and fat
My cat is grey
It likes to play.
Come with me to the Zoo
To see the kangaroo!
Watch him walk with a jump
As he goes along with a bump.
Today when I am in the Zoo
I watch the mother kangaroo
Inside her skin she has a pocket
She put her baby there to rock it.
I can see an elephant
You can see it too
I can see it in the picture
And you can see it in the Zoo.
Rabbit! Bear!
Hop and run!
It’s good for health
And it’s great fun.
A Squirrel.
Quickly, quickly
Hop, hop, hop
Up she goes
To the tree top!
Quickly, quickly
Round and round
Down she jumps
To the ground.
Can you hop like a rabbit?
Can you jump like a frog?
Can you walk like a duck?
Can you run like a dog?
Can you fly like a bird?
Can you swim like a fish?
And be still, like a good child,
As still as you wish?

John Brown Thank you for your good stories and you nice poems. Let’s sing together!

(Дети поют песню “Old John Brown”)