Открытый урок английского языка во 2-м классе

Разделы: Иностранные языки


План – конспект открытого урока во 2-ом классе “Let’s travel!”

Цели и задачи урока:

  1. Обобщение знания учащихся.
  2. Поддержать интерес к английскому языку.
  3. Тренировать детей в употреблении знакомых структур.

Воспитательная задача: развитие познавательной активности учащихся.

Оснащение урока: рабочая тетрадь, карточки, политическая карта, игрушки (зверюшки), кукла Петрушка, магнитофон, картинки, интерактивная доска.

План урока

I. Организационный момент.

a) Приветствие: Hello! I’m glad to see you!
b) Сообщение темы урока.

Dear friends! I think you like to travel. Today we shall travel by ship “Nadezhda”.

Ребята, сегодня мы с вами отправимся в путешествие на корабле” Надежда” по морям и океанам в страну сказок, а с нами будут путешествовать наши друзья – зверюшки.

(Роли зверюшек выполняют ученики.)

II. Фонетическая зарядка.

1. Подготовка к путешествию.

А сейчас потренируем наши язычки. Let’s train our tongues.
Mr. Tongue проснулся [o: o: o:] [morning]
Бегал, бегал и устал [u – u – u] [good]
Убирается в комнате [d – d – d][down]
Звенит колокольчик [ning-ning-ring]
Гости ушли, гасит свечу [w – w – w ] [swim]

2. Before our traveling we must undergo a medical check-up. Перед путешествием мы должны пройти медосмотр.

Tiger: Jump, run, go
Hare: skip, swim, hands up, hands down
Cockerel: fly, sit down, stand up, run

III. Путешествие.

Good of you. I see you are in good health. So I am a captain, you are sailors.

Let’s travel. Поднять якорь, поднять паруса. Мы проплываем через: the Black sea, the Red sea, the White sea, theYellow sea.

Чтобы не сбиться с курса, давайте повторим названия цветов с помощью волшебного

цветка “цветика-семицветика”. Let’s remember the colours. Name them. (Дети называют цвета).

Look here! We have our friend Petrushka. (Кукла петрушка) He is very curious. Answer his questions:

  1. What is your name?
  2. How old are you?
  3. Where do you live?
  4. Where are you from?
  5. Have you a friend? What is her name?
  6. Can you play hockey?
  7. Can you play football?
  8. Can you ride a bike?
  9. Can you swim?
  10. Can you fly?
  11. How are you?

Now let’s sing our song “Hi! How are you?” (песня “Hi! How are you?”)

Hi, how are you?
I’m fine, thank you.
Hi, how are you?
I’m fine, thank you.
Hi, how are you?
I’m fine. How are you?
I’m fine, thank you. I’m fine.

IV. Сказочная школа.

Let’s continue our traveling. Мы держим путь в сказочную школу.

In this country everybody is smart and clever. Can you count? Say the chant (аудиозапись):

1, 2, 3, 4, 5 – marbles. How many more?
6, 7, 8, 9, 10 – pick the marbles up again

Now let’s divide into two teams. The 1st team will be ‘CATS’ and the 2nd –‘DOGS’. Let’s compete. (Друзья, давайте посоревнуемся, чья команда умнее, сильнее и активнее?)

a) the 1st task is “ to do sums”.

9 + 1 =
6 + 3 =
8 – 4 =
2 + 4 =
5 + 2 =
10 – 4=

b) the 2nd task is “to name and write letters, spell the words, read and translate”

DOG, FLY, BIG, CAT, HEN, RUN.

c) the 3rd task is “ to find in this funny face 10 letters”. For each team – 5 letters. Let’s see whose team can find first. (L, E, I, U, X, O, G, J, C, S).

d) Now write what the next letter is in the alphabet.

M--– G--– O--– Y----

C--– U--– K--– R---

E--– X--– H--– B---

e) And now put the letters to get a word.

T, A, C – CAT
G, D, O – DOG

V. Пролив бодрости (физкультминутка)/

Good of you! We are tired of! Мы очень устали и приближаемся к проливу бодрости.

Who will be a trainer? (Hands up/down…..)

Thank you! Let’s continue our traveling.

VI. Залив загадок.

Мы приближаемся к заливу загадок. Чтобы не потерпеть кораблекрушение, мы должны отгадать загадки. Guess the riddles and say who I’m. ‘catch’-ловить, поймать.

  1. I am black and white. I can run and jump. I can climb and catch a mouse. I live in the house. Who am I? (a cat )
  2. I am green. I am big and long. I can’t fly, I can’t jump. I can swim. I live in the river. Who am I? (a crocodile)
  3. I am not big. I am red. I can run and jump. I catch a rabbit. I live in the forest(a fox )
  4. I am very big. I am grey. I live in Africa. (an elephant )
  5. I am yellow, blue, red and grey. I can fly. I can speak. (a parrot )
  6. I am white. I can jump. I can’t fly. I live in the forest. Who am I? (a hare)

VII. Сказочная страна.

Let’s continue our traveling. Мы приближаемся к сказочной стране. Давайте посмотрим, кто тут живет в этом сказочном домике. Let’s see who lives in this country, in this house.

(a Tiger, a Cat, a Hare, a Leopard, a Rabbit, a Bear, a Camel, a Dog – tell us about yourself).

VIII. Бухта находок.

Друзья, приплываем к бухте находок. Нас бросало из стороны в сторону и некоторых друзей мы растеряли, но они нашлись. Они находятся в бухте находок. Let’s see and listen to them. (an elephant – a fox ; a cockerel – a mouse---a dialogue )

IX. Итог. Завершение путешествия. We’ve finished our traveling. I enjoyed it. Thank you! Good bye!

X. Домашнее задание: Нарисовать и рассказать о своем питомце.