Тыйыс дойдум, тымныын да миэхэ олус кунду

Разделы: Литература, Конкурс «Презентация к уроку»


Презентация к уроку

Загрузить презентацию (5 МБ)


Көрүңэ: кылаас таhынаа5ы аа5ыы уруога

Дидактическай сыаллара:

  1. Үөрэтэр: И.М.Гоголев кыhын туhунан хоhоонноругар оло5уран,үөрэнээччилэр аа5ар, ырытар, чинчийэр үөрүйэхтэрин иңэрии.
  2. Сайыннарар: Үөрэнээччилэр тирэх компетентностарын сайыннарыы (коммуникативнай, чинчийэр, информационнай, общекультурнай, билиигэ тардыhар)
  3. Иитэр: Тулалыыр эйгэ5э бол5омтолоох сыhыаны , айыл5а5а, төрөөбүт дойдуга тапталы иитии, кэрэ5э , сырдыкка туhаайыы.

Туттуллар ньымалар: бэсиэдэ, көрдөрөн үөрэтэр, проектааhын

Уруок түгэх сыала: И.М.Гоголев кыhын туhунан хоhооннорун аа5ан, ырытан, кыhын дьүhүлгэнин оңоруу, айар улэ5э кө5үлээhин.

Үөрэнээччи үлэтин тэрийии:

  • Хардарыта үлэ
  • Бөлөх үлэтэ
  • Фронтальнай

Уруок тэрээhинэ: Проектор, презентациялар, перфокарталар, карточкалар, интерактивнай доска

Уруок кылгас былаана:

  1. Киирии чааhа. (уруок сыалын, соругун кытта билиhинэрии, түгэх сыалы туруоруу)
  2. Хатылааhын. Сахалыы хоhоон уратылара.(тест)
  3. Иһитиннэрилэр “Тыйыс дойдум , тымныың да миэхэ күндү”
    – И.М.Гоголев поэзиятыгар кыhын көстүүтэ(презентациянан иhитиннэрии)
    – “Биhиги нэhилиэкпитигэр кыhын” (хаартысканан кэпсээн)
  4. Хоhооннору ырытыы (бөлөх үлэтэ)
  5. Аа5ыы мүнүүтэтэ. (кыhын туhунан хоhооннортон быhа тардан дор5оонноохтук аа5ыы)
  6. Уруогу түмүктээhин.(Кыhын дьүhүлгэнин мини-проегынан көрдөрүү) Сыана туруоруута, дьиэ5э үлэни биэрии. Дьиэ5э үлэ : Кыhын туhунан айар үлэ эбэтэр уруhуй оңорон кэлии.

Основные компетентности , формируемые на уроке.

Этапы урока Работа учителя Работа учащихся Формируемые компетентности
1. Вступительная часть урока Ознакомление с целью и задачами урока. Учащиеся настаиваются на работу. Информационная компетентность
2. Повторение

(тест)

Учитель объясняет задание. Раздает перфокарты. Учащиеся работают на перфокарте, проверка – на интерактивной доске. Актуализация знаний, информационная компетентность
3. Сообщения Учитель сообщает о выполнении опережающего задания 3 учащихся рассказывают по презентации заранее подготовленные материалы о красоте зимнего вида своего села по фотографиям , о стихотворениях И.М.Гоголева о зиме. Исследовательская, коммуникативная , общекультурная компетентности.
4. Работа в группе Дает задания для работы в парах. По карточкам делают разбор стихотворений о зиме поэта И.М.Гоголева Коммуникативная компетентность,

актуализация знаний

5. Минуты чтения Знакомит с требованиями правильного чтения Читают отрывки из стихотворений о зиме Коммуникативная, элемент практико-ориентированного проектирования
6. Обобщение урока Дает опорные вопросы для составления мини-проекта образа зимы как одного из особенностей якутской природы. Отвечают на вопросы, делают мини-проект . Обобщение знаний, подготовка к новым заданиям.