Игры на уроках английского языка

Разделы: Иностранные языки


Одним из эффективных средств создания коммуникативной направленности на уроке иностранного языка и во внеклассной работе является игра. На начальной ступени обучения она служит необходимым компонентом урока и кружковой работы.

Обучающие игры помогают сделать процесс обучения иностранному языку интересным и творческим. Они дают возможность создать атмосферу увлеченности и снимают усталость у детей. Чувство равенства и радости, ощущение посильности задачи – все это дает возможность преодолеть стеснительность, незаметно усваивается языковой материал, возникает чувство удовлетворения, уверенности в своих силах.

Данное мероприятие предназначается для начинающих изучать английский язык.

«Поле Чудес»

(«The Field of Wonders»)

Dear parents, boys and girls and teachers! We are glad to meet you at our game.

How do you do, everybody!

Our game is called «The field of Wonders».

The rules of the game are the following.

There are 8 sectors on our field. You can see 7 numbers there and sector «Prize». Sector «Prize» means that you’ll get a prize, that’s clear.

That is the most interesting and pleasant sector, isn’t it? But getting there you must choose – game or prize. If you take the prize, you can not continue the game.

Now about zero sector. It means, that you have lost the lead and you can not call a letter.

And a few words about the numbers. Number 1 means that you can say 1 letter, number 2-2 letters, number 6-6 letters. That’s all about the rules. Let us get started.

Our game is devoted to a great Russian poet A.S. Pushkin. We shall speak about his creation. I’ll read you an extract from one of his poems in Russian and you are to name this poem in English.

I. Participants of the first game, come up to the table, please. Occupy your places, please. Make yourselves comfortable. Listen to the task.

Унылая пора! Очей очарованье!
Приятна мне твоя прощальная краса-
Люблю я пышное природы увяданье,
В багрец и золото одетые леса,
В их сенях ветра шум и свежее дыханье,
И мглой волнистою покрыты небеса,
И редкий солнца луч, и редкие морозы,
И отдаленные седой зимы угрозы.

Answer: «Autumn»

So, will you turn the arrow, please. Let’s get acquainted with our players.

  1. Will you introduce yourself. Glad to meet you, Miss Petrova. Tell us your letters, please. Thanks. Do you know Pushkin’s poems?
  2. Mr. Kovalchuk, if I am not mistaken. Do you like the theme of our game? Do you like Pushkin’s poems? What’s your favourite poem?
  3. You are Miss Ivanova, aren’t you? You like poetry, don’t you? Who is favourite poet? What is your hobby? Can you say the word? Come on, try!…, you are the winner! Look, this is our first winner! Applaud to…

Bring the presents for our players! Here are the presents for all of you just to remember our game.

II. Participants of second game, will you come up to the table. Make yourselves comfortable. Listen to the task.

Цветок засохший, безуханный,
Забытый в книге вижу я;
И вот уже мечтою странной
Душа наполнилась моя:
Где цвел? Когда? Какой весною?
И долго ль цвет? И сорван кем?
Чужой, знакомой ли рукою?
И положен сюда зачем?

Answer: «Flower»

So, ready? Let’s get started. I’d like to get acquainted with the players. Turn the arrow, please. Tell us about yourself, while the arrow is moving.

  1. Isaeva Alyona. Thank you Miss Isaeva. You’ve got… Say your letters, please.
  2. And I know you. You are Sergei Sidorov. aren’t you? Are you good in Russian literature, Mr. Sidorov? Who is your favuorite Russian writer or poet? And what about Pushkin? Do you like him?
  3. And you are… Glad to meet you, Miss Smirnova. Would you like to send your regards to your friends? Do you speak English well? Do you know any Pushkin’s poem in English? Your letter, please. Can you say the word? Do you know the word? Look, here’s the winner. Bring our prizes, please.

III. Participants of the third game, come up to the table, please. Make yourselves comfortable. Listen to the task.

Все в ней гармония, все диво,
Все выше мира и страстей:
Она покоится стыдливо
В красе торжественной своей;
Ей нет соперниц, нет подруг;
Красавиц наших бледный круг
В ее сиянье исчезает.

Answer: «Beauty»

  1. Who are you, pretty lady? Glad to meet you, Miss Dubrova. Are you fond of foreign languages? What are you going to be? Do you like Pushkin? Why?
  2. Oh Mr. Mozgovoi, if I am not mistaken. Do you go in for sports, Mr. Mozgovoi? I know, you are the best volleyball player, aren’t you? It’s not a compliment, I mean it. Your letter please.

And the last game. The game of the winner. Listen to the task.

О, если бы голос мой умел сердца тревожить!
Почто в груди моей горит бесплодный жар
И не дан мне судьбой витийства грозный дар?
Увижу ль, о, друзья! Народ не угнетенный
И рабство, падшее по манию царя,
И над отечеством свободы просвещенной
Взойдет ли, наконец, прекрасная заря!

Answer: «Village»

V. I won’t disturb you. Concentrate, please.

Look… is the winner. He has won the game, so he gets our superprise. Applaud! So, our best congratulations, to you.

VI. Game with the Spectators.

Друзья мои, прекрасен наш союз!
Он, как душа, неразделим и вечен-
Неколебим, свободен и беспечен,
Срастался он под сенью дружных муз.

Answer: «The 19th of October»