Урок английского языка "Nature attractions in Russia"

Разделы: Иностранные языки, Внеклассная работа, Экология, Человек и природа: конфликт или гармония?

Классы: 7, 8, 9

Ключевые слова: английский язык


Класс: 7 и выше (в зависимости от уровня подготовки).

Тип урока: урок открытия нового знания.

Современные педагогические технологии:

  • технология коммуникативного обучения;
  • технология исследовательской деятельности;
  • игровая технология;
  • информационно-коммуникационная технология;
  • метод проекта.

Цели урока:

  • образовательная: расширить знания учащихся и активизировать лексику по теме «Охрана окружающей среды»;
  • развивающая: совершенствовать умения и навыки практического владения английским языком по данной теме по таким видам речевой деятельности как говорение и чтение, развивать догадку, логическое и творческое мышление;
  • воспитательная: воспитать познавательный интерес и любознательность, эстетическое восприятие и самостоятельность

Формы работы:

  • фронтальная
  • индивидуальная
  • групповая

Оборудование урока:

  • картинки с изображением заповедников
  • компьютерная презентация
  • мультимедийный проектор
  • раздаточный материал (рабочий лист с заданиями по чтению)
  • раздаточный материал (рабочий лист с текстами для групповой работы)
  • заготовки для буклета: лист А4, клей, картинки, цветные карандаши/маркеры

Lesson plan

Warm-up:

  1. Greet the students.
  2. Show images of different national parks (Приложение 1 и Приложение 2) and ask students to describe what they see. (The pictures show nature reserves/national parks).
  3. Discuss as a whole class what they think is special about each park.

Lead-in:

  1. Write the word “National reserve” in the centre of the board and have students suggest related words (e.g. nature, wildlife, flora and fauna, endangered species, hiking)
  2. Ask: What is a nature reserve? (an important area to protect its flora and fauna)
  3. Ask if students have heard of any reserves in Russia. Can they name any?
  4. Say: Today we’re going to learn about national parks or reserves in Russia.
  5. Play “Fact or Fiction” game related to Russian nature reserves. (Приложение 3). Ask what fact in the game surprised them.

Task 1: Reading

  1. Pre-teach vocabulary (Приложение 4).
  2. Students read the text about Russian reserves and complete the table in ex.1 шindividually (Приложение 4). Students check the answers in pairs.
  3. Students do ex.2, 3 and 4 (Приложение 4). Check the answers together.

Task 2: Creating a leaflet

  1. Divide the class into groups and give each group corresponding texts about other Russian reserves. Text A to Group 1, Text B to Group 2 … (Приложение 5). In groups the students read their text and elicit the kind of information included: the name and location, its history/creation, statistics, wildlife living there, activities for visitors. In small groups students research the national park and create a leaflet. They can add pictures. Set the time limit.
  2. Students present their information to the class.
  3. Ask students to consider which of the reserves they would most like to visit and why.

Task 3: Optional activity: (discussion)

If there is time, students pretend to be park rangers explaining why national parks are worth visiting.

Possible answers

The national parks are worth visiting because it’s a great opportunity to see unique wildlife and learn new things. Visiting a national park can inspire you to travel around Russia. It helps to understand the importance of protecting nature. At a national park can you can have a tour guide who can tell you about its flora and fauna. When you book a tour, you invest helping to provide care of the animals.

End of the lesson:

  1. Make assessment.
  2. Give homework: to design an emblem to represent your national park, including the name and what makes it special.