Цель урока: Обобщение лексико-грамматического материала по теме «Милый дом».
Задачи урока:
- Активизировать употребление лексики.
- Активизировать познавательную инициативу обучающихся.
- Развивать речевые умения, навыки диалогической / монологической речи в форме дискуссий.
- Развивать умения ситуативного реального общения.
- Развивать способность к рефлексии.
- Обобщить употребление оборотов there is/there are; there was/ there were.
Оборудование:
- Учебник по английскому языку “English 6” (Кузовлев В.П.).
- Наглядные пособия: картинки с изображением предметов мебели.
- Карточки с заданиями.
- Презентация.
T: Good morning, children. I am glad to see you.
P: Good morning, teacher.
T: Sit down, please. How are you getting on?
P1: I’m fine, thank you.
P2: I’m OK.
P3: I’m great.
T: That’s nice to hear. I hope you are all ready for your English lesson. Let’s begin our lesson.
What date is it today?
P: Today is the 23d of October.
T: Look at the window! What is the weather today?
P: Today is warm and sunny.
T: What is the season now?
P: It is Fall.
T: Do you like this season? Why?
P1: Yes I do. I like this season very much. It is a season when the trees are colorful — yellow, green, red, and brown. The trees lose their leaves. And the ground is like a colorful carpet.
T: Well done!
P2: I like fall because I like to pick mushrooms in the forest.
T: Very good! Listen to the poem! It will help you to learn the topic of our lesson today.
My house
Let's go to my house.
Let's go today.
I'll show you all the rooms
Where we work and play.
Here is the kitchen
Where my Mother cooks for me.
Here is the living room
Where I watch TV.
Here is the dining room.
We eat here every day.
And this room is my room
Where I sleep and play.
T: What are we going to speak today? What is the topic of our lesson?
P: We are going to speak about house or home.
T: You're absolutely right. The topic of our lesson is «Home». Do you know the difference between the word “house” and “home”.
1) HOUSE - это строение, здание, имеющее окна, двери, стены.
A HOUSE is a building, in which people live.
2) HOME - это более широкое понятие; это место, которое человек считает своим домом.
A HOME is a place where you feel comfortable and safe.
«HOME IS WHERE THE HEART IS – ДОМ ТАМ, ГДЕ ТВОЕ СЕРДЦЕ»
T: Work in pair. Ask each other questions to find out where you live, what rooms you have and what is in your room and answer. (После этого, используя картинки, расставьте мебель, так как вам рассказал одноклассник).
Т: Open your book on page 42 ex.2. Look at the picture of the bedroom. Listen to the story and answer the questions. (Listening)
T: Let’s fun (стишки - договорки)
Вон стоит высокий HOUSE
В нем живет my friend Mинхауз
Вот моя квартира – FLAT
У меня есть в доме - cat
У меня 3 ROOMS IN FLAT:
Утром рано, спозаранку я бегу в my cosy BATHROOM
Running water, central heating все тут есть на этой KITCHEN
Здесь готовит мама food для семьи и для подруг.
Отдыхаю и болтаю in THE LIVING ROOM с друзьями.
И мультфильмы и рекламу я смотрю по TV каналу
Ну а если я устану, то пойду в my BEDROOM лягу.
T: At our last lessons we spoke about there is/are. Look at the screen. Let’s remember!
Эту конструкцию мы используем, когда нам надо сказать о местоположении какого-либо предмета. То есть о том, что что-то (кто-то) где-то находится.
T: I’ll give you the cards. You should find the words related with our topic (house, piece of furniture).
B | C |
B |
C |
R |
M |
N |
K |
L |
K |
A |
G |
J |
G |
O |
F |
S |
A |
B |
I |
T |
H |
E |
A |
C |
A |
R |
P |
E |
T |
H |
O |
M |
E |
D |
V |
E |
N |
D |
C |
R |
U |
E |
V |
K |
T |
Y |
U |
I |
H |
O |
S |
G |
S |
O |
F |
A |
I |
H |
E |
O |
E |
C |
O |
W |
L |
N |
L |
U |
N |
M |
V |
Z |
X |
W |
A |
L |
L |
M |
E |
D |
Q |
P |
I |
C |
T |
U |
R |
E |
D |
E |
W |
A |
C |
F |
J |
O |
K |
E |
S |
Picture 2
B |
C |
B |
C |
R |
M |
N |
K |
L |
K |
A |
G |
J |
G |
O |
F |
S |
A |
B |
I |
T |
H |
E |
A |
C |
A |
R |
P |
E |
T |
H |
O |
M |
E |
D |
V |
E |
N |
D |
C |
R |
U |
E |
V |
K |
T |
Y |
U |
I |
H |
O |
S |
G |
S |
O |
F |
A |
I |
H |
E |
O |
E |
C |
O |
W |
L |
N |
L |
U |
N |
M |
V |
Z |
X |
W |
A |
L |
L |
M |
E |
D |
Q |
P |
I |
C |
T |
U |
R |
E |
D |
E |
W |
A |
C |
F |
J |
O |
K |
E |
S |
T: That’s all for today. What was the theme of our lesson? What was new for you?
T: Домашнее задание: повторить слова и правило.
Подведение итогов.
The lesson is over!
I wish you good luck! Good-bye