Этап урока |
Формируемые УУД |
Содержание деятельности
(взаимодействие) |
Действия педагога |
Действия обучающихся |
1. Оргмомент.
(10 мин.)
|
личностные и
познавательные
УУД
|
1. Приветствие учителя.
(слайд 1) Good morning, everybody! My name is Nadezhda and I am going to be your teacher this class. I am very glad to see you here. How are you? I can see you are all feeling well today. Are you ready to start the lesson? |
Обучающиеся приветствуют учителя, отвечают на вопросы учителя. |
2. Введение обучающихся в тему урока/догадка темы:
Remember, please, what Russian people say when they meet each other. Right, they say «Здравствуйте». What does this greeting word mean? They wish you to be healthy. So, I want to say you «Здравствуйте»! |
Обучающиеся догадываются о теме урока, выражая предположение.
I think… I suppose…, отвечают на вопросы учителя. |
(слайд 2) Look at the screen, please. What can you see there? What about these words and phrases? Are you familiar with them?
Учитель обясняет незнакомые слова.
So, can you guess what we are going to speak about today? Right you are.
3. Учитель объявляет план работы и цели.
(слайд 3) Thousand years ago ancient Greeks said: «Good health is above wealth». These words are a redline of today's class. Today we are going to talk about the benefits of being healthy, about good and bad habits, about the ways to maintain healthy lifestyle. And I am sure hope that our cooperation will be important and useful for us. |
Обучающиеся представляются, рассказывают про себя, отвечая на вопрос учителя What do you do to look healthy? |
4. Представление учащихся, деление на группы.
It’s time to know each other. I can see you are so young and active. You look great! I'd like you to introduce yourself and answer my question: What do you do to look healthy? Let start with me – I am called Nadezhda, I am not very active but in order to take care of my health I eat quality food and try to stay more outdoors.
Now I’d like you to be divided into four groups. Pull a card and take your place. |
Учащиеся вытаскивают карточку с соответствующим названием и делятся на группы (vegetables, fruit, activity, sport) |
2. Фонетичекая зарядка |
регулятивные УУД,
познавательные УУД |
1. Учитель выдает задание на прослушивание и повторение скороговорки:
There are exercises that are useful not only for your body but also for your tongue.
(слайд 4) Look at the screen, please. There is a tongue twister which consists of four English proverbs. Listen and repeat after me. Your task is to train it in your group to pronounce it as quick and correct as you can. Pronounce it together in your group. Well done! |
1. Обучающиеся прослушивают и тренируются в произношении скороговорки.
|
3. Основная часть (25 мин.) |
Коммуникативные и регулятивные УУД |
1. Учитель знакомит учащихся с понятием здоровья и объясняет задание: изучить утверждения на экране и составить кодекс здоровья «Health code». Первая и вторая группа заполняет колонку «Healthy things to do», третья и четвертая группа заполняет колонку «Unhealthy things to do»
(слайд 5) We are healthy when all parts of our body and our mind work together properly. Nowadays, we realize that health is not only physical health. It includes physical, mental and social health.
I’d like you to look at the screen. What can you see there? Right you are! They are good and bad habits. Your task is to make Health Code. Do you understand what it means? |
Учащиеся изучают предложенные утверждения на экране, отвечают на вопрос учителя, объясняют значение понятия Health code. (Health code is a list of rules we have to follow in order to stay healthy) |
Учитель обясняет значение при необходимости.
The first and the second teams have to discuss and write down what you should do to be healthy, complete “Healthy things to do” column; and the third and the fourth teams have to complete the “Unhealthy things to do” column. You can choose the tips from the provided on the screen or make your own ones.
Каждой команде раздается таблица Health Code и цветные фломастеры. Complete the table, go to the black board, stick your sheets. |
Учащиеся выполняют задание, крепят на доске полученные результаты и представляют свою работу. |
2. Учитель обобщает полученные результаты и объявляет следующее задание: составить фразы-рекоммендации из предложенных слов для того, чтобы дополнить «Health code»
As we can see, there is no one recipe for a healthy lifestyle, which entails feeling great, looking great, and having new attitude towards life!
In order to add our Health Code, the next task you have to perform is making the sentences. Each team will be given two sentences. Try to guess what they are and put the words in a logical order.
(слайд 6) Look at the screen and check your answers. |
Учащиеся выполняют задание в группе, затем проверяют правильность выполнения, сверяя с правильными ответами на экране. |
3. Учитель объявляет следующее задание: сопоставить полученные советы с их объяснением.
Could you catch the main idea of the sentences?
Учитель раздает несколько вариантов значения полученных предложений.
I am giving you some sheets with the different interpretations. Your task is to find appropriate one to each sentence you have made. Then read.
(слайды 7, 8) |
Учащиеся отвечают на вопрос учителя, выполняют задание, зачитывают полученные ответы. (We have made a phrase … it corresponds to interpretation No. …) |
4. Учитель обобщает результаты предыдущих заданий, напоминает правило грамматической темы Conditional I, объявляет следующее задание: закончить предложения, используя условные предложения 1 типа ( ролевая ситуация). So, make those little changes, take a few extra strides, drink a little more water, and eat lots of fruit, exersise, avoid drugs and take to drinking!
(слайд 9) During the next assignment you should complete IF sentences. Remind me the grammar patttern for IF sentences-The first conditional. Here we have only real situations. (слайд 10) |
Учащиеся изучают грамматическое правило, отвечают на вопрос учителя и выполняют задание устно по очереди/индивидуально. |
5. Учитель объявляет следующее задание: сопоставить русские пословицы с их английскими эквивалентами. (слайд 11) You know that there are a lot of English proverbs which are related to healthy lifestyle. They teach us to keep fit and stay healthy. Now I am going to say them in Russian and your task is to find them on the screen and read. |
Учащиеся предварительно изучают английские пословицы на экране, выполняют задание в группе. |
4. Заключитель ная часть Подведение итогов. Рефлексия (5 мин.) |
регулятивные УУД |
6. Учитель подводит итоги урока: Would you like to change your lifestyle after this class ? What tasks were the most difficult/interesting/useful for you?
7. Учитель предлагает просмотреть короткий видеоролик о преимуществах здорового образа жизни в качестве обобщения полученных знаний и умений.
(слайд 12) As a conclusion of our lesson, I propose you to watch a short video about the benefits of being healthy. You can be free in your movements.
(After watching) I hope we have convinced each other to follow a healthy way of life!
8. Учитель благодарит обучающихся за работу и прощается с ними. (слайд 13) Thank you for attention! See you soon! Be healthy! |
Учащиеся отвечают на вопросы, просматривают видеоролик «Benefitsoflivingahealthylifestyle», благодарят учителя за урок и прощаются. |