Рэп. Корни рэпа

Разделы: Иностранные языки


Цели:

  • познакомить учащихся со стилем РЭП музыки.
  • тренировать учащихся  правильному произношению новых слов на английском языке;
  • обработка чтения данных слов в тексте;
  • научить правильно, понимать и литературно переводить текст;

Задачи:

  • Образовательные:
  •  добиться правильного использования изученных слов в диалогической и монологической речи;
  •  вызвать интерес учащихся к стране изучаемого языка и к музыке.
  • Воспитывающие:
  • вызвать интерес к культуре изучаемого языка.
  • Развивающие:
  • развитие умений анализировать, сопоставлять, вдумчиво и внимательно относиться к языковым фактам;
  • способствовать развитию у ребят инициативы, творческого мышления, непроизвольного внимания;
  • научить учащихся языковой догадке.

Новый лексический материал: crime, drug addiction, graffiti, slums, street gangs, unemployment, break dancing, sub-culture.

Средства обучения: презентация, учебник, словарь, тетрадь.

ХОД УРОКА

I. Организационный момент

– Good morning class. Let`s start our lesson. Who is on duty today? What is the date today? What day is it today? What is the weather like today? Who is absent today?

II. Введение новой темы

– Open your books on page 117. Look at the photo on page 117.
What can you see on this photo? The new theme of our lesson is “The roots of rap”.
Today we speak about rap. This is the music way of American culture. Please answer in my questions:
– “Which rap singers or groups do you know?”
– “Are there any in your country?”

III. Введение новой лексики

– Now, open your dictionaries and write down the new words and translate them. These words are: crime, drug addiction, graffiti, slums, street gangs, unemployment, break dancing, sub-culture (ученики переписывают в словарь новые слова, затем работают над произношением этих слов вместе с учителем).

IV. Закрепление лексики

– Now, match the words with the definitions. (ученики  соотносят слова со значениями)

– crime
– drug addiction
– graffity
– slums
– street gangs
– unemployment
– break dance
– sub-culture
  1. Dependence on drugs
  2. Drawings or writing on a wall
  3. An action which is punishable by law
  4. Groups of young people who can cause trouble
  5. The situation of not having jobs
  6. An area of poor living conditions

V. Работа с текстом

– Let`s read and translate the text on page 161-162. (ученики читают и переводят текст на русский язык.)

VI. Закрепление пройденного материала

Look at the monitor and answer the questions. (ученики смотрят на слайд и отвечают на заданные вопросы.)
1.Where did Hip Hop begin?
2. Why did middle-class people move out of the Bronx?
3. Who were Black Spades?
4. Why is Jamaica important in the history of rap?
5. Do many people still do break dancing?
6. Name two things that influenced Hip Hop fashion.
7. Why were the group Run-DMC important?

VII. Рефлексия

– Do you like the lesson? Why?
– What have you learnt at the lesson?
– Who was the best reader at the lesson?

VIII. Запись домашнего задания

– Open your record books and write down your home task: retell the text on page 161-162 and learn the words. The lesson is over, good buy.