Сценарий лингвострановедческой игры на английском языке BRAIN STORM для учащихся II–III ступени с ИКТ

Разделы: Иностранные языки


Цель: развитие социокультурной компетенции учащихся; знакомство с историей, традициями, географическим положением и политическим устройством страны изучаемого языка (Великобритании и США).

Xод игры

1. Организационный момент.

Mузыка. В зал входят зрители и рассаживаются по разным сторонам зала. В зал входят участники игры. На входе они получают полоску бумаги с названием своей команды и галстук. Члены команд рассаживаются за столы. Происходит знакомство членов команд друг с другом и выбор капитанов.

2. Вступительная часть. Представление жюри, команд, капитанов, группы поддержки. Правила игры. 

Ведущий 1: Good afternoon, dear friends!

Welcome to the most exciting quiz show in the world – “Brainstorm”!

Ведущий 2: Today the two teams are going to compete for the name of the smartest and the quickest students in our school!

Ведущий 1: The quiz is about the USA and Great Britain- geography, history, political systems and famous people.

Ведущий 2: To start with, meet our jury- the students of the eleventh grade… (Идет представление членов жюри)

Applause, please!

Ведущий 1: Now welcome our participants – the team “Oxford, the captain ….and….the team “Cambridge”, the captain…! (Идет представление капитанов команд)

Ведущий 2 (В зал, показывая на левую и правую части аудитории):

Dear friends! In our game this part of the audience supports “Oxford” and you support “Cambridge”! You may help your team win!!!

Ведущий 1: Dear students , now attention, please! Listen to the instructions

  1. There will be 4 rounds and 48 questions.
  2. First listen to the question. Then you will have 20 seconds to discuss the answer in your group.
  3. When you are ready give a signal.
  4. The captain names the student who will answer.
  5. For each correct answer you will get one point!

Good luck!

Ведущий 2: Everybody, look at the screen!

3. Первый раунд.

<Текст 1> Приложение

<Презентация> 

Далее зачитываются вопросы первого раунда.

Ведущий 1: Now let’s look at the results of the first round. The jury, please!

Докладжюри.

Ведущий 2: I wonder who will be the winner.

Ведущий 1: Let’s wait and see! Now we’ll have the second round!

4. Второй раунд.

<Текст 2>

<Презентация> 

Далее зачитываются вопросы второго раунда.

Ведущий 2: While the jury is busy with their report. We’ll have a short break.

Right now! Especially for you! The most beautiful song brought to you by…. Listen and enjoy yourselves!

5. Вокальный номер.

Ведущий 1: Thank you very much. Now the jury!

Доклад жюри

Ведущий 2: So the leader is Oxford (Cambridge). But that’s not the end of the game! Round 3!

6. Третий раунд.

<Текст 3>

<Презентация> 

Далее зачитываются вопросы третьего раунда.

Ведущий 1: Now the jury will report on the score!

Доклад жюри

Ведущий 2: The game is a real challenge, isn’t it?

Ведущий 1: Right! But there’s one more round! Attention please.

7. Четвертый раунд и игра со зрителями. 

Ведущий 1: In the fourth round the teams will match the two halves of the sentences to make 20 proverbs.

Командам раздаются листы с заданиями.

<Текст 5> 

Ведущий 2: Обращается к аудитории. While the teams are busy, let’s have a game! Do you like to play?

<Текст 4>

<Презентация>

Have fun and bring a point to Oxford or Cambridge!

First listen to the question. Put up your hand, if you know the answer. Good luck!

Ведущий 2: Now the teams are passing their papers to the jury!

Now, a surprise! Dance, sing along and have fun!

8. Танцевальный номер.

The jury is ready to announce a winner!!!

Доклад жюри

Ведущий 1: Welcome the winners of the competition! Congratulations and applause!

Ведущий 2: Dear friends! This is the end of our quiz-show! See you again and good luck!