Урок английского языка по теме "Одежда". 3-й класс

Разделы: Иностранные языки

Класс: 3


Цель урока.

1. Активизация лексико-грамматических навыков чтения, письма по теме.

2. Обучение учащихся навыкам монологической речи.

Предметные: обучающиеся должны:

1. Читать аутентичный мини-текст с целью извлечения запрашиваемой информации.

2. Уметь заполнить таблицу, дифференцировать слова по их значению.

3. Научиться кратко характеризовать персонажи используя опоры.

Метапредметные:

познавательные – осваивать изучающее чтение;

коммуникативные – сотрудничать со сверстниками, работая в парах, группах, самостоятельно; строить высказывания в соответствии с коммуникативными задачами

регулятивные – оценивать и контролировать свои учебные действия и действия своих товарищей в соответствии с поставленной задачей.

Личностные: формирование умения выражать себя в различных видах творческой деятельности.

Формировать элементарное представление об этических и художественных ценностях родной культуры и культуры англоязычных стран

Ход урока

I. Приветствие

T: Good morning, boys and girls.

P-s: Good morning.

T: I’m glad to see you. How are you?

P-s: We are fine, thank you. How are you?

T: I am fine too, thank you. Sit down please.

II. Определение темы урока

1) T: Dear children, let’s try to guess the topic of our lesson. Look at the scream. Here you can see a crossword puzzle. If you guess all the words correctly, you will be able to name the topic of our lesson.

You wear it on your body in cold weather.
Girls wear it on their bodies in hot weather.
You wear them on your feet.
You wear it on your head.
Boys wear it on their bodies in warm weather.
Boys and girls wear blue…. now.
You wear them on your feet in hot weather.

2) T: Right you are. So, today we are going to speak on this topic. We have a lot of things to do.

And now, let’s remember parts of the body. Put the words in the right column.

(Учащиеся распределяют слова в две колонки: head и body.)

Слова: hair, finger, nose, arm, eye, hand, mouth, foot, ear, leg, tooth, toe, neck, shoulder, face.

head body
   

III. Фонетическая зарядка

T: What poems and a song do you know? Let’s recite some poems and then we’ll sing a song.

Let’s work in pairs. Ask each other questions about your clothes. What do you wear on your body, head, hands and feet in cold / warm / hot weather.

Вопросы и ответы учеников:

What do you wear on your head? – A hat.

What do you wear on your feet? – Shoes.

What do you wear on your hands? – Gloves.

What do you wear when it’s cold? – A sweater.

What do you wear when it’s warm? – Shorts.

IV. Развитие навыков коммуникативного чтения, говорения.

1) T: You know, children. I’ve got a letter for you. It is from a fairy character. Les’s open it. Look! There are letters for each of you.

Учитель раздает листы с текстами от сказочного героя каждому ученику. На доске висят картинки кукол, игрушек.

T: Now you will read this letter and try to guess what toy is described here. After reading you must answer the question: Why do you think so?

But first, look at the blackboard. There are different toys on it. One of them is your toy.

Учащиеся читают каждый свой текст самостоятельно, и отвечают на поставленный вопрос.

I think, this is Polly. She’s beautiful. She’s got a long blond hair. She wears a lilac dress.

A letter

Beautiful, eyes, blond, arm, fingers, ten.

This is my doll. Her name is Polly. She’s … . She’s got a long …. hair, a black…, small nose

She’s got two arms: this is her right … and this is her left arm. She’s got ten …: on her hands and … toes on her feet . She wears a lilac dress. My doll is very nice .

(Cм. тексты писем для каждого ученика в приложении)

2) Now look at the blackboard and try to tell us about you favourite toy. You may use the following plan.

  • This is a…
  • …’s hair is …
  • Her/ his eyes are…
  • Her/ his eyes are…
  • ……
  • She/ he wears….

Используя этот план в презентации, учащиеся рассказывают о своей любимой игрушке.

V. Развитие навыков диалогической речи.

1) You are talking about New Year and Christmas parties. What will you ask her and tell her about? You may use the following plan

Учащиеся работают в парах, используя речевые образцы.

- Did you have a New Year party?

Yes, I did.

- What funny costumes did you wear?

I was Puss in the Boots.

- What was your funny costumes like?

I wore big boots, black hat….

- Was the funny costumes beautiful?

Yes, it was!

Приложение 1

Приложение 2