Цели урока:
- Развитие навыков говорения.
- Развитие навыков диалогической речи.
- Воспитание любовь к иностранному языку, привитие интереса к его изучению в дальнейшем.
- Сплочение классного коллектива.
Задачи урока:
Образовательные:
- тренировать изученные речевые образцы и лексику в речи учащихся;
- закрепить лексику по теме “Животные”;
- тренировать употребление модального глагола can;
- повторение букв английского алфавита и чисел;
- повторить счет от 1 до 10.
Развивающие:
- совершенствовать фонематические навыки;
- тренировать учащихся применять усвоенный лексический и грамматический материал в новых ситуациях общения в диалогической речи.
Воспитательная:
- воспитание умения работать в группе, развитие таких качеств, как взаимопомощь, ответственность, дисциплинированность и собранность, любви к английскому языку.
Оборудование: компьютер, диск, карточки с изображением чисел, карточки со словами на английском языке.
Реквизит: фасад теремка, изготовленный из картона, маски или костюмы героев сказки.
Теремок
На сцене стоит теремок, бежит мышка. Увидев теремок, выражает свое восхищение и удивление.
Mouse: What a nice house! It is very nice. It is not small. It is not big. Tock, tock, tock. Who lives in the house? Nobody! Now I can live in it.
Скачет лягушка, увидела домик.
Frog: What a nice house! Tock, tock, tock. Who lives in the house?
Mouse: I live in the house. I am the mouse. And who are you?
Frog: I am the frog. My name is Green. And what is your name?
Mouse: My name is Mighty-Mouse. What can you do?
Frog: I can jump. I can sing (изображает действия: скачет, квакает)
Mouse: Sing a song, please!
Frog (поет): Clap, clap, clap your hands! Clap your hands together! (Поет первый куплет песни “Clap, clap, clap your hands!” – из аудио приложения к учебнику)
Mouse: Glad to see you. Come in. Let`s live together in the house.
Бежит собачка. Увидела дом.
Dog: Tock, tock, tock. Who lives in the house?
Mouse: I live in it. I am the mouse.
Frog: I live in the house. I am the frog. And who are you?
Dog: I am the dog. I am smart. I am brave. I am not big. I am small.
Frog: What is your name?
Dog: My name is Jack.
Frog: Can you dance?
Dog: Yes, I can (танцует и декламирует стишок):
I am the dog.
My name is Jack.
My coat is white.
My nose is black.
Mouse: You are very nice. Come in. Let`s live together.
Бежит лиса.
Fox: I am the fox. I am very nice. I am pretty and smart. What a nice house! Tock, tock, tock. Who lives in the house?
Mouse: I am the mouse. I live in the house.
Frog: I am the frog. I live in the house.
Dog: I am the dog. I live in the house. Who are you?
Fox: I am the fox. My name is Bess.
Dog: Can you read?
Fox: Yes, I can.
Dog: Read, please (показывает слова, лиса громко читает)
Come in. Let`s live together.
Бежит кошка.
Cat: What a nice house! Tock, tock, tock. Who lives in the house?
Mouse: I am the mouse. I live in the house.
Frog: I am the frog. I live in the house.
Dog: I am the dog. I live in the house.
Fox: I am the fox. I live in the house. And who are you?
Cat: I am the cat.
My name is Hat.
I am not fat.
I like to chat.
Fox: Can you sing?
Cat: Yes, I can. Let`s sing a song. (поют песню “What is your name?” 1 куплет – из аудио приложения к учебнику)
Fox: Come in. Let`s live together.
Бежит поросенок.
Pig: I am the pig.
My name is Pick.
I am not big.
Tock, tock, tock.
Who lives in the house?
Mouse: I am the mouse. I live in the house.
Frog: I am the frog. I live in the house.
Dog: I am the dog. I live in the house.
Fox: I am the fox. I live in the house.
Cat: I am the cat. I live in the house. And who are you?
Pig: I am the pig.
Cat: Can you count?
Pig: Yes, I can. (Считает числа, написанные на карточках (в пределах 10)
Cat: Glad to see you! Come in. Let`s live together.
Бежит кролик.
Rabbit: Oh, what a nice house! Tock, tock, tock. Who lives in the house?
Mouse: I am the mouse. I live in the house.
Frog: I am the frog. I live in the house.
Dog: I am the dog. I live in the house.
Fox: I am the fox. I live in the house.
Cat: I am the cat. I live in the house.
Pig: I am the pig. I live in the house. And who are you?
Rabbit: I am the rabbit. Good and nice!
I can skip and jump, and dance!
Pig: What is your name?
Rabbit: My name is Martin.
Pig: Skip, please! (Кролик прыгает десять раз, все считают, сколько раз он прыгнет)
Very good! Come in. Let`s live together.
Бежит медведь.
Bear: What a nice house! I like it! Who lives in the house?
Mouse: I am the mouse. I live in the house.
Frog: I am the frog. I live in the house.
Dog: I am the dog. I live in the house.
Fox: I am the fox. I live in the house.
Cat: I am the cat. I live in the house.
Pig: I am the pig. I live in the house.
Rabbit: I am the rabbit. I live in the house. And who are you?
Bear: I am the bear. My name is Billy.
Rabbit: Do you know the ABC?
Bear: Yes, I do. (Поет песню про алфавит 1 куплет, все вместе поют 2 куплет – из аудио приложения к учебнику)
Rabbit: We like you. Come in. Let`s live together.
Mouse: We have got a very nice house! We have got many friends and we are happy together! (Поют песню “The more we are together”– из аудио приложения к учебнику)
Обучение проводится по учебнику: М. З. Биболетова, О.А. Денисенко, Н.Н. Трубанева “Enjoy English”: Учебник для 2 классов общеобразовательных учреждений. – Обнинск: Титул, 2011.
Используется аудио приложение (CD MP3) к учебнику “Enjoy English” и рабочим тетрадям для 2 классов общеобразовательных школ. – Обнинск: Титул.