Урок английского языка на тему "Around the world in 80 days". 10-й класс

Разделы: Иностранные языки, Конкурс «Презентация к уроку»

Класс: 10


Презентация к уроку

Загрузить презентацию (3 МБ)


Цель урока: учить учащихся воспринимать иноязычную речь на слух с помощью зрительного ряда.

Задачи урока:

  • Учить учащихся воспринимать иноязычную речь на слух с помощью зрительного ряда.
  • Учить учащихся отвечать на вопросы на основе увиденного, строить монологическое высказывание.
  • Воспитывать интерес к изучению английского языка.
  • Развивать фонематический слух, внимание, память.

Оснащение урока: запись фильма (фильм разбит на эпизоды, поэтому удобно использовать отдельные эпизоды для работы), компьютер, мультимедийный проектор.

Ход урока

I. Орг. Момент

Good morning! Give me your smiles! Sit down, please!

Well, today’s lesson is unusual, as we are going not to read a book, but to watch a film.

II. Актуализация изученной лексики по теме: ,, Cinema,,

1 Let`s remember these words. (слайд 2)

Words: comedy, fantasy, animation, thriller, science fiction, adventure, romance.

2 Match the films to their types. (cлайд 3 - ,, Titanic,, , ,, The Lord of the ring,, , ,,Brave heart,, , ,, Shrek,, , ,, The Matrix Reloaded,, , ,, Home Alone,, )

3 Answer the questions. (слайд 4)

- Which of these films have you seen?

- What type of the films do you like?

III. Работа с видеоматериалами.

1 Look at the pictures and answer the question. (cлайд 5)

- What do you think the film is about?

2 Let’s watch the trailer of the film. (видеоприложение № 1)

3 Let`s discuss.

- What is the name of the film? (слайд 6)

- What is the type of the film? (слайд 7)

- Who are the main characters of this film? (слайд 8)

Who stars in it? – (Jackie Chan, Steve Coogan, Cecile de France) (cлайд 9)

- What is the film about? (слайд 10)

4 Let`s watch the chapter from the film аnd discuss them. (видеоприложение № 2)

What happened?

Where are the characters?

5 Озвучивание текста.

There are many professions which are connected with cinematography. What would you like to be if you worked in cinematography? I offer you to imagine that some of you are actors.

Let's try to voice an excerpt from the film. (фильм показывается с выключенным звуком )

IV. Рефлексия.

What do you think of the film? (слайд 11)

How do you feel about the lesson? (слайд 12)

Your hometask will be to read p.88–89 (слайд 13)

I thank you for the lesson. Well done! The lesson is over. Good bye! (слайд 14)