Цель: совершенствование лексических и грамматических навыков по изученным темам.
Задачи: практиковать учащихся в устной речи, аудировании, чтении, письме.
Оформление: карта путешествия на корабле к замку Камелота с остановками на станциях:
- The ocean of unsettled problems
- The sea Monster’s Cave
- The Magic Crystals
- The Sea-bottom’s mysteries
- The King Arthur’s Castle;
жетоны – мячи разного цвета для команд.
Ход мероприятия
Ведущий: Hello boys and girls! Hello everybody! We welcome you to our trip “On the way to Camelot”. What is Camelot? Do you know? Well, listen to our guest, a specialist in British history. He tells you about it. (Мальчик рассказывает о короле Артуре)
Ведущий: Thank you. But you can’t start our trip without this information. Match the words and you’ll receive the magic swords for your right answers.
1. Arthur 2. Pendragon 3. Cornwall 4. Merlin 5. Guinevere 6. Camelot 7. Excalibur |
a) a castle b) a sword c) a father d) a place e) a king f) a magician g) a wife |
Ведущий: Good. Now we are making our way to Camelot by ship. Let’s sing a song “The ship is sailing”. Splendid! The 1-st station is “The ocean of unsettled problems”.
The task is the famous people in the world. (Учитель показывает и называет фамилию известного человека, ученики поднимают цифру, указывающую профессию этого человека). На экране высвечивается список с названиями профессий и каждой команде даются цифры 1 -10.
- a writer / a poet
- an artist
- a spaceman
- an actor / an actress
- a prime minister
- a scientist
- a sportsman
- a composer
- a king / a queen
- a singer
Учитель называет следующие фамилии: Stravinsky, Newton, Cleopatra, Armstrong, Hogarth, William the Conqueror, Chaplin, Kasparov, Archimedes, Shakespeare, Constable, Mary Tudor, David Cameron, Sargent, Christie, Jackson, Travers. (За каждый правильный ответ – жетон-мяч).
Ведущий: Very good of you! The next station is “The sea Monster’s Cave”. There are a lot of fish in it, they are magic. Take a fish and name the things one by one. (Кто последним называет, тот и забирает рыбку. По количеству рыб команды получают жетоны-мячи.)
Предлагаемые задания на рыбах:
- Name the colours
- Name different sorts of fruit and vegetables
- Name the objects in your bag
- Name the school subjects
- Name different hobbies
- Name English-speaking countries
- Name popular professions
- Name the things that boys or girls wear
- Name the things you can do
- Name the food
Ведущий: Well done! Now we are coming to the station “The Magic Crystals”. (На каждом кристалле дан вопрос. За правильный ответ – жетон-мяч).
Answer the questions:
- What are the main nationalities in the UK?
- What is the capital of Scotland?
- What is the symbol of Northern Ireland?
- On what river does London stand?
- Where is Cardiff? In what part of the UK?
- What colours are buses and postboxes in the UK?
- What are two famous galleries in London?
- Is the daffodil the symbol of England?
- Which holiday is on December 25?
- Who wrote “The Jungle Book”?
- Where can you see the ravens in London?
- What colour the taxis in the UK?
- What is the prime minister of the UK?
- What did Sir Christopher Wren build?
- Where does the queen of the UK live?
Ведущий: Genius! Fantastic! Now we are at the station “The Sea-bottom’s mysteries”. Do the crossword. There are 11 verbs in the past tense in the box. They go in two directions →↓
Find them and write down the 1-st form of them. (За две правильные формы – мяч).
F O U N D E I K L M
B A C D B O U G H T
D F E H R A N M O P
S A I D O L W A V W
D R A N K D O D T X
I O A T E Z K E S Y
D H E A R D E Q R Z
Ведущий: Excellent! At last we are on our way to Camelot. Who lived there? You know a king Arthur had some knights (рыцарей). Guess what their names were. По таблице первая цифра → вторая цифра ↓
1 2 3 4
1 A B C D
2 E F G H
3 I J K L
4 M N O P
5 Q R S T
6 U V W X
7 Y Z
- 34, 11, 42, 13, 21, 34, 43, 54 (Lancelot)
- 44, 21, 52, 13, 21, 62, 11, 34 (Perceval)
- 23, 11, 63, 11, 31, 42 (Gawain)
- 23, 11, 34, 11, 24, 11, 14 (Galahad)
Ведущий: Marvellous! Now we have a message. (Записка на большом мече – команде победителей по количеству жетонов-мячей).
Доблестные мальчики и прекрасные девочки!
Вы были храбры и настойчивы. Вы достигли Камелота. В награду я оставляю вам свой волшебный меч, с помощью которого мальчики будут посвящены в рыцарей, а девочки отныне будут носить звание «Дамы сердца».
Желаю вам новых открытий и подвигов.
Король Артур.