Открытый урок по теме "My favourite food"

Разделы: Иностранные языки


Задачи урока: развивать умения говорения, чтения и аудирования, тренировать учащихся в употреблении much, many, a lot, слов,обозначающих различные емкости, научить рассказывать о популярных блюдах России, Англии, Татарстана.

Оборудование: мультимедийный аппарат, аудиозаписи, карточки, презентации учащихся.

Урок обобщения и закрепления введенного лексического и грамматического материала по теме: “Tasty treats” Module 3 Units 5-6.

Использование на уроке коммуникативного, игрового и проектного методов с целью повышения мотивации к изучению английского языка.

Ход занятия

1. Начало занятия. Приветствие.

The bell has gone children. Get ready for a lesson. Stand up please. Good morning children. Nice to see you again. Sit down please.

2. Речевая разминка.

A) T. – How are you?

Ch. – I’m OK.

I’m all right.

I’m fifty-fifty.

I’m fine.

I’m so,so.

B) T. –What kind of food do you like?

Ch.– I like soup, fish and chips, meat……

C) T.? –What is your favorite food

Ch. My favorite food is jacket potatoes……

D) T. – Can you cook?

Ch.– No, I can’t.

E) T.– Who usually cooks in your family?

Ch. – My mum, my dad, my granny……

Thank you children. Today at the lesson we’ll talk about your favorite food.

На экране высвечивается тема: “My favorite food” <Слайд 1>

We’ll learn to sing a nice song, revise our structures, words, get to know English, Russian and Tatar food.

На экране.

Food is as much a part of a country’s culture as its landscape, language and literature. <Слайд 1>

Let’s sing a song All over the world. Ex2p48 st book Spotlight 4.

3. Отработка лексики и структур.

А) Listen and repeat p18 (Round up 2) №9. <Слайд 2>

В) Look and say necessary words. (Round up 2) Ex11p18. <Слайд 3>

С) Choose the odd word out. (Round up 2) Ex 12p19 <Слайд 4>

D) Chit-Chat (Round up) Ex13p19.

E) Let’s have a rest. Sing along. (Запись 15 стр. 25) Round up. <Приложение 5>

F) Let’s remember countable and uncountable nouns.

T. When do we use some and any?

Ch We use some in affirmative sentences, any in negative and question sentences. (Ex 7, 8 p34 Round up 2). <Слайд 6>

5 учащихся выполняют упр. 1,2 Unit4 на компьютере.

Упр. 2 все вместе на мультимедийном аппарате. (Диск, книга для учителя Round up 2).

G) How much, how many.

Я называю существительное, а вы добавляете how much, how many.

Bread, lemons, water, milk, cheese, potatoes, olive oil, bananas, soup, apples, strawberries. Very good. Thank you.

5 учащихся выполняют упр.1,2 Unit10 на компьютере, остальные учащиеся упр.3 на мультимедийном аппарате (диск, книга для учителя Round up 2)

H) T. – How do we answer, if we have a question How many? Много

Ch. – A lot

T.– не много.

Ch. – Not many.

T. – How do we answer, if we have a question How much? Много.

Ch. – A lot.

T. – не много.

Ch. – Not much.

Ex.4p65. Round up2 <Слайд 7>

Let’s have a rest. Unit10 Game. (Диск, книга для учителя Round up2)

1) Ты хочешь испечь яблочный пирог, но не знаешь как.

Ex.4, p65 Round up 2. <Слайд 8>

  1. Ex2, p66. Round up 2. Карточки на каждого ученика.
  2. Аудирование. Запись 11 стр. 25.(Round up 2). <Слайд 9>
  3. You are a good cooker. Ex p23 (Round up 2). <Слайд 10>, <Слайд 11>
  4. Children’s presentations.

Your homework was to prepare your mini projects about English, Tatar and Russian food. Now the first group. Please, you are welcome.

Tatar traditional food.

Учащиеся из другой группы задают вопросы.

Why do you like them?

What do you need to make them? Etc.

4. Homework.

Ex 3, p64, Ex 2, p66 Round up 2, повторить всю лексику модуля.

5. Итоги урока.

Презентация