Внеклассное мероприятие по английскому языку "Sea battle"

Разделы: Иностранные языки, Внеклассная работа


Цели урока: прививать учащимся интерес к изучению английского языка.

Задачи урока:

развивающие: развивать способности к зрительной и слуховой дифференциации; развитие внимания, памяти и воображения учащихся; развитие творческих талантов учащихся; развитие потребности дальнейшего самообразования в области иностранного языка;

учебные: проконтролировать качество уровня сформированности лексических, грамматических и каллиграфических навыков учащихся, приобретенных на уроках иностранного языка;

воспитательные: формировать умение работать в команде; воспитывать вежливое отношение друг к другу.

Оборудование: задания на карточках; игровое поле для игры “Морской бой”; компьютер и проектор.  Презентация к заданиям, выполненная в Power Point.

Ход мероприятия

1. Начало урока.

Teacher: Good morning, boys and girls! I am glad to see you.

2. Вступительное слово учителя.

Teacher: Today we have an unusual lesson. I think everyone knows the game that is called “Sea Battle”. Today we’ll play this game together with you. Girls and boys, what do you know about this game? Let’s remember some rules that are connected with it.

Teacher: Look at the blackboard. You can see a game field there.

Учитель привлекает внимание детей к игровому полю, заранее вывешенному на доске, и напоминает правила игры “Морской бой”. Учащиеся делятся на две команды и выбирают себе названия. Ребята по очереди открывают клетки игрового поля, на котором расположено 10 кораблей. Каждый корабль занимает 1 клетку игрового поля. Если ученик назвал номер клетки, на которой расположен корабль, обе команды выполняют задание. Команда, выполнившая задание лучше и успешнее, получает корабль. Выигрывают ребята, которые “захватили” больше кораблей.

Примерное игровое поле:

 

A

B

C

D

E

1

   

*

   

2

*

   

*

 

3

 

*

   

*

4

*

 

*

   

5

     

*

 

6

 

*

   

*

Teacher: Is everything clear? Are you ready? So let’s start. Igor, start please.

Pupil 1: I’d like to open A-1.

Teacher: (учитель открывает названную ячейку) No, you are wrong. There is no ship there. Let’s try again. Marina, try please.

Pupil 2: I’d like to open B-3.

Teacher: Just a moment. Look, you are right. Good for you. And now, both teams listen to me very attentively. I want to explain you the task that you should do to take this ship.

Корабль B3

Teacher: I want you to read the letter from Matroskin. But unfortunately some words are missed. You must fill in the gaps. 

Dear friends.

My name … Matroskin. I … a cat. I … kind, clever and brave. I … not English.

I … in Prostokvashino. I … not got a horse. But I … a bird, a dog and a cow.

My pets … nice. My favourite pet … Sharic. He … not brave. He likes bacon and sausages. I want you to visit our Prostokvashino.

That’s all. Good buy.

Your Matroskin.

(Приложение слайды 1-2)

Teacher: Well done. This time team number one was a bit faster and they get this ship. Let’s continue our game. ( Далее ученики по очереди продолжают открывать номера ячеек на игровом поле и выполнять задания).

Корабль В6

Teacher: The names of these countries are divided into two parts. Join two parts and write a full name of each country.

Корабль A2

Teacher: Which word is it? Read and translate it.

(слайд 3)

Корабль A4

Teacher: Write the words beginning with these letters.

Корабль C1

Teacher: Fill in the gaps with words from the list:

America, England, Scottish, Wales, Russian, Irish.

Name

Nationality

Country

Linda
Wayne
Tom
Nelly
Olga
Stuart
English
Welsh
…………………………
…………………………
…………………………
America
………………………..
………………………..
Scotland
Ireland
Russia
………………………….

(слайды 4-5)

Корабль C4

Teacher: Find out all words in this snake.

(слайд 6)

Корабль D2

Teacher: Mix two colours and say what colour is come in.

1. Yellow and blue

a) black
b) green
c) grey

2. Red and blue

a) brown
b) purple
c) green

3. Yellow and red

a) orange
b) pink
c) brown

4. Black and white

a) brown
b) grey
c) purple

5. Blue and yellow

a) green
b) purple
c) orange

(слайды 7-8)

Корабль D5

Teacher: Find 10 animals in the magic box

p

g

m

o

u

s

e

i

c

o

w

b

q

s

g

i

r

l

i

u

r

c

a

t

a

r

i

o

o

b

a

t

d

r

h

c

h

i

c

k

e

n

k

i

t

t

e

n

s

(слайд 9)

Корабль E-3

Teacher: Choose the correct answer.

1. The capital of the UK is _________?

а) London
b) Russia
c) America

2. The countries of the UK Are______?

Italy, Russia, France, Wales, England, America, Northern Ireland, Scotland.

3. Pushkin is a ______ writer and poet?

а) Russian
b) American
c) English

4. Mowgli is a character of________ book?

а) Frank Baum
b) Lewis Carroll
c) Rudyard Kipling

5. New York is in______?

а) England
b) Scotland
c) America

6. British dishes are:_____

а) pelmeni
b) cereal with milk
c) blini with jam
d) scones with jam
e) bacon and eggs

f) tea with lemon

(слайд 10)

(Если предыдущие задания можно менять местами и использовать в любом порядке, то это задание носит четко определенный порядок. Оно должно быть на последнем угаданном корабле и, соответственно, должно выполнятся последним).

Корабль E-6

Teacher: And now, girls and boys, our last ship and our last task. You should be very attentive. You should decipher this letter with the help of the code that you can see on the blackboard. (Учащиеся должны расшифровать письмо. Для этого им нужно вписать буквы в клетки под их номерами).

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

a

e

g

h

i

k

m

n

o

r

s

t

u

v

y

(слайд 11)

Teacher: Thank you, children. The game is over. All of you are winners today. Do you like it?

Our lesson is over. Good bye children.

Литература

  1. Стандарт среднего (полного) общего образования по иностранному языку.
  2. Примерная программа по английскому языку.