Школьные предметы

Разделы: Иностранные языки, Конкурс «Презентация к уроку»


Цели:

практическая цель – совершенствование навыков говорения, аудирования и чтения по данной теме;

воспитательная цель – воспитание интереса к учебе, учебным предметам, расширение кругозора учащихся, желания учится;

образовательная цель – закрепление навыков чтения текста и умения работы с ним; закрепление навыков аудирования; развитие диалогической речи по теме;

развивающая цель – развитие навыков поисковой информации, развитие способности к догадке.

Учебно-наглядный материал:

основные: И.Н.Верещагина, Т.А.Притыкина “учебник английского языка для 4 класса школ углублённым изучением английского языка. В 2 частях. Часть 1.Москва. Просвещение;

дополнительные:  аудиокассета с музыкой; раздаточный материал; презентация Power Point;

технические: компьютер, магнитофон.

Ход урока

Презентация (Слайд 1-2)

Организационный момент: (на доске висят неправильно написанные названия предметов - доска закрыта)

Teacher:

Good morning, children! I’m glad to see you. How are you? Today we are going to speak about school subjects and about your favourite subjects.

As usually we start our lesson with our

Phonetic drill (Look at the screen. Listen and repeat)

Слайд 3 (звучат названия предметов - учащиеся повторяют хором и по одному)

(Учитель открывает доску, там предметы на листочках, записанные не правильно)

T. - Well! Look at the blackboard! Can you guess these subjects? I’ll give you a sheet of paper. Work in pairs. Correct these words. (учащиеся в парах заполняют листочек)

T. - Well! Let’s check up your work. Can you write down this subject? Who wants to write the first word on the board? Is that right? (учащиеся выходят к доске и подписывают картинки, затем учитель переворачивает листы и проверяют написание предметов.

Слайд 4. Речевая зарядка (отработка структуры)

I’m good at _____ but I’m not good at _____

T. - Now listen to me and repeat after me. And what about you?

Well done! Do you like to play? Let’s play. Use this phrase (Are you good at___?)

Слайд 5

(Ученик выходит к доске, загадывает предмет, остальные отгадывают)

Слайд 6-13

T. -I am sure that you like to guess riddles. Well! Look at the screen and guess. (На экране загадки про предметы)

T. - Are you tired? Now we’ll work in groups. I’ll give you the envelope with the name of the subject. You should show us this lesson. Let’s act that. (Учащиеся работают в группах, тянут конверт и разыгрывают сценку на уроке)

Слайд 14

T. - Well done! As you know different children like different subjects. By the way, my favourite subject is Music because I like to sing songs and what about you?

(Отрабатывается фраза - What’s your favourite subject and why)

Слайд 15

Слайд 16-18

T. - Now we are going to watch TV where your friends will speak about their favourite subjects. I’ll give you’re the list of these subjects. Your task will be to put these subjects into the correct order. (Which subject was the first, the second and so on.) (Учащиеся получают лист с названиями предметов и расставляют их по порядку 1, 2, 3…)

T.- Let’s check your task.

Great!

Слайд 19-21

Next we will read the text about Kate’s and Ben’s favourite subjects. After reading you should fill in the table. Look at this table. (учитель раздаёт учащимся таблицы и текст)

Work in pairs. Can you read this text, please! (Учащиеся читают текст, кто-то читает вслух и заполняют таблицу, затем проверяем таблицу)

T. - Are you tired? As you remember, my favourite subject is Music and now I would like to sing a song with you. Do you like to go to school, when it is raining? Let’s sing a song.

Thank you very much. But now it’s time to work

T. - At the end of the lesson I want you to prepare your own dialogue using phrases from our lesson. Work in pairs. I’ll give your 3 minutes. Who wants to start? Welcome.

(Учащиеся составляют диалоги и разыгрывают их)

Заключительный этап. (Conclusion)

T.- Well! The time is over. Do you like our lesson? What do you like best of all? Today you’ve showed us that you study many interesting subjects, so you come to school to get knowledge. The life in school is very interesting and we can say that school is our second home. We love our school. Do you agree with me? I’m proud of you. You’ve worked well today and your marks are rather good. Your home work will be to solve the crossword.

Слайд 22

(Учитель раздает листочки с кроссвордом, ставит оценки)

The lesson is over.

Good bye!