1. T.: Good afternoon, children! I’m glad to see you.
Сегодня у нас на уроке много гостей. Поприветствуйте их. Let’s begin our lesson. Sit down please.
Сегодня на уроке мы повторяем тему «My animals» и слово can (уметь).
2. Фонетическая разминка
T.: Перед началом урока нам необходимо подготовить наши язычки к произнесению английских звуков, слов и предложений.
Chuckles играет с мячом [b] [b] [b]
Chuckles греет руки [h] [h] [h]
Chuckles стряхивает пыль с дивана [d] [d] [d]
Chuckles зевает [au] [au] [au]
3. Звуки и слова
Я буду называть звуки, а вы должны назвать слово, которое начинается с этого звука:
[æ] – ant
[z] – zip
[d] – dog
[d] – jug
[h] – horse
[k] – cat
[∫] – ship, sheep
[t∫] - chick
[r] – rabbit
[m] – mouse
4. T.: Open your books, please. Page 68. Listen and read. (№ 55)
Аудирование: с. 68 упр. 1. Учащиеся слушают запись диалога и смотрят на картинки.
T.: Listen again and repeat.
Во время второго прослушивания учащиеся следят за текстом и повторяют в паузах за героями.
5. T.: Read the text.
Учащиеся читают отрывки из диалога к разным картинкам. с. 68 упр. 1
6. T.: What can the animals do? Скажите, что умеет делать животное. (презентация)
T.: a fish
P.: A fish can jump.
T.: a bird
P.: A bird can sing.
T.: a dog
P.: A dog can run.
T.: a kangaroo
P.: A kangaroo can jump.
T.: a chimp
P.: A fish can dance.
T.: a cat
P.: A cat can climb.
7. T.: Answer my questions.
T.: What can the bird do?
P.: fly
T.: What can the dog do?
P.: run
T.: What can the fish do?
P.: swim
T.: What can the kangaroo do?
P.: jump
T.: What can the frog do?
P.: jump
T.: What can the mouse do?
P.: run
8. T.: Работайте в парах. Узнайте друг у друга «Что вы умеете делать?»
P1 - P2
9. T.: Look and match. Open your books, please. Page 64.
с. 64 упр. 1. Учащиеся смотрят на картинки, называют животное и действие, которое оно выполняет. Дети соотносят животное и действие. Затем они говорят, что умеет делать каждое животное. Ответы проверяются.
1) 1.b 2.a 3.e 4.c 5.d
2) A bird can sing.
A chimp can dance.
A fish can swim.
A horse can run.
10. T.: Look and match. Open your books, please. Page 64.
с. 64 упр. 2. Учащиеся смотрят на картинки, говорят, что умеют делать дети.
1) Larry can dance.
2) Lulu can jump.
3) Bob can swim.
4) Peter can jump too.
11. T.: Let’s check your hometask. Retell about your favourite animal.
Дети выходят к доске, показывают свое животное и рассказывают о нем.
12. T.: Let’s sing a song. Open your books, please. Page 65. (зарядка) (№ 52)
13. Open your workbooks, please. Page 40. Listen and match. (№ 109)
14. T.: Let’s play a game “Find the word”.
ahcanjfkry climbfhjjk
cbhfflyhue ehjrunjsloc
vcsinglper bchjmjump
Учащиеся записывают слова в тетрадь, два человека пишут на доске. Задание сверяют с доской.
15. T.: Try to guess the meaning of the words. (презентация)
Tiger, lion, crocodile, zebra, giraffe, dolphin, penguin, pony, wolf
16. T.: Try to guess the riddles. (презентация)
1) I’m big. I’m grey.
My nose is long,
My tail is short.
I’m an (elephant).
2) It is a big animal.
It eats grass.
It gives milk.
What is it? (cow)
3) It is brown.
It has got four legs.
It can jump.
What is it? (kangaroo)
4) It is a green animal.
It can swim and jump.
It likes to eat flies.
What is it? (frog)
5) It grey or white.
It likes to eat carrots and cabbage.
It can run and jump.
What is it? (rabbit)
6) I’m little. I’m grey.
My nose is short.
My tail is long.
I’m a (mouse).
Домашнее задание: р. т. с. 37 у. 3
Итоги урока. Оценки (в течении урока). Thank you for your work. You were active and friendly. The lesson is over. Goodbye.
T.: А сейчас небольшой сюрприз. Ребята расскажут нам стихи о животных
1) I have a cat.
Her name is Kit.
And by the fire
She likes to sit.
And Kit likes me.
2) I like my cat.
It’s warm and fat.
My cat is gay,
It likes to play.
Once it sat
On my old clock
And yet, a cat
Is not a dog.
3) I have a dog.
His name is Jack.
His coat is white
With spots of black.
4) I can ski, I can skate,
I can sing, I can skip,
I can swim, I can’t fly
I can read and say goodbye.