Деятельность учителя и учеников. | Примечание |
1. Организационный момент. | |
Hello, dear boys and girls! I am glad to see you. Sit down, please. The topic of our lesson is “The verb can”. Today we’ll learn new words, make up sentences, translate into Russian, sing and dance. Let’s imagine we are in the Fairy Kingdom. |
Слайд 1 |
Представим, что мы находимся в сказочном королевстве. There is a queen in every Kingdom. | Слайд 2 |
Who is the best in English in your group? I want you to be the queen of our Kingdom. What is your name? |
Слайд 3 |
2. Фонетическая зарядка. | |
Let’s do phonetic exercise. Repeat after me, please. (Читают звуки). | Слайд 4 |
Now we’ll read a new poem. Read after me, please and do as me. Read one by one by one line and translate. |
Слайд 5 |
3. Новая тема. | |
В нашем королевстве модальных глаголов королеву зовут CAN. Она все может, онa настоящая трудяга, все умеет и ей помощники не нужны. Вот как она работает. (Схема с can). |
Слайд 6 |
Make up sentences using this table, please.a. Как называются предложения ,которые мы с вами составили? (Утвердительные). | Слайд 7 |
Look at the board and say how we make sentences? (Подлежащее +Can +глагол). | Слайд 8 |
b. Look at the board. Отрицательные предложения. Read after me and make up sentences using this table, please. | Слайд 9 |
Say the rule. Как образовываются отрицательные предложения? (Подлежащее + can +not + глагол). | Слайд 10 |
с. Какой вопрос называется общим? На который отвечают «да» или «нет». Look at the board. Read after me. |
Слайд 11 |
Интонация повышается. Make up sentences using this table, please. (Can +подлежащее + глагол). |
Слайд 12 |
4. Выполнение упражнений. | |
Работа по учебнику. Let’s do ex. 1 on page 147. Open your books. Read the task and translate. |
|
5. Физкультминутка. | |
Let’s sing and dance. Приложение 1. | |
6. Упражнение. | |
Составьте предложения из этих слов. У1, У2, У3, У4, У5 come to the board and make up sentences. Let’s check your work. Look at the board. |
Слайды 13-17 |
7. Письменная практика. | |
Работа в рабочих тетрадях. Open your workbooks and we’ll do ex. 2 on page | |
8. Домашнее задание. | |
Упр. А, Б на стр. 147. | Слайд 18 |
9. Подведение итогов урока. | |
You did very well. Thank you very much for the lesson. Приложение 2. | Слайд 19 |
Пояснительная записка – Приложение 3.