План конспект открытого урока английского языка по теме "The environmental problems"

Разделы: Иностранные языки


Цели и задачи урока:

  • Обучающая: обобщить знания учащихся и активизировать употребление лексики по теме, продолжить формирование навыков говорения, письма и аудирования.
  • Развивающая: развивать речевые умения учащихся, внимание, память, познавательную активность, умение работать самостоятельно и в группе.
  • Воспитательная: воспитывать культуру работы в группе по достижению общей цели, умения выслушивать и уважать мнение других, прививать любовь и уважительное отношение к природе.

Формы реализации целей: беседа, монолог, самостоятельная и групповая работа, познавательная информация в ходе урока.

Средства обучения: наглядные (иллюстрации по теме), раздаточный материал (карточки по теме), ТСО.

ХОД УРОКА

I. Организационный момент

Приветствие, сообщение темы.

Teacher: Good morning. Sit down, please. At this lesson we will repeat everything we have learnt about environment.

II. Речевая разминка

– What does the word environment mean to you?

Задание 1. Нарисовать на доске круг и написать внутри слово environment, учащиеся называют слова: air, water, animal, bird…

– We are going to discuss the most serious environmental problems.

Задание 2. Посмотрите пожалуйста на доску. Какие слова описывают экологические проблемы? (Endangered animals, to protect, to pollute, litter, to kill, to cut down, to drop, plant, to throw away, acid rains, destruction) I'd like you to name the most serious environmental problems.

Pupil 1: Flowers are pulled out.
Pupil 2: Littering.
Pupil 3: Water pollution.
Pupil 4: Air pollution.
Pupil 5: Trees are cut down.
Pupil 6: Birds and animals are killed.
Pupil 7: Destruction of natural resources.

Teacher: Thank you, you are right. These are the most serious problems.

III. Аудирование

Работа по тексту стр.65 упр. 8

– Now 1 suggest you to listen to the poem.

Прослушивание

Teacher: Who is speaking in the verses? What is this poem about? Let’s give it a name.

1. Today and tomorrow.
2. Save the environment
3. Oceans, forests and animals.
4. Please, stop.

Обсуждение названия стихотворения.

Teacher: Listen again. Number the words in the order you hear them.

IV. Самостоятельная работа

Раздать карточки с заданием (работы сдаются учителю для проверки)

V. Физкультминутка

Teacher: Let”s have a rest. Will you stand up and do exercise. Hands up. Hands down. Hands on hips. Bend right, bend left. Turn around.

VI. Обсуждение экопроблем. Развитие речевой компетенции

Teacher: What do you know about air pollution?
Pupil1: Worldwide the problem of air pollution is growing. More factories, cars, buses add their bad breath to the air.
Pupil 2: Chemicals puff out coal-burning factories around the world. When the chemicals mix with clouds, acid rains fall and harm lakes, rivers, plants and animals.
Teacher: You know that we can't live without clean water. Why not talk about water pollution?
Pupil 3: Rivers, lakes, sees and oceans are polluted. Factories drop chemical wastes into water.
Pupil 4: Every person threw away too much litter and in wrong place .We leave litter near the river. The water is polluted and the fish die.
Teacher: Тhe main ecological problem is distruction of natural resources.
Pupil 5: You can see many kinds of trees and flowers in the forest. But today they are disappearing.
Teacher: What is happening?
Pupil 6: The trees are cut down. There are forest fires. People pick wild flowers, kill birds and animals.
Pupil 7: Farmers spray chemicals on crops to protect them against pests. These chemicals are called pesticides. Pesticides can cause health problems.
Teacher: Today we have spoken a lot about ecological problems of our environment. Thank you.

VII. Чтение текста с полным пониманием

Обсуждение: Какова связь между этой историей и темой пройденного урока? Стр.62 упр.А I'm satisfied with your answers. Выставление отметок.

VIII. Домашнее задание: написать заметку в школьную газету о проблемах окружающей среды нашего города, региона. Раздаю карточки с фразами, примерный план сообщения. The lesson is over. See you, bye.