Урок английского языка в 3-м классе "День рождения"

Разделы: Иностранные языки


Цель:

  • формирование умений общаться на английском языке с учетом речевых возможностей;
  • потребностей и интересов учащихся.

Задачи:

  • 1 развитие умений и навыков устной речи, чтения, письма;
  • 2 развитие личности учащихся, их речевых способностей, внимания, памяти, воображения, мотивации к дальнейшему изучению языка;
  • 3 воспитание чувства сопереживания к другому человеку, навыков вежливого поведения и участия в совместной деятельности.

Материалы и оборудование: мультимедийный проектор, экран, карточки с письмом (Приложение 2), презентация (Приложение 1), предметы для подарков (книга, мяч, коробка конфет и др.) накрытый стол с угощением для ролевой игры (наполнение по желанию учителя), украшение для кабинета.

Ход урока

1. Организационный момент.

T.: Good morning boys and girls. I’m glad to see you. How are you getting on?

OK, let’s start. Please, look at our room. Is it nice? What do you think we are going to speak about? Sure. Today we’ll have a birthday party. But whose birthday is it today?

2. Введение в ситуацию.

T.: Look at this boy. His name is Willy. Is he happy? No, he isn’t. He’s crying. Let’s ask him why he is crying. Mind the sound [w]

(Children recite the poem “Why do you cry, Willy?”)

3. Практика в чтении.

T.: Look at Willy’s letter. Please, read the letter. Why is he sad? (Is today his birthday? Does he have friends?) Do you feel sorry for him? Would you like to help him? Let’s invite him here and celebrate his birthday. Please, write him an invitation letter.

(Children fill in blanks in the letter). Read your letter, will you?

4. Устная речь (знакомство).

T.: Imagine Willy is here. Ask him questions, remember, you should choose a present for him.

(Children ask a pupil who plays the role of Willy: Do you like to play football? Etc)

5. Физкультминутка. Дети поют песню “Clap, clap your hands” и выполняют движения.

6. Устная речь (выбор подарка).

T.: Look at this puzzle “Presents”. What can you give Willy? Why?

(Children explain their choice)

T.: Read the dialogue. Put the sentences in the correct order. Read it please.

Work in pairs. Discuss what the best present for Willy is.

7. Музыкальная пауза.

T.: So you have chosen the present. Let’s sing a song for Willy.

(Children sing the song “Happy birthday to you”)

Do you know any poems about birthdays? Recite, please.

8. Ролевая игра “За столом”.

T.: Let’s have a birthday party. One of you will be Willy, all the rest - his guests.

Make up your dialogues. Give Willy your presents. Congratulate him.

Don’t forget to be polite.

9. Подведение итогов. (Что делали, что узнали, чему научились, оценки.)

10. Рефлексия.

Приложение 1
Приложение 2