Игровой урок по английскому языку по теме "Winnie & his Friends"

Разделы: Иностранные языки


 (учебник М.З.Биболетова  «Enjoy English- 1», 3 класс)

Цели и задачи:
1. Совершенствование навыков монологической и диалогической речи у учащихся по теме “MEALS”.

2. Повторение лексического материала, изученного в разделе  “MEALS”.
Дополнительные пособия: картинки с изображением продуктов, муляжи-продукты, игрушки-животные, аудиокассета с песней, плакат с изображением героев сказки.

I. Teacher: Good morning, children!
Children: Morning.
Teacher: How are you?
Children: Fine, thanks,  and you?
Teacher: Fine, too, thank you. Are you ready for the lesson?
Children: Yes, we are.
Teacher: Sit down, please. Today Winnie meets his friends. Who are they?
Children: Piglet, Rabbit, Tiger, Little Roo, Kanga.
Teacher: Winnie, come here, please.
Winnie: Hello, friends!  I’m very glad to see you. Let’s sing a song.
(Звучит песня “How do you do?” Дети получаю карточки с разными словами из песни, когда звучит их слово, они встают, потом садятся, как клавиши у рояля).
II. Teacher: Now, children, help yourself. ( Дети делятся на две группы, сидят за двумя столами, где  находятся муляжи продуктов. Звучат диалоги, дети предлагают друг другу, что-нибудь из еды,)

1. Winnie: Would you like potatoes & tomatoes?
Tiger: No, Tigers don’t like potatoes & tomatoes.
Winnie: Do you like some meat?
Tiger: Yes, of course/
Winnie: Help yourself!
Tiger: Thank you.

2. Kanga: Roo, do you want some cheese?
Roo: No, I don’t  lire to eat, I like to play.
Kanga: What do you want?
Roo: May I have an apple?
Kanga: Well, you may.
(Далее звучат подобные диалоги детей за столом. После выходит доктор.)
Doctor: Hello, children! Are you healthy? I think you are. You must eat much vegetables & fruits. You must do morning exercises. Good-bye, children & be healthy!

III. Teacher: We have two teams. Let’s play games! Do like playing games?
Children: Yes, we do.

1 конкурс. “Find the words” (Конкурс на быстроту и правильность чтения слов. Раздаются карточки.)
А) А1 Find the names of months.
b) A1 Find the names of animals.
c)  A2 Find vegetables & fruits.
d) T1 Find  RABBIT  (колонка Б) (ответ ряд 4)
e) T1 Find  ICE-CREAM (ряд 2) (ответ – колонка 2)
f)  Find the words, which mean products (колонка В) (ответ – cabbage, …)
g) T2 Найти колонку, где нет ни одного дня недели (ответ- колонка А).

2 конкурс «Сложи слова» (каждое слово состоит из двух карточек, нужно соединить карточки, чтобы получилось слово. Карточки перемешены.)
Cab-bage, sau-sage, but-ter,pota-toes, car-rot, por-ridge, ho-ney, toma-toes, ap-ple, fi-sh,cof-fee, mi-lk
3 конкурс «Crosswords»

 1 SWEET 
2BREAD
3BUTTER
4 SUGAR
5MEAT 
6TIGER 
7COFFEE

1/ КОНФЕТА  
2 ХЛЕБ 
3 МАСЛО 
4 САХАР 
5 МЯСО 
6 ТИГР
7 КОФЕ  

1 COFFEE 
2 TEA
3 BREAD
4 BANANA 
5 SUGAR  
6 DOG  
 7 SWEET 

                                     

1 КОФЕ
2 ЧАЙ
3 ХЛЕБ
4 БАНАН
5 САХАР
6 СОБАКА
7 КОНФЕТА

3  конкурс «Расскажи о герое сказки» ( каждый ученик встает и говорит одно предложение про этого героя)

А) I am a bear. My nave is Winnie. I can write poems. I like to eat honey. I don’t like cabbage. I have  a lot of friends.
B) I am a kangaroo. My name is Roo. I can jump well. I like to play. I don’t like to eat. My friend is Tiger.

1Y. Итоги урока.
Teacher. Today you have met Winnie & His friends. Children, do you like them?
Children. Yes, we do.
Teacher. Good-bye, friends.
Children. Bye.

Приложение