Цель: Обобщение материала по теме «Daily life», подготовка к защите проектов.
Задачи:
- повторить время суток,
- повторить слова по теме,
- повторить образование Present simple и Present progressive.
Оборудование: компьютер, мультимедийный проектор.
Учебник: Верещагина И.Н., Бондаренко К.А., Притыкина Т. А. Английский язык. Учебник для 2-го класса школ с углубленным изучением английского языка, лицеев и гимназий.
Ход урока
1. Приветствие и сообщение целей урока
- Good afternoon, children. I’m glad to see you.
- Today is the 11th of December. We continue to speak about daily life (слайд №1).
- Today on our lesson we will
- повторим время суток;
- поговорим, что мы делаем в это время;
- повторим образование Present simple и Present progressive (слайд №2).
2. Фонетическая разминка
- Look at the blackboard, listen to me and try to translate (слайд №3).
Good morning when it’s morning,
Good night when it’s night,
Good evening when it’s dark out,
Good afternoon when it’s light.
- And now say English: утром, днем, вечером.
3. Проверка домашнего задания
- I need two people. Go to blackboard and put the necessary letters.
cl_an t_eth, g_t _p, d_ h_mew_rk
g_ for a w_lk, pl_y ch_ss, t_ke a sh_wer
- What homework do you have?
- Open your books p.116 ex.5
- Read aloud the words on the topic «Daily life» and translate.
4. Основной этап
- And now look at the pictures and say what time is this.
- What do you do in the morning (слайд №4)?
- And ask each other, what do you do in the afternoon (слайд №5) and in the evening (слайд №6)?
- Мы говорили о тех действиях, которые мы совершаем обычно, употребляя при этом время Present simple.
- What do you do now? Как образуется это время?
- Let’s remember our song with to be (на мотив «в лесу родилась елочка»).
5. Физкультминутка
- Stand up, please. We play with a ball. I say the words and you repeat with –ing (clean teeth, get up, do homework, go for a walk, play chess, take a shower ит.д.).
6. Продолжение работы
- Если вы будете выполнять действие сейчас, какое время вы будете использовать?
- I give you the cards and you go to me and show, what do you do.
- And other will ask you: Are you doing homework? – Yes, I am doing homework. or No, I am not doing homework.
- And now we check how do you know the words. We do the crossword (слайд №7).
- Give your partner the crossword and check each other.
7. Объяснение домашнего задания и подведение итогов урока
- Open your record books and write the homework (слайд №8).
Повторить слова, подготовить защиту проекта.
- Чтобы на следующем уроке защитить свой проект, что вы должны знать? Повторили ли мы это сегодня (слайд №9)?
- You work good today and receive the marks.
8. Обобщение пройденного на уроке
- I have a doll. Speak about its daily life (Передаюткуклупокругу, говоряпредложениятипа: I get up in the morning…)
9. Завершение урока (слайд №10)