Цели:
- Активизация диалогической и монологической речи по теме, закрепление лексики, грамматических структур.
- Развитие зрительной и слуховой памяти, логичности, последовательности высказываний.
- воспитание интереса к учебе, учебным предметам, расширение кругозора, эрудиции учащихся.
Наглядность: Набор картинок «В школе», карточки с лексикой.
Ход урока.
I. Оргмомент.
Teacher: Good morning, children! I am glad to see you!
Class: Good morning, teacher! We are glad to see you too!
Teacher: The topic of our lesson is “My favorite school subject.” So, today we are going to speak about your favorite school subjects, but not only speak but also show the lessons and prepare dialogues which may be used at these lessons. But first of all let’s repeat the words of our last lesson.
II. Фонетическая зарядка:
А) Хоровая и индивидуальная отработка лексики (to enter, to write, to draw, to read, to like, to enjoy, to take a seat, to make a mistake, a dictionary, to look up a word)
Б) Работа с лексикой на доске.
1. Найди и исправь ошибку- Find a mistake.
2. Соотнеси слово и его перевод – Match the word and its translation.
3. Вставь пропущенную букву – Write the missing letter/
Учащиеся по очереди выходят к доске и выполняют работу.
III. Введение лексики.
Teacher: Now, children, look at the cards, we shall, learn new words. You can guess the meanings of some words if you listen and read them carefully.
А) Хоровая отработка лексики: subject, history, geography, biology, mathematics, literature, spelling, to correct, important.
Б) перевод словосочетаний с новой лексикой с русского языка на английский: любимый предмет, урок истории, география – наука о Земле, исправлять ошибки, математика – очень важный предмет.
Teacher: O’k, your next task will be: try to guess what subject is mentioned.
IV. Аудирование коротких текстов о разных учебных предметах. Учащиеся слушают тексты два раза и выполняют задание: записать предметы в том порядке, в каком они упоминались в текстах.
Физминутка.
Teacher: Imagine that you are at the Physical Training lesson and do some exercises.
What are you doing at the P.T. lessons
Pupil We do some exercises. (Ученики выполняют упражнения)
We jump (Дети прыгают на месте)
We run (Бег на месте)
Teacher: Very well thank you sit down.
V. Краткие высказывания о любимом предмете.
Teacher: Now, pupils, answer my question: what is your favorite school subject and why? Make up 2-3 sentences about your favorite school subject.
Pupil 1.My favorite school subject is physical training, because I like to play football. I like to run, to jump and to do some exercises.
Pupil 2. My favorite subject is literature because I like to read books and fairy tales. My favorite book is “Harry Potter”
Pupil 3. My favorite subject is geography because I like to learn about different countries, animals and plants.
Pupil 4. My favorite subject is English, because I like to speak English to read texts and I want to visit Great Britain.
VI. Работа с учебником, чтение диалогов о школьных предметах.
Teacher: You task is to prepare dialogues about school subjects and lessons.
Учащиеся готовят диалоги и представляют их.
VII. Групповая работа. Разыграть сценку на одном из уроков.
Teacher: Now, you’ll work in groups and show us what you do at these lessons.
1 группа – урок русского языка
2 группа – урок английского языка
3 группа – урок географии.
(на подготовку дается 5 минут)
Ученики показывают сценки на уроках.
VIII. Подведение итогов урока.