Конкурс "Веселый поезд"

Разделы: Иностранные языки


Команда мальчиков 3а класса” Pussy Cat” и команда девочек” Mickey Mouse” отправляются в путешествие в Лондон. На пути у них будет 6 больших станций: фонетическая, лексическая, грамматическая, художественная, этнографическая, музыкальная. Участники команд должны показать свои знания английского языка.

Приветствие капитанов.

– Hello!

– Hello!

– Let me introduce myself and my team.

– My name is Mickey Mouse. I am the captain of the team.

– And what is your name?

– My name is Pussy Cat. I am the captain of the team.

– Where do you live?

– I live in Moscow, in a big flat.

– Where are you from?

– I am from a small village. Have you been to a village?

– No, I haven’t. I don’t like village life. I am a rich cat.

– Do you like to travel?

-Yes, I do.

– Would you like to go with me?

– Excuse me, I can’t go with you.

– Why?

– I have five little mice. You are cunning cat. You want to eat me.

– That’s a pity! Good bye Mickey

– Good bye Pussy.

 The first station is Phonetic.

Task 1

а) Написать транскрипцию следующих букв и прочитать.

A, P, K, H, B, F, N, O, E, S
G, J, R, I, U, M, L, Z, X, D

b) Do you know English sounds? What sound is this?

[s] [t] [d] [k] [b] [h]
[dз] [n] [m] [f] [ai] [g]

d) Найти слово с данным звуком

[K] table, crocodile, nose, green, street, fly
[H] rose, plus, dress, flag, hen, ten, desk, ass
[S] ink, witch, ghost, rubber, flower, sea, three
[N] glue, white, grey, nut, black, chair, stone, we
[W] chicken, bench, shelf, shut, child, cake, take, why
[T] donkey, mouse, giraffe, duck, goose, beach, tail, pig

e) Cоедини транскрипцию с нужным словом.

a) [grei] please b) [ju:] four
[sez] sweets [ka:nt] fox
[pli:z] like [fo:] corn
[swi:ts] box [foks] can’t
[boks] hen [smo:l] fly
[laik] says [flai] small
[hen] grey [ko:n] you

The second station is Vocabulary.

Task 1

a) B каждом столбике найди слово с 1 типом слога. Если ты правильно выполнишь задание, то прочитаешь предложение. Выпиши полученное предложение.

Dog my lip from
Flag dress map rose
Take six up big
That hat not thin
Ill pen nice plus

Ответ: Take my nice rose.

b) Hайти слово со 2 типом слога.

Like box he take
Green nose is me
Date tree cake no
This face go big
Nice blue three name

Ответ: This box is big.

Task 2

Расставить буквы так, чтоб получился нужный ответ.

1. A B E L T– (you eat on it).
2. A C H I R– (you sit on it).
3. E F I R – (you make it when you are in a camp).
4. A L M P– (you use it when it is dark).
5. A B H T – (do you like it hot or cold?).
6. C E H I K N T – (a room where you cook dinner).
7. A D E G N R – (a place where the flowers and vegetables grow?).
8. USN – (it lives high in the sky).

Task 3

Расшифруйте фразу, в словах которой каждая буква закодирована цифрой, соответствующей порядковому номеру буквы в алфавите.

1. /4 15 / 25 15 21/ 19 16 5 1 11/ 5 14 7 12 9 19 8/? Answer: Do you speak English?
2. /23 8 5 18 5 /4 15/ 25 15 21/ 12 9 22 5/? Answer: Where do you live?

Task 4

Выбери по одному слову из каждого столбика и составь словосочетания.

a) tasty b) fish
many honey
sweet meat
much horses
green fox
cunning tree
clever street
red dog
big crocodile
clean bear
brown apple

The third station is Grammatical.

Task 1

Составить схемы к данным предложениям.

1. His name is Ted.
2. Ducks can swim.
3. I have a big doll.
4. We are not farmers.
5. You must not eat many sweets.
6. I like to sleep.
7. We run in the park.
8. He lives in the forest.
9. My friends do not live in the house.
10. His bird does not sing on Sundays.

Task 2

В кружок любителей природы примут тех, кто лучше всех ответит на вопросы.

1. Can birds speak?
2. Do dogs eat corn?
3. Do rabbits like meat?
4. Are dogs brave?
5. Are crocodiles strong?
6. Do dogs drink milk?
7. Can birds read?
8 Can you teach a pig to fly?
9. Do crocodiles live in the park?
10. Are pigs clean?

Task 3

Составь предложения, расположив слова в нужном порядке:

  1. Lives, fox, a, in the forest
  2. You, jump, well can?
  3. It, is, why, black?
  4. Dog, my, cunning, strong, is, and
  5. Swim, rabbits, cannot
  6. The, fox, the, can skate, cockerel, and
  7. Like , on , they, dance, to, Sunday
  8. Has, she, a, peach, big
  9. Like, would, to, you, eat, meat?

The fourth station is Artistic.

1. Учащимся предлагается перевести текст и изобразить рисунками содержание

Task 1

a) The Fox and the Grapes.

One day the Fox sees some sweet grapes on the wall. The fox wants to eat the sweet grapes. But the sweet grapes are very high up on the wall. So the Fox jumps to get the grapes. He jumps again and again, but he cannot get the grapes. Then the fox says, “The grapes are green and sour. They are very sour” And he goes away.

Task 2

b) Spot and the chickens.

Spot is a little dog. He is black and white. His head is white. His tail and legs are black. His nose is black too. Spot lives in the yard in a little dog-house. He likes to play. Spot is in the yard. He wants to play with little, yellow chickens. Now he is running after the chickens. The chickens are running away from Spot. Mother Hen runs up to the chickens. She wants to help her children. She runs to Spot and pecks him on his black nose.

2. Барсук выходит из норы ночью. В это время он часто встречает других животных. Названия 6 животных ты сможешь узнать, если правильно сложишь квадратики. Нарисуй животных.

(Horse, mouse, rabbit, sheep, monkey, frog.)

3. Художник собрался писать картину. Назови краски, которые он использовал в своей работе

(White, yellow, orange, blue, violet, black, grey, green, pink, brown.)

The fifth station is Ethnography.

Task 1

Traditions and Customs.

1. Каждая команда должна рассказать о традициях и обычаях Англии и изобразить один обычай.

ST.VALENTINES’DAY (День Святого Валентина).

14 февраля в Англии празднуют День святого Валентина. Этой традиции уже более шести веков. Святой Валентин – покровитель влюбленных. В этот день все влюбленные обмениваются красивыми поздравительными открытками без подписи (их еще называют “валентинками”) и маленькими подарками-сюрпризами. На “валентинках” рисуют сердечки и цветы, пишут стихи собственного сочинения. И сегодня святой Валентин приносит подарки многим юным англичанам. Представь, у дверей звонит колокольчик, ты открываешь дверь и видишь на пороге красивый сверток. Интересно, что там внутри? А еще интереснее поиграть: в День святого Валентина написать имена знакомых мальчиков и девочек – и дать им тянуть из шапки свернутые трубочкой бумажки. Кто кому “выпал” – тот тому и Валентин с Валентиной. Существует поверье, согласно которому юноша, первым повстречавшийся девушке 14 февраля, должен стать ее Валентином (возлюбленным), хочет она того или нет. Поэтому многие английские школьницы ходят в этот день с закрытыми глазами до тех пор, пока не стемнеет или пока не столкнутся со своим избранником (учащиеся готовят “валентинки”).

Lavender’s fine,
Lavender’s blue,
I am your Valentine,
I love you!

April fool’s day (День дурака).

К 1 апреля английские ребята готовятся заранее. Они придумывают весёлые розыгрыши, чтобы подшутить над кем-нибудь из своих друзей или знакомых.

Но у английских шутников времени для розыгрышей совсем немного – всего до 12 часов дня. А затем наступает время “обманутых”. “Апрельские дураки” имеют шанс отыграться

Вот как разыграли жителей Лондона ещё в 1698 году. Многие лондонцы получили приглашение посмотреть 1 апреля на купающихся в Темзе львов. Желающих набралось множество: шутка “сработала”, хотя всем было известно, что львы купаться не любят, в Англии не водятся, а Темза – холодная река.

Самые известные шутки: яйцо к завтраку, состоящее из одной скорлупы; “развязанные” шнурки на ботинках и галстуки у солидных джентльменов; “испачканный” чернилами нос у хорошенькой юной леди.

К полудню все розыгрыши завершаются, и “обманутые” могут подразнить своих обидчиков.

April fool’s day gone past
You’re the biggest fool at last!

Races in England.

(1 команда соревнования с блинами).

(2 команда соревнования с яйцами).

The sixth station is Musical.

Task 1

1. Предлагается спеть песенку на английском языке.

1 команда “A Green Grasshopper”.

2 команда “A Blue Train”.

Task 2

2. Показать сценку “Three bears” и “The Little Red Hen”.

The Little Red Hen.

a) This is the Little Red Hen. Her name is Hen, or Jen the Hen. Jen the hen has three little chickens. They are yellow. They are very, very nice. Jen the Hen and her three chickens live in a little house in a forest. Jen the Hen has three friends. They are: a cat a dog and a duck. Jen the Hen has five seeds. She is counting the seeds now.

– One, two, three, four, five. I have five seeds. Help me to plant the seeds, my dear friends.

– I don’t want to help you. I want to play with a mouse.

– I don’t want to help you. I want to play with a ball.

– I don’t want to help you. I want to swim.

– Can you help me to plant the seeds, my little chickens?

– Yes, we can.

– Help me to make bread.

– We want to sleep.

– Do you want to help me to eat the bread?

– Yes, I do. I am hungry.

– Yes, I do. I am hungry too.

– Yes, I do I am very hungry.

– Yes, we do. We are very hungry too

– But now I don’t want to give you the bread because you are lazy.

I want to give the bread to my little chickens. They are nice and kind.

They always help me my dear children.

Three Bears

b) (Three bears are sitting at the table, drinking milk.)

Mother Bear: Take your cup, Father.

Father Bear: Thank you, dear!

Mother Bear: Take your little cup, Baby Bear!

Baby Bear: Thank you, Mummy dear…. Mother, it is too hot!

Father Bear: Then let us go for a walk.

(Three Bears go out of the room.)

Входит маленькая девочка и осматривает комнату

Little Girl: Whose room can it be? (Looking at the table.) I am hungry. (Sits down at the table and tastes the milk.) Oh, this milk is too hot for me! Oh, this milk is too cold for me! This milk is just right for me.

Слышится шум медведей и девочка прячется на маленькой кроватке. Три медведя входят в комнату и садятся за стол.

Father Bear: My cup is not full,

Mother Bear: My cup is not full either.

Baby Bear: And my cup is empty (смотрят вокруг). Oh, and who is this? A little girl.

Father Bear: Let us catch her up.

Mother Bear: Let us eat her up.

Baby Bear: Yes, yes, let us eat her up.

Little Girl: No, you won’t (убегает).

(Три медведя пытаются схватить ее, но спотыкаются и падают.)

M.B. It is your fault, Father. You fell and I fell too.

B.B. And I fell because you fell.

All together (shaking their heads). And the little girl has run away. Oh! Oh! Oh!

Our travelling is over. Thank you. Good bye.

Пока жюри подводят итоги, дети разгадывают загадки.

Guess some riddles.

1. It is small and it is funny,
It likes bananas as bears honey (a monkey).

2. It likes grass in winter – hay
It gives us milk and Milky-way (a cow).

3. It is funny it is gay,
It plays with Donald, it was created by Disney (Mickey Mouse).

4. I am yellow and small, I like swimming best of all (a duck).

5. In winter it is white, like snow, in summer it is grey,
It likes carrots but it isn’t brave (a hare).

6. I am fat and pink and slow I like to eat and don’t like to go
I like vegetables and dirty. Oh, I’m so naughty (a pig)

7. It can be brown, white and black it is brave, and strong and funny
It lives in houses and doesn’t like cats (a dog).

8. I am white and black and grey with the children like to play
I am soft and sly and thick very much I like to drink milk (a cat).

9. What animal can go without food and water for a long time? (a camel).

10. I have two legs, I can sing I can fly I begin with “B” (a bird).

11. Who carries his house with him? (a turtle).

12. What is the animal which walks on two legs? (a heron).

13. I am green, I am small, I live in the pond, I can jump, I can croak.
My name is croak-croak. What am I? (a frog).