Открытый урок по учебнику "New Millennium English" в 6-м классе

Разделы: Иностранные языки


Тема урока: A File on Britain.

Тип урока: обобщающий.

Практические задачи:

  • повторить и обобщить лексико-грамматический материал данного раздела;
  • слушать и понимать текст с извлечением нужной информации.
  • уметь использовать знания в устной и письменной речи.

Воспитательная задача:

  • расширять кругозор учащихся;
  • прививать любовь учащихся к стране изучаемого языка;

Развивающие задача:

  • формировать языковые навыки учащихся.

Оснащение урока:

  • нарисованная карта Великобритании;
  • карточки с названиями столицы Великобритании и ее частей;
  • флажки и эмблемы частей Британии;
  • магнитофон и текст на кассете;
  • стихотворение “It’s winter” (на доске);
  • диаграмма на доске;
  • карточки для индивидуальной работы;
  • новые слова на доске (climate, mild, changeable, topic)
  • рабочие тетради (Workbooks)

Ход урока

I. Организационный момент.

1) Начало урока.

Teacher: Good morning, children!

Pupils:

Good morning, good morning,
Good morning to you!
Good morning, good morning,
We are glad to see you!

Teacher: I’m glad to see you too!

2) Беседа с классом:

  • Who is on duty today?
  • Who is absent?
  • What date is it today?
  • What day of the week is it today?
  • Is it cold today?
  • What season is it now?
  • Do you like winter?
  • What can you do in winter? (play snowballs; make snowman; ski; skate, etc.)

3) фонетическая зарядка:

Teacher: Let’s read a poem about winter.

It’s winter

It’s winter, it’s winter
Let’s skate and ski!
It’s winter, it’s winter,
It’s great fun for… (me).

II. Повторение ранее изученного материала.

1) Teacher: How do you think do people in Great Britain like winter?

(Yes, they do/ No, they don’t)

Do you know that the climate in the UK is mild? It means the weather is very changeable. On one and the same day it can rain, the sun can shine and then the wind can blow. The weather is a very popular topic of discussing for British people.

Now let’s revise the names, symbols and the capitals of British countries.

Задание на магнитной доске: на нарисованную карту Великобритании прикрепить карточки с названиями частей страны и их столиц, флажки и рассказать. Например, London is the capital of Great Britain and of England too. The symbol of England is red rose. (выполняет один ученик)

Одновременно в Workbooks другие ученики выполняют:

  • Ex 1 p 34 (lesson 6)
  • Ex 2 p 34 (lesson 6)
  • Ex 3 p 29 (lesson 2)

2) Teacher: Let’s revise how many people in the world speak English? (ex 1 p39 Lesson 2)

Pupils: 350 million people (the third place in the world)

Teacher: Now listen to the tape recorder and complete the diagram:

Diagram 1 The five on-line languages that have most speakers

1. ….. 91, 656, 000
2 ….. 22, 344, 000
3. ….. 20, 976, 000
4. Spanish 16, 416, 000
5. German 15, 504, 000

Teacher: Look at the diagram and answer the question: How many people use Spanish on the Internet? Write in your exercise-books in words, not number! (sixteen million four hundred and sixteen thousand)

III. Повторение грамматического материала.

Teacher: Open your books at page 143 and revise the grammar material “Article the

Let’s do the next task: add the article where necessary.

(карточки для индивидуальной работы)

1. … London 6. … UK 11. … Khlebnikovo
2. … Thames 7. … Atlantic 12. … Bolshaya Kokshaga
3. … England 8. … Yoshkar -Ola 13. … Mari-Turek
4. … Volga 9. … Mari El 14. … USA
5. … Scotland 10. … Great Britain 15. … Plymouth

Teacher: What unites the two last words the USA and Plymouth?

Pupils: жители английского города Плимут ради религиозной свободы переплыли на корабле “Mayflower” Атлантический океан и основали на территории Америки поселение с таким же названием Плимут

Teacher: Is English in the USA the same language as in England?

Pupils: No, it isn’t.

Teacher: Let’s match the American and the British words.

(работа по карточкам)

British English American English
lift fall
underground vacation
trainers store
post candy
film mail
holiday movie
shop sneakers
flat apartment
sweets elevator
autumn subway

Например, lift – elevator; underground – subway, etc.

IV. Подведение итогов.

Домашнее задание.

Teacher: I hope you liked this lesson. You’ve learned more interesting facts about Britain, its people and the English language. At the next lesson you will do a project work about Great Britain. Be ready for it.

Your marks for the lesson are: ….

Thank you for your work today.
The lesson is over. Good-bye.