Урок по английскому языку в 6-м классе школы с углубленным изучением английского языка "Mice and Lions". Аудирование

Разделы: Иностранные языки


Listening Comprehension Lesson

На уроке использован учебно-методический комплект «Английский язык» авторов О.А. Афанасьевой, И.В. Михеевой для VI класса, М., «Просвещение», 2015. Для прослушивания использован аудиофайл  №14 из аудиокурса.

Задачи:

  • развивать умения учащихся воспринимать иноязычный текст как источник информации;
  • развивать языковую догадку при переводе некоторых незнакомых слов;
  • развивать умения и навыки устной и письменной речи на основе услышанного текста;
  • развивать воображение.

Оборудование:  аудиотекст из аудиокурса, карточка с заданиями для учащихся.

Ход урока

I. Приветствие. Задачи урока.

II. Речевая зарядка. Беседа с учащимися о необходимости защиты животного мира.

  1. Have you ever been to the Zoo? What species did you see there?
  2. What is the reason that we can see some beautiful wild animals only at the Zoo?
  3. What should be remembered if we want to save wildlife in future?

III. Развитие умений аудирования.

1. Предтекстовый этап. Фонетическая и речевая отработка незнакомых слов.

  • rubbish;
  • common;
  • crowd.

2. Беседа с учащимися с целью запоминания новых слов.

  1. Is it important to throw rubbish into baskets? Why?
  2. What animals are quite common in Russia?
  3. Why do crowds of people go to the parks at weekends?

3. Работа с карточкой.

Match the two halves of the phrases and write a-g next to the numbers 1-7 (примечание 1, задания на карточке).

4. Текстовый этап. Установка на первое прослушивание, аудирование текста, контроль понимания  (примечание 2, аудиотекст).

  1. Listen to the story, explain the title and then answer the questions.

    Who decided to take the children to the Zoo?
  2. What did he want to show them?
  3. What did the children see there?

5. Установка на второе прослушивание и аудирование текста.

Listen to the story again and do the exercises to practise and improve your listening skills.

6. Контроль понимания.

1. Fill in the gaps.

“It   was _______________________ morning  in _____________  spring.  The sun was shining
so ______________________ that   it   was  ________________________ to stay in.

2. Check your understanding: TRUE, FALSE or NOT STATED.

  1. Tom Robinson was a young biology teacher.                                _________
  2. Tom wanted to meet his class at school.                                       _________
  3. The children were studying rare animals with great interest.        _________
  4. The pupils were taken to the cages with reptiles.                          _________
  5. Not far from the cages there were big baskets for rubbish.           _________

3. Decide, which variant is correct.

  1. Tom was looking at the lions and thinking of these beautiful
    • huge creatures;
    • endangered species;
    • extinct animals.
  2. Tom forgot all about his pupils for
    • a minute;
    • an hour;
    • a second.
  3. Tom found his class
    • near the lions cages;
    • around the baskets of rubbish;
    • next to the bus stop.
  4. Tom looked over his pupils’ heads and saw
    • a big lion;
    • an old elephant;
    • a little mouse.
  5. The  little mouse  was running about  in the basket and looking for
    • bits of food;
    • pieces of paper;
    • drops of water.

7. Послетекстовый этап. Развитие умений и навыков письменной речи с опорой на услышанное.

Why do you think the children were happy and more interested in the small common mouse then in the savanna lions?

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________


IV. Подведение итогов.

Домашнее задание (у.37, с.43 письменно с опорой на у.35, с.42).

(Примечание 3, script&keys).