Урок английского языка по теме «Охрана окружающей среды»

Разделы: Иностранные языки


Цели урока:

  • воспитательная: привлечение внимания к жизни природы ,развитие интереса к проблемам экологии ,сознания необходимости заботиться о природе и причастности к общечеловеческим проблемам;
  • образовательная: расширение коммуникативных возможностей учащихся;
  • развивающая: развитие мышления, памяти, умения выражать свое мнение об окружающей действительности, развитие общеучебных умений.

Задачи урока:

1. Отработка ранее изученной лексики по теме “Nature and Environment” в серии речевых упражнений.

2. Использовать изложенную информацию в тексте для чтения для развития следующих целей:

а) извлекать определенную информацию при чтении;

б) кратко передавать основную информацию прочитанного текста.

3. Тренировка навыков аудирования. Развивать умение на слух воспринимать информацию ,передаваемую с помощью несложного текста, выражать свое понимание в требуемой форме.

4. Обобщить и систематизировать грамматический материал по теме “Сравнение Past Simple, Past Continuous, Past Perfect” с помощью тренировочных упражнений.

Техническое оснащение: компьютер, проектор, мультимедийная доска.

Ход урока

1. Организационный момент

Приветствие, сообщение о теме и характере работы на данном уроке.

Good morning! I am glad to see you. Take your seats and get ready for the lesson, (расспрос дежурного об отсутствующих).

If you are ready for the lesson, let’s start.

The theme of our lesson today is “The protection of the Environment”. I hope you’re fine and ready to take an active part in the conversation today. What are we going to talk about? Do you have any ideas? Please, look at the slide (slide 2). There are words which you have to put into the correct order to get the topic of the lesson. (slide 3)

What do you think, does the Earth really need friends? Why? (students give answers) What can we personally do with all these problems? Of course, we can’t solve all of them, but we can improve the situation. We can help the Earth if we try!

So, today we’re going to discuss the most important environmental problems and try to find the possible ways of helping the Earth. These are the aims of the lesson (slide 4).

Before we talk about it we shall revise some words which you can use during the discussion.

2. Фонетическая зарядка.

nature - natural 

to protect – protection

to pollute – pollution

to predict – prediction

to destroy – destruction

to attract -attraction

3. Речевая разминка:

Agree or disagree with my statements:

The problem of ecology is very important.

Plants and factories pollute the air.

Animals are not in danger.

Our drinking water is good.

4. Проверка домашнего задания.

What was your home task for today? (Students created colorful posters with the information about the ways they can help the Earth).

 Work in groups. Then they discuss their works with the students in other groups.

5. Тренировка навыков чтения с извлечением нужной информации (упр.12., стр.43).

(учащимся предлагается прочитать текст, ответить на вопросы и кратко передать основную информацию прочитанного текста).

6. Тренировка навыков аудирования. Аудирование с полным пониманием (учащимся предлагается прослушать диалог, ответить на вопросы и разыграть его с одноклассником).

Answer my question:

  1. Who is speaking?
  2. Who are they?
  3. What are they going to arrange?
  4. What kind of poster are they going to draw?
  5. Now act out this dialogue with your class-mate, you have 3 minutes to prepare it.

7. Совершенствование грамматических навыков.

Повторение правил образования Past Simple, Past Continuous, Past Perfect .

На мультимидийную доску выводятся следующие предложения, в которых нужно расскрыть скобки и употребить глагол в нужной временной форме.

Last year Susan ... (pass) all her tests and exams.

When Peter ... (arrive) to the airport he ... (discover) he ... (forget) his passport at home.

Jane ... (go) to the library, then she ... (buy) some milk and ... (go) home.

Mrs. Robinson ... (open) her purse to find she ... (forget) her credit card.

Our train ... already ... (leave) when we ... (arrive) at the station.

Peter and Mary ... (get) home to find that thieves ... (break) into their house.

Kate ... (open) the fridge to find that someone ... (eat) all her yogurt.

When we ... (get) married I ... (know) Jack for two years.

Christina ... (be) very pleased to see Jacob ... (clean) the room.

It ... (rain) all the summer months so the vegetables ... (be) completely dead.

Piper ... just ... (left) when he ... (arrive) at the party.

I ... (realize) I ... (buy) any milk when I ... (come) home.

It ... (rain) when I ... (be) out so the laundry ... (be) wet.

Grace ... (fell) bad last night because she ... (eat) too many sandwiches.

Amber ... (meet) Gregory last October.

First Jessica ... (tidy) the flat, then she ... (sit) down on the sofa and ... (have) a cup of tea.

Chris ... (play) the piano when he ... (be) a child.

When Heather ... (open) her windows the sun ... already ... (sit).

8. Объяснение домашнего задания.

Ex.31, p.36.

9. Подведение итогов урока.

Our lesson is over! Thank you for your work. You were very active. Good-bye children.

30.04.2015