Урок по теме «My toys». 2-й класс (первый год обучения)

Разделы: Иностранные языки


Цели урока.

Образовательная

закрепить лексику по теме “Игрушки”;

развивать умение детей задавать вопросы;

развивать навыки аудирования.

Развивающая:

развивать мышление, внимание, память детей, мелкую моторику рук.

Воспитательная:

воспитывать умение слушать своих одноклассников;

воспитывать умение работать в коллективе.

Оборудование: игрушки; карточки с изображением игрушек в форме рыбок; раздаточный материал (листы с контуром букв); цветные карандаши; магнитофон; диск с песнями, УМК Н. И. Быкова, М. Д. Поспелова и др. “Английский в фокусе”, 2 класс.

Ход урока

I. Оргмомент.

T: Good morning, boys and girls! I am glad to see you.

P: Good morning! We are glad to see you, too.

II. Речевая разминка.

T: Today we are going to talk about your toys. At first we will play the game which is called “Magic bag”. There are a lot of different toys in my bag. Try to guess what toys I have got. Ask me, please: “Have you got a dog? Have you got a car?”

P1: Have you got a plane?

P2: Have you got a doll? etc.

(Фронтальная работа учителя с классом)

III. Основная часть урока (закрепление лексико-грамматического материала по теме “Игрушки”)

1. T: And now tell us, please, about your favourite toy.

Дети выходят к доске с игрушкой или рисунком и описывают свою игрушку. Если дети затрудняются с ответом, учитель задает вопросы.

T: What is it?

Is it big or little?

What colour is it?

(Индивидуальная работа)

2. T: Thank you for your stories. Let’s play a game. I will split you into two teams. This is team number one and this is team number two.

You should catch a fish and answer questions. If you answer questions correctly, your team will get a point.

Дети по очереди “ловят” рыбу (карточки в виде рыбок, на обратной стороне которых картинки с изображением игрушек).

Дети из другой команды задают вопросы:

P: What toy is it?

Is it big? Is it little?

What colour is it?

(Групповая работа)

3. You have caught a lot of fish. And now we will sing a song: “One, two, three, four, five, once I caught a fish alive...”.

(Физкультминутка – дети поют песню и сопровождают ее движениями)

4. T: And now, please, take a sheet of paper. Look at it. These are different letters.

Please, name the first letter.

P: It is the letter “Bb”.

T: Name the words which begin from the letter “Bb”.

P1: a ball

P2: big

P3: brother, ect.

Дети называют букву и слова, которые начинаются с этой буквы. У детей на листах бумаги даны контуры букв: Dd, Pp, Ff, Mm, Hh, Tt, Bb.

(Фронтальная работа)

5. T: Please, take your coloured pencils. You will colour your letters. Listen to me and colour a letter.

- Colour Bb brown.

- Colour Dd red.

- Colour Pp pink.

- Colour Ff yellow.

- Colour Mm green.

- Colour Hh grey.

- Colour Tt blue.

(Индивидуальная работа)

IV. Домашнее задание и выставление оценок.

T: Thank you for your work.

Write down your hometask, please, exercise number 5 page 113. You should tell what toys these children have got and describe their toys.

V. Итог урока.

T: So, today we talked about your toys, we played, sang the song and coloured the letters. Did you like our lesson?

P: Yes, we did.

T: I liked it, too. Thank you for your work. Our lesson is over. Good-bye!

P: Good-bye!

13.01.2015