School subjects. My timetable (Школьные предметы. Мое расписание)

Разделы: Иностранные языки, Конкурс «Презентация к уроку»


Презентация к уроку

Загрузить презентацию (1,9 МБ)

Внимание! Предварительный просмотр слайдов используется исключительно в ознакомительных целях и может не давать представления о всех возможностях презентации. Если вас заинтересовала данная работа, пожалуйста, загрузите полную версию.


Цель: закрепление лексического материала и  умения самостоятельно его использовать в устной речи; закрепление грамматического материала Present Simple (утвердительные, отрицательные предложения) в серии языковых и речевых упражнениях.

Задачи:

Образовательные:

  1. введение и отработка лексического материала (расписание уроков в английской и русской школе);
  2. развитие навыков чтения, аудирования;
  3. развитие навыков устной речи
  4. расширять социокультурные знания учащихся.
  5. отработка изученных ЛЕ в вопросно-ответных, подстановочных, письменных упражнениях;
  6. контроль  грамматического материала;
  7. выполнение упражнений с имитацией на преобразование, вопросно-ответных упражнений;

Развивающая: развивать мышление, внимание, память и воображение.

Воспитательная: развивать у учащихся интерес к изучаемому языку, воспитывать чувство взаимной ответственности, прививать навыки работы в коллективе.

Средства обучения:

  1. Компьютер, мультимедиа-проектор, интерактивная доска.
  2. Учебник для 5 класса общеобразовательного вида «Happy English. ru» под редакцией K. Kaufman, M. Kaufman. Обнинск: Титул, 2009.
  3. Презентация (выполненная в программе Power Point 1997-2003).
  4. МР3 к учебнику «Happy English. ru» под редакцией K. Kaufman, M. Kaufman. Обнинск: Титул, 2009.
  5. Обучающая программа к учебнику Биболетова М.З. Enjoy English. 3 класс.

Ход урока

Этап учебного занятия, время

Деятельность учителя

Деятельность ученика

Используемые электронные образовательные ресурсы

Орг. момент (1 мин)

Dear boys and girls! How are you? Are you fine?

I am very glad to see you at our lesson today because we have an unusual lesson — a trip to the English and Russian schools. We will show our knowl­edge of the Present Simple. We'll speak about the school subjects and interesting facts.

We’ll have several tasks at the lesson. I hope our trip will be fun.

I see you are ready to begin our lesson. I hope you’ll work well and get good marks.

— Very well, thank you.

— I am all right, thank you.

— I am fine, thanks

 

 

 

Слайд 2

Фонетическая зарядка (2 мин)

— Look at the blackboard, please. There are some words on it. Who wants to read them? Will you start, Masha?

Учитель привлекает внимание к словам на доске.

Maths             Christmas

Art                  Spanish

English             to wear

uniform             science

language           Information Technology

to study             New Year

Literature           timetable

Учащиеся читают вслух слова.

Слайд 3

— Thank you, children. Now please, name the verbs (to wear, to study). Name the words with sounds [t] (technology, art, timetable, literature, to study). Read the names of school subjects (Maths, Literature, English, Information Technology, Spanish, Art ). Can you read the names of the holidays? (New Year, Christmas).

— Very good, children! Thank you very much!

Учащиеся называют слова.

 

«Мозговой штурм»(4мин)

Answer the questions:

— What do you associate SCHOOL with?

(После ответов учащихся показать варианты ответов).

Please, look at the answers of other students.

— What are your associations with the word SCHOOL SUBJECTS?

(После ответов учащихся показать варианты ответов).

Please, look at the answers of other students.

— What are your associations with the word SCHOOL OBJECTS?

— What are your associations with the word WEEK?

— Let's read the words all together. Ready?

— When do you go to school?

— What days of week do you go to school?

— And what about Sunday?

— What subjects do you have today?

— What is your favourite  school subjects? Why?

Учащиеся отвечают.

subjects, objects, classrooms, teachers, pupils, a headmaster
Information technology,

Geography, Bible, question word, to be ready, Christian, Scripture, IT, Science, timetable, French, German, Swimming, Singing, Reading.

book, exercise-book,  pen, pencil, dairy, vocabulary.

Sunday, Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday

Слайд 4, 5, 6, 7 мультимедийного приложения

Речевая зарядка (8 мин)

Do you remember the names of school subjects? Let's check it. Look at the blackboard.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учащиеся должны отгадать название школьного предмета:

  1. It is interesting. We read about old times and interesting people.
  2. We must learn many rules and write many exercises.
  3. It is easy. We sing songs.
  4. It is difficult. It teaches me to think.
  5. We must play football, basketball.
  6. It is very easy. It teaches me to draw.
  7. We read about animals.
  8. It teaches me to speak. It helps me to find friends. It is the language of the world.
  9. We read books and learn poems.

 

 

 

Слайд 8 мультимедийного приложения

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

What is the key word?

So the topic of our lesson is School  timetable.

timetable Слайд 9 мультимедийного приложения

Развитие навыков чтения, аудирования. Социокультурная информация. Введение нового лексического материала. Работа с текстом (8 мин)

— Open your books on page 188. As you know Misha goes to school. He has many different subjects at school. Now, we are going to know what subjects he likes most of all. Don't forget about Robin. He also has some interesting subjects at school.

Учащиеся слушают текст “Misha likes Mathematics and Robin likes Dragon history”, читают и переводят его. Потом выполняют задание к упражнению.

МР3 к учебнику «Happy English. ru» под редакцией K. Kaufman, M. Kaufman. Обнинск: Титул, 2009.

Do ex.3.

Listen to the text carefully. Read and translate. Then mark as true or false.

Учащиеся работают на интерактивной доске, вставляя пропущенные слова в тексте.

Слайд 10

Look at the blackboard, please. Fill in the missing words.

 

Слайд 11

Физкультминутка (1 мин)

I know that all of you like Sport that’s why I’d like to offer you to do exercises. Stand up, please and do exercises with me. 

“Head and shoulders, knees and toes, knees and toes,

Head and shoulders, knees and toes, knees and toes,

And eyes, and ears, and mouth, and nose,

Head and shoulders, knees and toes, knees and toes”.

— Thank you, children, and sit down!

Дети встают и делают зарядку.

Слайд 12

Мультимедийное приложение учебника Биболетова М.З. Enjoy English. 3 класс (Lesson 53.Ex.2)

Групповая работа учащихся (8 мин)

Now I want you to divide into three groups.

I’ll give you pictures. The 1st group should make timetable for the students at present and 2nd group make timetable for the students in the future, and the third group make school timetable of your dream.

Create your posters.

Ok, are you ready to demonstrate to us  your projects about  school timetable.

Thank you for your presentations.

Выступление учащихся

 

Рефлексия деятельности на уроке. Выставление оценок (1 мин)

What have you learned at the lesson? What did you like most of all? Why?

Give your opinion.

Your mark is ….You are clever.

Учащиеся дают ответы.

Слайд 13 мультимедийного приложения

Домашнее задание (1 мин)

— Open your dairy please and write down your homework:   

  1. translate into Russian p.190 ex.A;
  2. learn words by heart p.188  ex.2;
  3. read words.

— Thank you for your active work at the lesson.

— Good-bye, dear friends!

— You may be free.

Запись домашнего задания.

Слайд 14 мультимедийного приложения

11.12.2014