"Времена года. Двенадцать месяцев". 3-й класс

Разделы: Иностранные языки, Конкурс «Презентация к уроку»

Класс: 3


Презентация к уроку

Загрузить презентацию (811 кБ)


Тип урока: урок открытия  нового знания.

В структуру урока включено примерное количество времени на каждый этап урока (продолжительность урока 45 минут). Если этого времени будет не хватать, то можно опустить самостоятельную работу с проверкой по эталону, провести ее на уроке закрепления.
На данном уроке используются слайды с изображением  темы урока, правила, алгоритмов действий. Смена слайдов осуществляется по щелчку.

Задачи:

  • Введение новой лексики по теме «Времена года. Двенадцать месяцев» и ее первичное закрепление в речи.
  • Формирование и развитие лексических навыков;
  • Активизация навыков устной речи и орфографии.

Оборудование: учебник (стр. 64-65), рабочие тетради, аудиоприложение (CD MP3) для 3 класса, магнитофон, аудиозапись к уроку № 37, картинки по теме«Времена года», экран, проектор, компьютер, презентация (этапы урока, алгоритмы), доска.

ХОД УРОКА

I. Организационный момент

– Good morning, children! (Good morning,… !)
– I am glad tу see you.  (We are glad to see you too.)
– How are you? (We are fine, thanks. And how are you?)
– I'm fine, thank you. Who is absent today?
– OK. Let's start our work. Today we shall have a talk about seasons and twelve months.

II. Развитие аудитивных навыков

– Jim and Jill like different seasons. Listen to the dialogue and name their favourite seasons. Look at the pictures in your textbooks,  page 64, exercise 2. Listen to the dialogue again and match the pictures and the children’s stories.

III. Активизация навыков устной речи по теме «Времена года»

– What season do you like?
– What do you like to do in autumn (summer, spring, winter?
– Divide into pairs, please. Ask your  partner about his favourite season and find out what he/she likes to do. (Exercises 3, 4 at page 64)

Слайды № 1-5

IV. Введение и первичное закрепление лексики по теме «Двенадцать месяцев»

– Let's learn the new words. They are the names of the months. I want you to listen to the tape recorder and repeat the words from exercise 5, page 65, after the announcer.

Слайды № 6-8

V. Физкультминутка (Слайд № 9)

Hands up! Hands down!
Hands on hips! Sit down!
Hands up! Hands to the sides!
Bend left! Bend right!
One, two, three… Hop!
One, two, three… Stop!
Stand still!

VI. Формирование навыков чтения

– Look at page 65 exercise 7. You can see six questions and six answers there. Mr Greenwood is interested if you can match them. Your time is up. Who is ready to Start?

Слайды № 10-13

This is the season
When fruit is sweet,
This is the season
When school friends meet. (Autumn)

This is the season
When children ski
And Grandfather Frost
Brings the New Year tree. (Winter)

This is the season
When snowdrops bloom,
When nobody likes
To stay in the room.
This is the season
When birds make their nests,
This is the season
We all like best. (Spring)

This is the season
When vegetables grow,
I come to the garden
And make water flow. (Summer)

– Well done.

VII. Подведение итогов урока

– That's all for today. Let's learn a new poem about months.

30 days have September,
April, June and November,
All the rest have 31.
Excepting February alone,
And that has 28 days clear.

1. Домашнее задание:

Open you dairies and write down your home work: ex.  6,8 p.65

 2. Выставление оценок

– Get your things together till next lesson. Good-bye, my dear friends!