Урок английского языка по теме "Символы англоязычных стран и России". 9-й класс

Разделы: Иностранные языки, Конкурс «Презентация к уроку»

Класс: 9


Презентации к уроку

Загрузить презентацию (2 МБ)

Загрузить презентацию (4 МБ)


Цели:

  • введение страноведческой информации по теме “Символы англоязычных стран и России”;
  • контроль навыков письменной речи;
  • развитие навыков устной речи и аудирования.

Оборудование: интерактивная доска с проектором, магнитофонон или мультимедиа оборудование.

Ход урока

I. Организационный момeнт

- Good morning, boys and girls! (Good morning, Svetlana Sergeevna!)

- I’m glad to see you! (We are glad to see you too!)

- How are you? (We are fine, thank you. And what about you?)

- I’m fine too. Who is absent? (Nobody is absent)

Today we’ll have a talk about state emblems of Russia, Great Britain and the USA.

II. Фонетическая разминка

I want you to look at the blackboard. Can you read the words on it? Read the first (the second, the third column). Read the words after Alina (Egor). Find the odd word in each column.

Слова на доске:

foreign design select
official union reserve
symbol capital divide
local absolutely introduce
traditional crown collect
national emblem reflect
mythic element power

(Учитель привлекает внимание учеников к словам на доске. Ученики читают слова за кем-нибудь из учеников и индивидуально. Затем учитель предлагает найти в каждом столбике лишнее слово и подчеркнуть его. В первом столбике лишнее слово symbol, тк оно существительное, а все остальные – прилагательные; во втором – absolutely, тк оно наречие, остальные - существительные; в третьем – power – существительное, остальные – глаголы).

III. Речевая разминка

  1. Let’s go over the material we discussed last week. You will agree or disagree with me. Listen to me carefully. If I’m right, repeat my sentence. If I am not right, disagree with me.
  2. There are fifty states in the USA. (I agree with you. There are fifty states in the USA)
  3. Great Britain is divided into two parts. (I disagree with you. Great Britain is divided into four parts)
  4. Before the revolution in 1917, our country was known as the Russian Empire. (I agree with you. Before the revolution in 1917, our country was known as the Russian Empire)
  5. New York is the capital of the USA. (I disagree with you. Washington D.C. is the capital of the USA)
  6. Lake Superior is the largest lake in the USA. (I agree with you. Lake Superior is the largest lake in the USA.)
  7. The poetic name of Russia is ALBION. (I disagree with you. The poetic name of Great Britain is ALBION)
  8. The Great Britain is situated in Asia. (I disagree with you. The Great Britain is situated in Europe)

IV. Проверка домашнего задания

Now I’d like some pupils to go to the blackboard. They will read us their stories “The Poetic and Historical Names of My Country”. Get ready to ask questions. (Несколько учеников выходят к доске и зачитывают свои рассказы. Остальные слушают и готовят вопросы по услышанным текстам. В конце данного этапа урока рассказы учеников оцениваются и анализмруются).

V. Введение страноведческой информации по теме “Символы англоязычных стран и России”

It’s time to learn new information about the symbols of the Russian Federation and the United States of America.

Презентация 1; Презентация 2.

VI. Физкультминутка

- I can see you are tired. Stand up please. Let’s do some exercises all together.

Hands on the head,
Hands on the hips,
Hands on the table,
Hands like this. (Выполнить любое движение)
Hands on the shoulders,
Hands up and down,
Hands behind the head,
And sit down!

VII. Развитие навыков аудирования с полным пониманием прослушанного материала.

Will you read the task of exercise 101, page 95 in your textbooks? We shall listen to the information about the state emblems of Russia, Great Britain and the USA. You will listen to the texts and find out what symbols these countries have. (Прослушать диалоги и назвать символы России, Америки и Великобритании)

Ex. 101, p. 95 (Приложение 1)

VIII. Закрепление введенной страноведческой информации в устной речи.

You have six questions in exercise 102, page 95. Let’s divide into three groups and answer the questions about the symbols of the country you are researching. Use the information on page 194.

Your time is up. Who is ready to read and answer the questions? (Ответить на вопросы упр. 102, стр. 95 из учебника, используя полученную на уроке информацию, а также обращает внимание на использование материала учебника на стр. 194)

IX. Подведение итогов урока.

The lesson is over. Thank you for your work. Your marks are... Your homework is written on the blackboard. (Ex. 100, p. 95)

Raise your head!
Jump up high!
Wave your head
And say “Good-bye!”
Good-bye, everybody! See you tomorrow.

Используемая литература.

1. Учебник английского языка для 9 класса общеобразовательных учреждений “Enjoy English”, авторы М.З. Биболетова, Е.Е. Бабушис, О.И. Кларк, А.Н. Морозова, И.Ю. Соловьева - Обнинск, Титул, 2009.

2. Поурочные разработки к учебнику “Enjoy English” для 5-6 классов, Е.В. Дзюина, - Москва, ВАКО, 2009.

3. М.З. Биболетова, Е.Е. Бабушис, А.Н. Морозова. Книга для учителя к учебнику Английский язык для 9 класса общеобразовательных учреждений - Обнинск: “Титул”, 2009.

4. Аудикассеты и СD к учебнику английского языка для 9 класса. – Обнинск.