Время года и характер человека: как обстоятельства рождения влияют на становление личности ("Seasons and our character")

Разделы: Иностранные языки, Конкурс «Презентация к уроку»


Презентация к уроку

Загрузить презентацию (15 МБ)


Начиная с детского сада, дети начинают замечать, что  мы все абсолютно разные и у детей уже с того времени начинают возникать вопросы отчего и почему это происходит. Если в раннем возрасте мы ещё как то можем «помирить» и «подружить» малышей, то в школьном возрасте непонимание и неприятие друг друга может плохо сказаться на психическом развитии некоторых детей. Поэтому, на мой взгляд, важно объяснять детям типологию характеров каждого из нас и научить уважать друг друга и принимать такими, какими мы являемся. Для школьников любого возраста доступно и понятно можно объяснить тот факт, что одним из факторов, определяющих формирование характера, является время года, в которое человек родился. От состояния погоды в момент рождения, состояния матери, времени года и времени суток зависит будущая жизнь ребенка. Это возможно и на уроках английского языка. Начинать этот процесс можно уже  со 2 класса, постепенно вводя более новый лексический материал, развивая их представление по данной теме.

Данную презентацию возможно использовать на уроках в средней или старшей школе, когда у учащихся есть достаточный лексический запас по теме. Данный урок можно построить как урок-дебаты, эта форма урока будет наиболее интересна для учащихся.

Задачи  данного урока:

  • Учебные: развивать разговорные навыки (монологической и диалогической речи) и навыки аудирования.
  • Развивающие: развивать способности к сравнению, умозаключению, обобщению, анализу, логичности; развивать умения выражать своё отношение к обсуждаемому вопросу, выяснить и обсудить мнение и отношение собеседника к обсуждаемому вопросу.
  • Воспитательные: учить критически относиться к своему поведению, критически думать о своих отношениях к окружающим, уметь находить пути разрешения конфликтов и уважать друг друга.

Для более интересного хода урока можно попросить заранее найти и опросить людей о дате их рождения и особенностях характера, а затем объединить всё в один график. Таким образом,  Организация данного урока может проходить несколькими способами:

  • индивидуальная работа (высказывание собственного мнения по проблеме);
  • парная (разные типы диалогов);
  • групповая (работа в 2х рабочих группах).

Introduction

A long time ago I began to notice that all people are completely different and each of us has its own character and temperament. I was wondering why this happens and I decided to learn more about it. It turns out that there are many factors that affect humans on the earth. I found out that one of the main factors determining the formation of character is the season in which a person was born. This conclusion was drawn by psychologists as a result of the collected statistical material and I will decide to prove this fact to you in our work.

So I can say that the main idea of our lesson is to prove that seasons really has affect on our character. That’s why we must to solve some problems.

  • To study works of scientists and psychologists.
  • To find people who were born in different season.
  • To do our observation.

Seasons and our character

As we know there are 12 months in the year which we can join into 4 seasons. December, January, February are winter months. March, April, May are spring months. August, June and July are summer months.  September, October, November are autumn months.

Winter as the leader covers everything with snow; it draws patterns everywhere and admires this beauty. And people who were born in winter months are talented, they are vain but they prone to depression. At the same time they are motivated leaders and very proud.

Spring is very stubborn season, it joins battle against the winter and certainly it always wins. People who were born in spring are self-centered. These people are talented, but they are vulnerable and uncertain. They won’t be able to be leaders, because carefully considering every action; they are not capable of an active role. These people are also stubborn and like to think philosophically.

Summer is clean of dirt and it makes its case very quiet. The nature of these people is very quick-tempered. They are emotional and impressionable, but at the same time they are kind and placable. They love children and animals.

Autumn is hardworking season. It diligently prepares all around us for cold winter.  People who were born in autumn are not emotional but these people are capable and it seems that they live for the sake of hardworking.

Conclusion

Some days ago we decided to check up this fact. We found 25 people who were born in each season. And after that we conducted a small observation. And now we will be able to see results of our work.

As a result, the accumulated statistical material makes the following generalizations. «All the mysteries of existence, including human life, written in the great book of nature, for which there is no uncertainty. Your character depends on the date of your birth and, of course, from the time of the year in which you were born. Moreover, it does not matter how old or what sex the person».

After our observation I hope that you can notice that our personality   coincides with the nature of season. We are all different as the weather at the time of the year. Each of us has own character and habits but we must accept each other such as we are. We must take into account the peculiarities of each other. Everybody must make concessions and sometimes to help each other. But the most important thing is we must respect each other as we would not have been.
___________________

1. Рената Бардина. Узнай свою счастливую звезду. Тайны судьбы и характера. – М. «Махаон», 2007.