Употребление лексики по теме "Посещение врача" в устной речи

Разделы: Иностранные языки


Задачи урока:

  • практиковать учащихся в употреблении изученной лексики в устной речи;
  • практиковать учащихся в аудировании;
  • повторить прошедшее простое время;
  • отработать изученный грамматический материал через систему упражнений;
  • развивать у учащихся внимание, речь, мышление, память;
  • воспитывать интерес к изучаемому языку.

Оборудование: магнитофон, компьютеры, интерактивная доска.

Ход урока

I. Организационный момент.

– Good morning, children! Glad to see you! Sit down, please.

II. Сообщение темы и целей урока.

– Today we are going to review the words on the topic "A visit to a doctor": You will speak about health and you'll listen to a new poem. You will do exercises using the Past Simple Tense at the computers.

III. Фонетическая зарядка.

1. Работа на компьютерах. Программа"Профессор Хиггинс"( Раздел “Фонетика”).

Отработка звуков [w], [t], [r], [i]

– Let's begin our lesson with exercises on our pronunciation. Take your sits at the computers.

2. Песня "I have a headache".

– Do you remember the song "I have a headache"? Let's sing it together.

IV. Проверка домашнего задания.

Упр. В стр. 210.

– Let's check your hometask.

Open your books on p. 210 ex. B. You had to read and answer the questions.

Учащиеся читают текст и отвечают на вопросы.

V. Повторение лексики по теме "A visit to a doctor".

– Let's review the words on the topic "A visit to a doctor".

На интерактивной доске появляются картинки по теме “Посещение врача” (приложение 1).

– Look at the pictures on the whiteboard, please. What can you say about them? What is the topic?

– You are right, they are on the topic “ A visit to a doctor”.

Работа на компьютерах. Программа 1000 (1) слов. Тема “Посещение врача”.

Учащиеся соотносят картинку со значением слова.

– Take your sits at the computers.

Дети работают на компьютерах.

– Go back to your places.

VI. Практика аудирования.

– Now we'll work with our tape-recorder.Look at the whiteboard. These are 4 questions. Listen carefully the first part of the poem "Hello, Doctor Drew!" and try to answer these questions. You should listen only 2 times let's start!

–..., Read the 1-st question. Have you got an answer?

Come to the whiteboard and write down your answer.

– Read the 2-nd question.
Have you got an answer?
...Read the 3-d question,
....Read the 4-th question

Учащиеся на доске записывают свои ответы.

Прослушивание второй части.

– Listen the 2-nd part of the poem "Hello, Doctor Drew!" and check your answer.

– Look at the 1-st answer. Is it correct?

– Look at the 2-nd answer. Is it right?

– Look at the 3-d answer. Is it right?

– Look at the 4-th answer. Is it right?

VII. Физкультминутка.

– Children, let's have a rest and do our exercises. Stand up, please. Who wants to be a trainer? Come to the front and start.

Clap, clap, clap your hands | 2 раза
Clap your hands together |
Stamp, stamp, stamp your feet | 2 раза
Stamp your feet together |
Nod, nod, nod your head | 2 раза
Nod your head together |
Dance, dance, dance and dance| 2 раза
Dance and dance together. |

VIII. Монологическая речь по теме "A visit to a doctor".

– Are you all ready to talk about health?

– Children, yesterday I received e-mail for Agent Cute from the Boss.

Работа по учебнику.

– Open your books on page 211, ex.2.

– ..., read this e-mail.

Дети читают и переводят задание.

Задание-картинка появляется на интерактивной доске (приложение 2).

– Look at the picture, let's help Agent Cute find the robber. Use the following words: toothache; stomachache; sore throat; headache; broken leg; earache; cold; flu.

The example will help you.

Учащиеся высказываются по теме с опорой на наглядность.

– Good job, children! You helped Agent Cute find the robber.

IX. Повторение Past Simple.

1 – Let's remember the Past Simple Tense.

Дети отвечают на вопросы.

Когда употребляется прошедшее простое время?

Какие обстоятельства этого времени вы знаете?

Как образуются утвердительные, отрицательные и вопросительные предложения?

2 – Неправильные глаголы.

– Let's remember the 2 forms of the verbs.

I will say the 1-t form of the verb and you will say the 2-nd form and the next verb and so on.

go – went think – thought have – had
come – came bring – brought speak – spoke
find – found give – gave know – knew
say – said take – took buy – bought
see – saw get – got fall – fell

X. Закрепление грамматического материала (Past Simple)

– Let's work with our computers.

Работа на компьютерах. Программа “Профессор Хиггинс”

XI. Итог урока

– Что сегодня повторили на уроке?

– Выставление и аргументирование оценок.

– That is all for today. Write down your hometask. Thank you for your work. Good bye!

XII. Домашнее задание.

– Open your record-books and write down vour hometask. Ex.A.p214.

Приложение 3