Развитие креативности мышления на уроках английского языка

Разделы: Иностранные языки


Как известно актуальным дидактическим направлением сегодня является творчески ориентированное обучение – "resource – based teaching".

"Творчество ученика - один из самых характерных признаков коммуникативно-ориентированного метода" (С.И. Бим). Именно творческие задания являются сегодня признаком современности. Они позволяют учителю по - новому организовать работу над любым видом речевой деятельности.

В своей работе я стремлюсь разнообразить учебную деятельность учащихся на английском языке, включить в нее такие творческие личностно- ориентированные упражнения и задания, которые способствуют развитию творческого потенциала личности, расширяют общий кругозор, зону активного познания, стимулируют оригинальность мысли, интеллектуальную самостоятельность учащихся в порождении иноязычной речи.

Уделяю особое внимание поэтическому переводу стихотворений с английского языка на русский и сочинению собственных стихов. В результате такой работы приобретается вкус к творчеству, активизируется познавательная деятельность учащихся. Увлекательные креативные формы ненавязчиво способствуют отработке необходимых умений и навыков, расширяют кругозор и раскрывают творческие способности школьников

“St. Valentine's Day”

What a beautiful day! St. Valentine!
I'll pray this day for love in your life.
Love – is a passion; it's not a fake,
That's why Valentine died for this date.

You can be rich, you can be strong,
But love – is happiness in your small world.
All poems, all proses about deep feeling,
So love – is a paradise, what can be more real?

What a beautiful day! St. Valentine!
You're in my dreams all day and all night.
Love – is a passion; it's not a fake,
That's why Valentine died for this date.
Афонасова Даша, 10-й класс

It is a small world

Who said that our world is small?
I disagree with this at all!
Who thinks it's small, who thinks it's little?
If I hear it I'll just giggle!

Just look around you, open your eyes!
Our life is so beautiful, break your minds!
But I'm writing according to my age,
And I understand, I'm only a teenage
The adults think in another way
But our life looks like a flower in May:
We just begin to come into the life
And may be we see everything in bright lights
The world is very big for us
I must discover it, I must!

There are a lot of unknown for me things,
And I am learning than in my dreams.
I dream to meet many interesting people,
I want to visit Vatican, which is so little.
I dream to have been all over the world,
I want to use skillfully a sword.
I want to see many stars on the sky,
I want the freedom would be mine!
I want to be right; I want to be wrong,
Life without mistakes would stop gone.
I want to see everything; I want to feel it,
I want to go down, I want to lift.

If it's not much what I have said?
I would not insist on it, decide yourself!
Ткачева Алина, 11-й класс

It is a small world

My small world in my dream
When I feel boring I can watch my favourite film,
Or to chat with my friend,
Or some money to spend,
But the best way
To paint this grey day
Is to imagine my small world,
Where everything is fine,
Where people always smile,
And nobody cries.
I can give up all my sorrows there,
I can rest on the beach,
I can eat all kind of fruits every were,
Especially a lot of peaches.
There are flower's smells,
There is a song of a bell.
After such kind of rest
I feel myself the best of the best.
Коркина Катя, 11-й класс