Концерт в виде открытого урока для классов начальной школы по теме "Christmas in Europe"

Разделы: Иностранные языки


1. While the guests are taking their seats the Icefigures presentation is going on the screen (Приложение 1).

2. The Comperes come up onto the stage: First Compere speaks Russian, Second Compere speaks English.

– Good morning, dear children, teachers and our guests!
– Доброе утро, дорогие дети, учителя и гости!
– Three weeks by this time we’ve been preparing for Christmas and now we want to show you what we have done and tell how we can celebrate Christmas.
– Вот уже как три недели мы готовимся к Рождеству и сейчас мы хотим показать Вам, что мы сделали, и рассказать Вам, как мы можем отмечать Рождество.
– We worked hard!
– Мы работали много!
– We prepared a lot of practical jokes, tricks,
– Мы подготовили много розыгрышей, шуток,
– learnt poems and songs,
– выучили стихи и песни,
– found the traditional Christmas dishes’ recipes,
– нашли рецепты традиционных рождественских блюд,
– learnt to make Christmas cards
– научились делать рождественские открытки
– and can guess any Christmas crossword!
– и можем разгадать любой рождественский кроссворд!

3. On the screen – Trafalgar Square with Christmas Tree (Рисунок 1).

Comperes:
– Today we have a Christmas present from our favourite heroes from England who you know very well from the very first form or even earlier.
– Сегодня наши любимые герои из Англии, которых Вы знаете с самого первого класса, а кто-то и раньше, прислали нам рождественский подарок!
– Robby has sent us the story about what Christmas is and why people celebrate it.
– Робби прислал нам историю о том, что такое Рождество и почему люди празднуют его.
– Look and listen carefully because after the performance you should answer the questions.
– Смотрите и слушайте внимательно, потому что после просмотра Вы должны будете ответить на вопросы.

4. On the screen the film about Christmas is (Приложение 2 и Приложение 7).

5. Teacher – Pupils

Compere asks children questions:

Comperes:

– Very beautiful story. Now, children, answer the questions, please.
1. What’s the English for Рождество?
– Как называется Рождество на английском языке?
On the screen – possible answers (file Variants for answers.ppt): Christmas card, Christmas Tree, Christmas

Comperes:

1. What is on the top of Christmas Tree?
– Чем украшают верхушку ёлки?
On the screen – possible answers (the same file, next page): Icicle, cone, star

Comperes:

2. What do children like to make from snow?
– Что дети любят лепить из снега? 
On the screen – possible answers (the same file, the next page): Dog, snowman, crocodile

Comperes:

2. What do people give each other on Christmas?
– Что дарят друг другу на Рождество?
On the screen – possible answers (the same file, the next page): Stockings, cakes, presents

6. Comperes:

– Well done, children!
– Вы знаете, что в день Рождества все показывают свои достижения за прошедший год.
И сейчас наши талантливые дети покажут нам свои достижения
– in dancing, singing, playing different instruments, reciting poems, telling stories and cooking!

7. Comperes:

– Давайте поприветствуем нашу самую маленькую участницу праздника – ученицу 2А класса – Архипова Изабелла.
– She will recite the poem “Christmas ball”.
On the screen – the picture of the new year ball (Рисунок 2).

1. Comperes:

– А сейчас ученица 3 Б класса Бедарева Елизавета исполнит произведение «Ёлочка».
– She will play the saxophone. Please, meet!

8. Comperes:

– Продолжит музыкальное выступление ученица 4В класса Белошапко Екатерина с музыкальным произведением Jingle Bells.
– She will play the flute.

2. Comperes:

– Игорь Простов – 4А класс.
– Igor will play the trumpet.

9. Comperes:

 – А сейчас на сцену приглашаются
– Our star dancers Shershakova Uljyana and Doronenko Ivan. They will dance for us the Jingle Bells dance.

The song for the dance is on.

3. Comperes:

 – А сейчас снова выступят наши самые младшие участники концерта – ученики 2А и 2Б классов.
– They will tell the fairy tail how Santa Claus is preparing for the Christmas. Please, meet –
– Положай, Стас,
– Pichgina Catherine,
– Коштанова Анастасия
– and Aksyonova Polina.

10. Teacher – Students (the competition for the best picture of snowman drawn with the closed eyes).

On the screen – the picture of a Snowman (Рисунок 3).

Comperes:
– What an interesting story it was!
– Но кого-то в ней не было! И мы можем исправить эту ситуацию, потому что это тот, кого дети любят
– to make from snow and draw on paper!
– Please, two volunteers, come up onto the stage!
– Просим на сцену выйти двоих добровольцев!
– Вы догадались, кого вы будете рисовать?
– Right! The Snowman!
– Условия конкурса: Вы рисуете с закрытыми глазами, внимательно слушая команды на английском языке.
– Let’s remember how the body’s parts are called in English:
– Голова, туловище, руки, глаза, нос, рот, уши.

Put the scarves over the pupils’ eyes, lead them to the blackboards with, give them the felt pens. They should draw following the commands.

Comperes:
– Body, head, eyes, nose, mouth, ears. (In line with the situation – Hat.) Arms.
Now let’s see what we have.
– Лучший рисунок мы выберем аплодисментами. Рисунок, который наберёт самые громкие аплодисменты, будет признан лучшим!
– Are you ready?
So, drawing number one. Please, clap your hands!

Now, drawing number two. Please, clap your hands!

The participants are given the thank-you letters.

4. Comperes:

– Надо отметить, что уже много было сделано снеговиков нашими детьми! И нет только снеговиков!
За открытки, стенгазеты, составленные новогодние кроссворды награждаются классы 3Б, 3А, 4А, 4Б и 4В.
– And of course, all the pupils got the highest mark – Excellent! 

Comperes:
– Наши дети перебрали все известные и малоизвестные рецепты традиционных рождественских блюд.
– We have chosen the best recipes and now we will show you them!

15. Pupil – Pupils. The pupil tells from the stage about cooking the Christmas Turkey. The pupil uses the cards with the ingredients showing them to the audience and putting them into the bowl.

On the screen – the picture of the turkey (Рисунок 4).

Compere:
– Maksimova Alina will tell us the best recipe of Christmas turkey.
Alina, you are welcome!

16. Pupil – Pupils. The pupil tells from the stage about cooking the Christmas Turkey. The pupil uses the cards with the ingredients showing them to the audience and putting them into the bowl.

On the screen – the picture of the pudding (Рисунок 5).

Comperes:
– Сейчас на сцену приглашается ученица  4 Б класса Попова Алина. Она расскажет нам самый вкусный рецепт настоящего традиционного английского пудинга.
Дети, а вы знаете, чем отличается настоящий традиционный английский пудинг от любого другого пудинга?
– Alina, please, tell, when do the English start to cook Christmas pudding?
Alina: 2 months before Christmas.

Comperes:
– Когда мы празднуем Рождество, мы одеваем красивые одежды.
– And the children from the 3d B class made real carnival costumes for the Christmas party!
Here they are!

17. On the screen – Presentation of carnival costumes of the 3rd B class (Приложение 4).

Comperes:
– Вы знаете, что в разных странах люди танцуют разные танцы
– and wear traditional costumes.

18. Comperes:
– На сцену приглашается Ибрагимов Даниял из 4 В класса.
– Please, meet the first dance – lezginka.

19. Comperes:
– Now the girls from the 4th V and 4th B classes will dance for us. Please, meet!

20. Compere:
– What are these? They are presents!
Everybody likes to give and get Christmas presents.
And now Le Chi Datchik who knows everything about Christmas presents will tell us a Christmas story.

On the screen – the picture of the presents (Приложение 5).

21. Comperes:
– So, we began our Christmas performance from our achievements.
– Итак, мы начали наш праздник с наших достижений.
– And now, on Christmas, we should set the new goals for the coming year.
– И сейчас, на Рождество, мы хотим поставить новые цели!
– The children from the 3rd B class will show us how they do it!
– Дети из третьего Б класса покажут нам, как они это делают!
– Please, meet!
– Встречайте!

22.  Comperes:
– Thanks to all of you, dear children!
And now please, we ask to come up to the stage Inna Eduardovna.
– А сейчас мы просим выйти на сцену Инну Эдуардовну!
Это не только главный редактор нашего концерта!
Она создала все эти замечательные презентации!
Просим Вас, Инна Эдуардовна, вручить детям Благодарственные письма.
– Thank you very much, Inna Eduardovna!
Will you, please, give our children their Thanksgiving letters.

23. Comperes:
– Now our Christmas festival is coming to the end and –
Let’s sing a Merry Christmas song!
– Давайте споём рождественскую песню We wish you a Merry Christmas!

The song “We wish you a Merry Christmas” is on (Приложение 6).
Sing this song together with all the children!