"Stars and stripes". 7-й класс

Разделы: Иностранные языки

Класс: 7


Цель: Развитие интеллектуальных способностей учащихся при помощи проблемных заданий.

Задачи урока:

  1. Актуализация изученного материала.
  2. Развитие лексических и аудитивных навыков.
  3. Повышение мотивации к изучению иностранного языка.
  4. Формирование навыков работы в команде и воспитание чувства коллективизма и ответственности.

Подготовительный этап:

Команды формируются из обучающихся двух седьмых классов (по 8 участников).

Группа поддержки – 5 человек (остальная часть группы)

Члены жюри: обучающиеся 11 классов. Члены жюри готовятся к выполнению своих обязанностей заранее. Повторяют данную тему. Разрабатывают систему оценивания разных заданий. Работа жюри будет оценена учителем.

Оформление:

1) Карта США.
2) Флаг США.
3) Виды достопримечательностей.

Оборудование: мультимедийный комплекс.

Подготовка: 2 команды с названиями, эмблемами, девизами и группами поддержки.

Члены группы поддержки имеют право отвечать на вопросы, вызывающие затруднения у команд и зарабатывать баллы для своей команды.

Ход урока

I. Вступление.

Teacher: Hello, my dear boys and girls! Today we are having a final lesson on topic “Stars and stripes”. You’ve got a lot of information about the USA. We are going to have a contest and at the end of it we’d like to see which team is the best expert in the history of the USA.

Some words about our jury. They are… . These students are very good at English and I’m sure they will do their best to make our competition exciting and just. The score will be shown on the screen.

II. Представление команд.

Teacher: I give the floor to the teams. But first of all let’s guess who the captain of each team is. You should ask only “Yes/No” questions.

(For example: Is this a boy (a girl)? Is he tall (short)? Is she sitting near the door?)

Each team presents the title and the motto. (For example. Titles: “Travellers”, “ Сhallengers”. Mottos: “East or West, home is best” “A friend in need is a friend indeed”.

III. Разминка.

Teacher: Pupils, you’ve worked very hard and today I’d like you to do your best and exhibit your deep knowledge of the topic “Stars and Stripes”. The first task is to finish the following sentenсes. We will award a medal for every right answer.

a)

1) The capital of the USA is…
2) The USA consists of…states.
3) The biggest state of the USA is…
4) The ocean which the USA is washed by on the West (East) is…
5) The smallest state of the USA is…
6) The first president of the USA is…
7) American symbols are…

Teacher: Let’s remember some difference between American English and British English. Your second task is to give the British variant of the American English.

b)

Movies (cinema)
Elevator (lift)
Fall (autumn)
Apartment (flat)
Test (exam)
Mail (post)
Sneakers (trainers)
Soccer (football)

IV. Фонетический конкурс.

1. Конкурс скороговорок. (Домашнее задание. Участники совершенствовали свои произносительные навыки, используя скороговорки, предложенные учителем.)

1.

Hector Protector was dressed in all green;
Hector Protector was sent to the Queen.
The Queen didn’t like him,
No more did the King;
So Hector Protector was sent back again.

2.

She sells sea shells on the sea shore.
The shells that she sells are sea shells, I am sure.

3.

Cob is Dob’s dog,
Tob is Mob’s dog.

4.

If you, Sandy, have two candies
Give one candy to Andy, Sandy.
If you, Andy, have two candies
Give one candy to Sandy, Andy.

V. Тематическая викторина “ The Cleverest ” (мониторинг успешности )-соревнование между командами.

1. What building is the symbol of the USA?
2. In what state is Hollywood situated?
3. What is the greatest holiday in the USA?
4. What is the official residence of the American president?
5. Who discovered America?
6. Who was the first president of the USA?
7. Where is the Statue of Liberty?
8. When do Americans celebrate Independence Day7
9. What is the National sport in America?
10. Why do Americans celebrate Thanksgiving Day?

VII. Конкурс компьютерных презентаций по теме “История Америки.” (Приложение)

VIII. Конкурс капитанов.

Капитанам предлагается тема и дается одна минута на обдумывание.(“Holidays in the USA’’, ” White House”)

Капитан, делая сообщение, одновременно двигается от одной стены класса к противоположной. Его задача: дойти до этой стены и закончить сообщение.

An example. The White House is the beautiful home of every President of the United States, except the first president, George Washington. There are 132rooms in it. This is the oldest public building in Washington, D.C. It has the most famous address in the United States-1600 Pennsylvania Avenue. The White House is the symbol of the US government and the American people.

IX. Конкурс “Известные люди”.

К одежде одного из участников прикрепляется табличка, на которой написано, например, Джордж Вашингтон, Билл Гейтс, Уолт Дисней, Майкл Джексон. Члены его команды, не произнося имени ,приводят отдельные факты из жизни данного человека.(необходимо назвать не менее 5 фактов для получения наивысшего балла). Команда соперников должна угадать имя данного человека.

An example. His corporation is the world leader. He began programming computers at the age of 13. He studied in Harvard but didn’t graduate from it. In 1975, together with his childhood friend Paul Allen, he founded Microsoft. He has a liking for golf, fast food and casual clothes.

X. Подведение итогов. Работа жюри. (Во время подведения итогов группы поддержки выполняют заключительное задание)

XI. Задание для групп поддержки.

На экране появляется словосочетание “ Famous people ”. За 2 минуты группы составляют слова из букв данного словосочетания. Обладатели самого длинного слова приносят дополнительные 3 балла своей команде.

XII. Объявление результатов членами жюри.

Teacher: Do you like our competition today? What do you like best of all? Thank you for your work .You were smart, active and attentive.

Литература:

  1. Клементьева Т.Б. “Счастливый английский”,Обнинск “Титул”, 1996.-425 стр.
  2. Деревянко Н.Н. “Английский нового тысячелетия”, 7 класс, “Титул”,2006.
  3. Захарьина О.В. “Современные образовательные технологии”,Волгоград, “Учитель”,2009-169.

Приложение.